Wanneer baby op eigen kamer laten slapen?

Mijn dochter is volgens mij al rond 5 of 6 weken naar dr eigen kamer gegaan. Door al dr geluidjes konden we niet slapen. En aangezien ik opsta vind ik het niet nodig dat mijn vriend dan ook wakker moet worden. Ik ga wel af en toe bij dr kijken. 

Mn dochtertje is nu 4 maanden, ze komt nog 2 keer in de nacht dus ik vind het heerlijk dat ze nog naast me ligt haha, hoef ik het bed niet uit. 
Ook is ze een buikslaper en ik vind het fijn om haar toch te zien/ horen ademen of even mn hand op haar dat ik haar ademhaling voel. En ik zie eigenlijk wel wanneer ze naar haar eigen kamertje gaat, denk er niet zo bij na, als wij er klaar voor zijn :) 

Na anderhalve week lag ze al op haar eigen kamer. Ik werd steeds wakker van ieder geluidje. In het begin de deuren open gelaten maar na 2 weken de deuren gewoon lekker dicht gedaan, en dat gaat allemaal perfect. In haar kamer staat een schommelstoel voor de avond/nachtvoeding dus dat was ook heerlijk. Inmiddels is ze 13 weken en slaapt ze al 6 weken door dus ik hoef er eigenlijk ook nooit uit in de nacht (behalve bij uitzondering voor een speentje ;)).
Ook na 6 weken haar al in haar ledikant laten slapen ipv het wiegje, want ze ging steeds tegen het voeteind aantrappen.

Uiteindelijk is ze met zoon 10 maanden naar der eigen kamertje gegaan. Dit ging gelijk vanaf de eerste nacht goed! Inmiddels is ze nu 13 maanden en hebben we net de kiezen krijgen allemaal een beetje achter de rug( er kwamen er 5 in een keer door). Ze slaapt elke nacht weer prima door en moet haar sochtends wakker maken anders slaapt ze uit tot 10 uur. Fijn dat mijn partner en ik het zo gedaan hebben en dat hij toch op mij gewacht heb tot ik er vrede mee had.

Onze zoon is met 2 maanden naar zijn eigen kamer gegaan. Hij sliep toen goed door, maar werd 's ochtends wel heel vroeg wakker. Wij vonden 't jammer dat we dan allebei meteen klaar wakker waren, terwijl het in 't weekend wel fijn is als 1 van de 2 kan uitslapen om toch wat extra uurtjes te pakken. 
We hebben 'm eerst overdag in zijn wieg op z'n eigen kamer gelegd. Dat ging goed, dus toen ook 's nachts. Na 2 weken hebben we 'm in z'n ledikantje gelegd en daarin sliep hij eigenlijk nog beter. 

Terug
Bovenaan