Wanneer baby op eigen kamer laten slapen?

<p>Vanaf wanneer hebben jullie jullie baby op hun eigen kamer laten slapen? Mijn dochtertje is nu 14 weken oud en slaapt nog bij ons op de kamer. Mijn partner wil dat ze nu toch wel op der eigen kamer gaat slapen maar ik vind dat nog geen goed idee. Snachts slaapt ze door en komt pas voor een fles als me partner naar ze werk is. Naar mijn idee vind ik het fijner om te wachten tot ze een half jaar is. Vind het heerlijk om snachts vanuit me bed even te kijken naar haar hoe ze lekker ligt te slapen.</p>

Heel herkenbaar dat je nog even wilt kijken als ze slaapt. Dat vond ik altijd heerlijke momentjes.
mijn man vond ook dat het tijd werd om naar haar eigen kamer te gaan. Met name voor mij, want ik werd wakker van elk geluidje wat ze maakte.
uiteindelijk is ze met ongeveer drieënhalve maand naar haar eigen kamertje gegaan. Wel
ga ik elke avond voordat ik zelf ga slapen altijd nog even bij haar kijken of ze lekker ligt:) en ik moet zeggen dat ik af en toe de momentjes nog mis, maar dat ik het ook wel weer fijn vind im wat meer privacy in de slaapkamer te hebben + minder voorzichtig hoef te doen met uit bed gaan ed. 

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Of gewoon even proberen

Nou ik heb tot 8 maand gewacht.... ik vond het ook fijn als de kleine naast me lag.
kon ik direct inspringen als er wat was... en mn man ging beneden slapen soms als ie echt rust moet hebben ivm zn werk... als jij er nog niet klaar voor bent dan moet je het niet doen... 
Als je regelmaat heb in huis en met haar voedingen en zelf zoiets heb van nu mag ze wel na der eigen kamer. Dan ben je er klaar voor... zo heb ik het ervaren.. wel fijn dat ze nachts doorslaapt. Maar snap wel dat je dan op tenen loopt in slaapkamer. Mn zoontje is nu 2 en slaapt nog steeds door en heerlijk in zn eigen kamer... 

Ik heb ons dochtertje ook tot n maand of 6 bij ons gehad. Eigenlijk zolang ik borstvoeding gaf. Ik vond het heerlijk, om savonds dr laatste voeding te geven en dan te kijken hoe ze zo heerlijk in slaap viel. Heerlijk, van die genietmomentjes. Wij vonden dat het al hard genoeg ging, en wilde extra van dr genieten. En we vonden het ook erg prettig dat je alles hoort, dan ben je er toch gelijk bij als er wat mis gaat. Toen ze over ging naar haar eigen kamertje nooit problemen gehad, ze ging daar gelijk heerlijk slapen. Zou het graag weer zo over doen, was een prachtige tijd met veel mooie momentjes :)

Wij hebben ons meisje vanaf ongeveer 2 maanden in haar eigen kamertje laten slapen. Zij sliep meteen veel rustiger en wij ook. Maar nu is ze 'n halfjaar en zitten we in de fase van de speen en 't zo nu en dan wakker worden s'nachts en denk ik soms wel 's bij mezelf lag ze nu maar hier dat ik der idd goed in de gaten kan houden en meteen kan inspringen als er wat is en niet 5 keer achter elkaar m'n bed uit hoeft midden in de nacht ;). Maar we houden vol nu! Je moet 't doen wanneer jij denkt dat 't daar de tijd voor is en jezelf daar goed bij voelt. Groetjes!

Hoi! Mijn dochter is met 3 maanden naar haar eigen kamer gegaan..
dat ging altijd goed tot ze tandjes kreeg met het hele riedeltje van spuitluiers midden in de nacht huilbuien etc ik moest constand naar haar kamer heel vermoeiend..
toen gingen we op vakantie en mocht ze smacht als ze wakker werd rond 5 bij ons in bed verder slapen..
mevrouw had dit al snel door en 5 uur werd 3 uur 3 uur werd 12 uur en 12 uur werd 8 uur kort om binnen de kortste keren sliep ze naast mij heeeel vermoeiend voor ons beide ze ging ook steeds slechter slapen en ik ook maar in der eigen bed werd gillen krijsen etc..
pas geleden ben ik weer met der op vakantie gegaan daar was het slapen en hel!! Naast mij veel wakker worden etc 
toen ik terug kwam heb ik haar gelijk de eerste avond in haar eigen bed gelegd huilen gillen wel een uur lang snachts een paar keer wakker dit duurde een dag of 5 nu gaat het super goed! Ze slaapt in der eigen bed en ze slaapt zo goed al door !! Eindelijk na 10 maanden ben zooo zooo zooo blij 
mijn advies zou zijn doe waar je je goed bij voelt hoe eerder ze er aan went hoe beter het zal gaan en als je je kleintje in zn eigen kamer laat slapen laat dat dan ook zo 
ik heb Mn dochter wel langzaam laten wennen aan haar kamer door haar der middag dutje in der eigen bedje te laten doen ook voor Mn eigen gevoel was dit prettig 

Onze dochter is naar haar kamer gegaan toen ze te groot werd voor haar wiegje, rond de 3 maanden. 
Ik vond het erg fijn en had er ook wel moeite mee in het begin. Bang dat ik haar niet zou horen.
ze heeft vanaf het begin goed geslapen. En nu is het ook goed. Je hoort haar echt wel als ze in haar eigen bedje ligt.
succes met de keuze die je maakt! 

Ons zoontje is met 6 maanden naar zijn eigen kamer gegaan. Ik vond het heel moeilijk! Maar rond die leeftijd gaat het prille baby-achtige er wel af. Mijn zoontje ging vanaf toen ook op zijn buik slapen en zag er dan ook al echt als een kindje uit. Dat maakte het een stuk makkelijker. Eerder had ik niet fijn gevonden, dat had me onrustig gemaakt. Het is zo'n mooie tijd samen. En het is handig met speentjes, borstvoedig en troost. En veiliger, die eerste maanden! 

Terug
Bovenaan