Wanneer baby op buik laten slapen s nachts?

<p>Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een baby die veel liever op de buik slaapt en wanneer jullie dat dan s nachts ook ‘toegestaan’ hebben. Wij hebben een echte buikslaper. Ook al zeggen mensen dat het niet kan en dat elke baby dat heeft (ik weet dat niet want dit is de eerste voor ons), hij slaapt op z’n buik als een roosje en op z’n rug is het moeilijk. We leggen hem nu overdag op z’n buik en dat gaat prima, maar s nachts durven we dat nog niet aan (hij slaapt op zijn eigen kamer op een andere verdieping), maar s nachts zijn wij hierdoor de laatste dagen we om de 3 uur op omdat hij wakker geworden is, z’n speen kwijt is en niet goed in slaap kan vallen op z’n rug (op z’n buik gaat het zelf in slaap vallen veel makkelijker). Ben dus benieuwd wanneer andere mensen met buikslapers dit ‘s nachts ook aandurfden, want wij kunnen niet wachten ?.</p>

Hoi,
Hoe oud is je zoontje?
Er zijn zeker wel buikslapers, weet niet wie zegt dat het niet kan maar dat is wel zo.
Onze dochter sliep namelijk altijd eerst op haar rug. Sinds ze van rug naar buik kan draaien, slaapt ze altijd op haar buik.
Ik weet echt niet meer sinds wanneer dit is maar denk rond de 6/7 maanden.

Zelf zou ik het ook wel spannend vinden om haar, toen ze heel jong was heel de nacht op haar buik te laten slapen.
Maar wanneer ze kunnen draaien is dit voor mij geen probleem. Ze zijn dan al zo sterk in hun nekje.
Waarschijnlijk is jullie zoontje ook extra sterk in zijn nek omdat hij overdag op zijn buik slaapt.
Nog een heel mooi voordeel is dat hij geen plat bolletje krijgt maar een super mooi rond koppie :-D

Mijn dochter slaapt al sinds 8 weken op haar buikje. Dit omdat ze bijna hysterisch werd en niet in sliep op haar rug. Ze heeft een sterke nek en kan haar hoofdje goed zelf draaien. Wel heb ik een aerosleep in gebruik en een babyfoon met camera. Ze valt inderdaad lekker vanzelf in slaap op haar buikje. Nu 4 maanden. Overdag slaapt ze alleen op haar rug tijdens het wandelen in de wagen. Ik zou het gewoon een tijdje observeren en als je ziet dat je baby zijn hoofdje goed kan draaien dan lekker op zijn buik laten slapen.

als het overdag goed gaat, zal het snachts ook vast goed gaan. volg je gevoel. 
ik heb mijn zoon als vrij snel op zijn zij laten slapen omdat ie dit zoveel fijner vond. 
verder zou ik geen aerosleep aanschaffen.  Dit wekt alleen maar schijnveiligheid op,waardoor je misschien  zelf juist minder alert wordt. het is de kosten niet waard.

Mijn zoontje sliep vanaf 10 weken 's nachts op z'n buik. Vanaf 6 weken overdag, dus ik heb 4 weken de tijd genomen om hem te observeren ;) Als je kindje z'n hoofdje goed draait, kan het prima. De eerste nacht vond ik wel erg spannend en heb ik bij hem op de kamer geslapen. Verder wel altijd de babyfoon aan (geen camera). Het is wel belangrijk er op te letten dat je zoontje het niet te warm heeft. Als ze op hun buik slapen, kunnen ze hun warmte minder goed kwijt.

Oja vergeten te zeggen, mijn zoontje is vandaag 10 weken! Hij heeft inderdaad ook een hele sterke nek en kan z'n hoofd met schouders en al al goed omhoog houden. Het is denk ik meer het idee dat spannend is, omdat je zelf ook slaapt 's nachts natuurlijk en niet elk moment zal kijken (het is niet dat ik overdag elke 10 minuten kijk als hij slaapt namelijk, maar toch is het anders gevoelsmatig omdat het wel zou kúnnen). Maargoed, bedankt voor jullie reacties! Stemt me toch wat zekerder het wellicht op korte termijn toch ook te proberen. Hij rolt bijna van buik naar rug trouwens (soms lukt het ineens en lijkt hij ook verbaasd), maar terug nog niet.

Mijn dochter sliep vanaf 3/3,5 mnd op haar buik, kon haar hoofd wel draaien en lag op een aerosleep. Sliep ook zoveel beter op dr buik, en nog steeds. Oja had ook wel een babyfoon met camera. Maarja uiteindelijk moet je er gewoon op gaan vertrouwen dat t goed gaat. 

Mijn dochter is vandaag ook 10 weken oud en slaapt al weken op haar buik.
Mijn zoontje is een notoire buikslaper dus had het meteen door bij haar.
Heb een Angelcare monitor; ideaal! En een aerosleep topmatras, vind ik ook schelen qua ademhalen

Terug
Bovenaan