Wanneer baby op buik laten slapen s nachts?

Hij heeft vannacht 'doorgeslapen' (van 12 tot kwart over 6). Dus ik denk wel dat het effect heeft hier! Ik heb zelf minder doorgeslapen want ben steeds naar beneden gegaan om te kijken of het goed ging ? maar nu voel ik me er ook wat zekerder over. Grappig te lezen dat toch veel mensen het doen, ondanks dat je altijd hoort dat men het afraadt. Maar inderdaad, moederinstinct werkt het beste!

Babies zijn buikslapers met de billen omhoog. Buikslapen wordt pas aangeraden als ze zelf hun hoofd kunnen draaien. Inbakeren zou ik dan ook niet meer doen en in een slaapzak laten slapen.

Ons zoontje is nu 6 weken en slaapt vanaf 2 weken op de buik. Hij was zo onrustig met slapen en elke keer die handjes van schrik in de lucht. Toen zei mn moeder: Jij bent ook een buikslaper en die van je zus ook. Probeer het eens!
Ik heb toen op de verjaardag van mn moeder de kleine beneden in een tentje op zn buik gelegd in de woonkamer (wij zaten in de tuin). Hij heeft meteen 2,5 (!!) uur geslapen! Kontje omhoog en handjes ernaast. Hij was toen precies 2 weken. Omdt hij sterk is en zn nekje zelf al kon tillen kon hij zelf ook zn hoofd draaien en wisselen van kant. Daardoor krijg je echt niet meer te maken met wiegendood hoor. Die kindjes stikken omdat ze niet sterk zijn in hun nekje.
Ik vond de eerste nacht spannend maar hij lag naast me in het wiegje. Heb steeds gecontroleerd. Maar hij sliep heerlijk s nachts. En nu nog steeds :)

Haha ik had me voorgenomen om haar vanavond op haar buik in bed te leggen... ik ging opzoeken of een dekentje met lakentje daarbij veilig is. Vervolgens vind ik dus alleen maar teksten dat je ze niet op de buik mag leggen, levensgevaarlijk enz enz. Het woordje wiegendood is wel 10x voorbij gekomen..
Inmiddels ligt mijn dochtertje op bed... op haar rug hahaha.. ik ben echt wat te bang aangelegd denk ik.. ze ligt wel nu voor het eerst voor de nacht in haar eigen ledikantje ( tot nu toe alleen overdag soms in gelegen) .. dus misschien moet ik haar hier eerst maar in laten wennen.. en nog even geduldig wachten tot ze ook zelf van haar rug naar haar buik kan draaien.. andersom lukt wel gelukkig al.. (volgende week is ze 4 maandjes oud)

hier ook een buikslaper 
Al vanaf week 8 ook de nachten 
Heb wel een aerosleep matras en topper gekocht en gebruik ook de matrashoezen met gaatjes voor lucht doorlating.

Terug
Bovenaan