Wanneer baby op buik laten slapen s nachts?

Bij ons sliep ze eigenlijk in elke houding prima maar zodra ze kon draaien draaide ze zelf altijd naar een zij of op haar buik. Eerste nacht vond ik het doodeng omdat het toen ook nog eens zo warm was. Ze was toen 4 of 5 maanden. We hebben wel een aerosleep topper ooit gekregen en die ben ik toen gaan gebruiken. Eerste nacht ben ik wel 5 keer gaan kijken om haar op haar rug te leggen maar zodra ik me omdraaide lag ze alweer op haar buik haha. Toen maar laten gaan en ze is een prima slaper :) ze slaapt nu altijd zelf in en in principe altijd de nachten door. Ze is nu 8 maanden.

Volg vooral je eigen gevoel.
Mij oudste zoon bijna 11 sliep heel snel op zijn buik, dit ook dat wij hem stikkend vonden in het bedje op zijn rug. Spuugde door koemelkallergie heel veel. Vanaf dat moment op zn buikje laten slapen. Meen dat hij 8 weken was.

Nummer 2 werd geboren en was ook een echt buikslaper, dus wel een aerosleep etc aangeschaft en heeft heerlijk vanaf 2 weken op zn buikje geslapen.

En nummer 3 mag dat ook. Scheelt misschien ook dat wij wiegendood vam dichtbij hebben meegemaakt en dat de baby dus gewoon op de rug lag. 

Succes en volg je gevoel.

Hier vanaf vier weken op buik maar wel een hele sterke kerel en kon heel goed hoofd omhoog houden en draaien.

volg je gevoel en een aerosleep of angel maakt het niet ‘veiliger’ is schijnveiligheid . Ten alle tijde moet je alert blijven. Zelf zou ik dat geld dus besparen. Check ook Consumentenbond daar komt namelijk aerosleep en angelcare niet als beste uit.

Ik zit een beetje met hetzelfde 'probleem'. Mijn dochtertje is bijna 4 maanden nu en houdt haar hoofdje al heel goed op. Van buik naar rug draait ze wel al een enkele keer maar andersom nog niet.. 
Overdag slaapt ze vaker op haar buik en hou haar dan met de babyfoon met camera in de gaten. Soms legt ze haar gezicht in het matras en blijft dan zo liggen dus durf het in de nacht nog niet aan. Terwijl ze wel gewoon rustig door ademt dan.. 
Maar wat ik me afvroeg... hebben jullie kindjes zoveel plaats om om te rollen? Als ze dat doen liggen ze toch gelijk tegen de zijkant aan? 
En nog een vraagje.. als de echte buikslapers eindelijk op hun buik gaan slapen, maken ze dan ook meer slaap uurtjes in de nacht? Oftewel op de rug worden ze altijd nog rond 3 of 4 uur wakker maar wanneer ze op de buik liggen slapen ze door tot 6 of 7? De tijden zijn maar een voorbeeld natuurlijk maar ben erg benieuwd ☺

Bij mijn zoontje was het overdag op de rug na 10 minuten, soms een kwartier wakker, op de buik na een paar uur, dat scheelde dus wel ;) 's Nachts ging hij vanaf dat moment van 2 voedingen naar 1 (dus tussen de avondvoeding van 19.00 en de ochtendvoeding, ik geef bv), hij pakte dus zeker meer uren. En hij viel makkelijker in slaap.

Wij gaan het vannacht voor het eerst proberen.. vind het best spannend haha'! Heb hem vandaag goed geobserveerd en hij ligt gewoon heel goed op z'n buik en tilt zijn hoofd goed op.
@Neusje daar ben ik ook heel benieuwd naar. Nu lijkt t telkens als we hem omdraaien wel zo te zijn alsof hij niet meer écht diep in slaap komt.. maar ben benieuwd dus of het echt daaraan 'ligt' of dat het toch gewoon zijn ritme is nog.

Spannend, ik ben benieuwd! 
Mijn dochtertje wordt steeds eerder lijkt het wel.. nu was het weer 1.00u. Ik denk niet dat ze wakker wordt van de honger... en toch maak ik dan maar een fles om haar stil te krijgen..  aantal weken terug sliep ze wel vaak de nacht door daarom denk ik niet dat het echte honger kan zijn..

Ha Mikkie. Onze eerste zoon sliep ook veel liever op zn buik! Wij hebben hem met 8 weken al op zn buik laten slapen in de nachten, omdat het anders voor ons geen doen was. Hij tevreden, wij tevreden. Voorwaarde was voor ons wel dat ie zn hoofd goed op kon tillen natuurlijk, maar dat kon hij met 3 weken al.... hij sliep wel bij ons op de kamer, dus kon hem wel in de gaten houden, wat voor mij als nieuwbakken mama wel fijn was haha. Hij is van de week 2 geworden en slaapt eigenlijk nog steeds op zn buik haha, dus dat is tot nu toe niet veranderd. Onze dochter heeft ook een tijdje ip haar buik geslapen, daar zijn we met 3 weken. al mee begonnen. Ook omdat ze al hele sterke nekspieren had. Ze wordt dit weekend 8 weken en slaapt nu om en om. Weer meer op haar rug dan op haar buik, maar soms heeft ze haar huishouding gewoon nodig. Niet zo extreem als mijn zoon, maar ik durfde het dit keer ook veel eerder aan en ga mee in haar behoefte. Ik hoop dat het proberen goed is gegaan en luister inderdaad naar je moederinstinct en naar je kindje, jij kent hem immers het beste!

Terug
Bovenaan