Wanneer baby naar eigen kamer en in ledikantje

De eerste 8 weken lag onze dochter bij ons op de kamer in haar wiegje. Ze had op een gegeven moment heel veel lawaai, waardoor ook wij niet goed sliepen. Toen is ze naar haar eigen kamer gegaan, maar nog wel in de wieg. 
Toen vond ik het wiegje in de weg staan en hebben we haar in het ledikantje gelegd. Gewoon in 1x, ze was er direct aan gewend. 

Ons zoontje hebben we na 4weken in zijn eigen kamertje en ledikant laten slapen, wilden wel eerder alleen toen was er de hittegolf (wij hebben airco op de kamer)
Beste keuze voor iedereen want alle 3 sliepen we stukken beter en vaster.

Na 4 weken! Konden de geluidjes niet aan (sliepen beiden zo slecht erdoor) en volgens mij slaapt mijn zoon ook rustiger nu. Hij slaapt nu (soms, niet altijd) van 12 tot half 7!

Na 1 week zh en 2 dagrn thuis: hopla wiegje in haar eigen kamer s nachts. Overdag 1 slaapje boven en 1 bij mama. 
Puur op gevoel, mijn meisje is er niet minder vsn geworden. Ik wel een iets uitgerustere mama.
Ik ging overdag wel zeer regelmatig kijken en s nachts deden mijn man en ik de “flessenshifts” en lieten we onze kamer deur altijd open om haar goed te horen. Verder huilde ze veel dus hadden we haar vaak op de arm?

Na 2 nachten ziekenhuis en 1 nacht bij ons op de kamer. Ik kon er niet van slapen dus gelijk in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Ging prima en sliep met 5 weken al door. 

Ok we hebben vandaag de slaapjes overdag in t ledikantje gedaan en dat ging goed! Maar net werd t me toch benauwd en vannacht slaapt ie toch nog bij ons... 
voelde me zo schuldig naar hem toe en ook steeds bang dat hij niet meer leefde. 
Morgen weer een poging ?

Hier met 10mnd nog steeds niet. Vanuit talloze redenen de keuze gemaakt om samen te slapen :).

voor we aan elkaar gewend waren duurde hier week of 6? En daarna weer opnieuw wennen bij de kruipfase met 6mnd haha

Hoi,
Onze dochter lag met 6 weken in haar eigen bedje op onze kamer. Met 7 weken is ze ook op haar kamer gaan slapen.
We hielden elkaar ook wakker met allerlei geluiden, zij ons meer whaha.
Daarna was het weer even wennen dat ze op haar kamer lag en ik bang was niet alles te horen.

Overdag sliep ze vanaf haar 8 weken ongeveer ook in haar bedje. Merkte echt dat ze in de box niet lekker meer sliep en de rust van haar kamer nodig had.

Je zou eerst ook de wieg op zijn kamer kunnen zetten en dan de overstap naar bed. Misschien eerst overdag ook goed zijn slaapjes in zijn eigen bed doen dat de nacht niet zon grote overgang is?

Terug
Bovenaan