Wanneer baby op eigen kamer laten slapen?

Mijn zoon en dochter zijn met ongeveer 6 weken naar eigen kamer gegaan. Want ze maakten zoveel geluid in hun slaap dat het ons wakker hield/maakte. Je moet doen wat goed voelt. Wel jammer als jij en je partner er anders over denken. 

Ons zoontje sliep al snel goed, en met 3/4 maanden is hij naar zijn eigen kamertje gegaan. Zodat hij dat ook gewend zou zijn. Maar rond 6 maanden ging hij heel erg dromen en werd meerdere keren per nacht krijsend wakker, dus hebben we hem met ledikantje weer op onze kamer gelegd. Dan konden we hem makkelijk troosten en allemaal weer snel verder slapen. Met 8 maanden ging hij in zijn bedje staan zodra hij doorhad dat wij er waren, omdat hij tussen ons in wilde liggen. Toen dus weer naar zijn eigen kamertje, en sliepen we alledrie beter. Het dromen was toen ook al wat minder vaak geworden. 
Oftewel; volg je eigen gevoel en je kind hierin, want dat is voor iedereen anders. Geadviseerd wordt minimaal 6 maanden op jullie kamer voor de veiligheid, maar dan moet je natuurlijk wel kunnen slapen ;-)

Hoi!
Onze zoon was precies een week oud dat hij naar zijn ledikantje in zn eigen kamer ging. Mijn bv kwam niet op gang en we werden beiden wakker van ieder geluidje en iedere beweging. Dat was echt niet tof. We raakten daardoor beiden oververmoeid. Nu hadden wij ook een beeldbabyfoon die we op nachtstand zetten. Het scherm ging alleen aan als hij meer dan 5 seconden geluid maakte. Mijn man ging er dan vaak uit, zodat ik mijn rust kon pakken na de keizersnee. Wel gaan we na 4,5 jaar nogsteeds voor het slapen even bij hem kijken. Dekken hem toe en als ik erbij kom, geef ik hem een kus.
Voor de kleine nu op komst weet ik niet wat we doen. Ik denk dat hij of zij noodgedwongen langer bij ons op de kamer moet, ivm een grote verbouwing om een extra kamer te creëren, want we hebben er 1 te kort.
Hoe dan ook, doe waar jij en je partner goed bij voelen. Praat erover. 
Je kan ook een schommelstoel oid op haar kamertje zetten, zodat je na de voeding ook nog even kan blijven kijken hoe ze in slaap valt. Ik begrijp je partner daarom ook wel. Als jullie dochter wakker wordt, zijn jullie beiden wakker. En de een is een diepere slaper dam de ander.
Succes!
Liefs, Maaike 

Hoi!
Ze is hier naar dr eigen kamertje gegaan doen ze de nachten begon door te slapen. En ik s avonds (23.00) niet meer echt hoefde te voeden. Ze was toen zo'n 2 maanden. Ze werd dan om uur of 4 s nachts weer wakker. En dat werd na mater ze ouder werd steeds langer. 
Mare, als je het fijner vind om je baby nog bij je te hebben s nachts dan is dat toch ook prima? Het is alleen dat je ook aan jezelf moet denken, je komt meer aan je eigen rust toe als de baby op z'n eigen kamertje slaapt. Je wordt wakker van elk geluidje die de baby maakt. 
Succes met je besluit. 

Hoe hebben jullie je kindje naar de eigen kamer gedaan? Overdag beginnen na de fles? Mijn vriend werkt in ploegen diensten en vind het heel lastig een ritme te vinden met de kleine. Vandaag was hij erg moe naar mijn idee onrustig en veel huilen. Hij slaapt nu bij mij op de kamer maar willen wel een keer dat hij naar zn eigen kamertje gaat. Maar omdat ik nog niet echt ritme kan vinden ook door de ploegen diensten van mijn vriend weet ik niet wanneer ik het beste kan beginnen en hoe ik het moet aanpakken. Mijn zoontje is donderdag 8 weken. Heeft iemand tips hem naar zn kamer te doen en voor het ritme? 

Toen mn zoon 3 weken oud was. Ik lag wakker van alle geluidjes.
Hij doet het prima op zn kamertje. Ligt om 7u in bed en komt om 4u voor voeding?? (Hij is 11 weken)

Pff heel eerlijk, mijn dochtertje lag met 4 weken al in dr eigen kamertje. 
Ik werd steeds wakker van de geluidjes en ze sliep al heel lang door (kwam soms nog 1x, soms niet).
Op het begin is het even wennen en ja, ik kan geen fopspeen in dr mond stoppen als ze huilt daarvoor moet ik uit bed.. maar voor mijn nachtrust een stuk beter:) 
Ik zou zeggen lekker doen wat goed voelt. En misschien gewoon een nachtje proberen? 

Hoi
Mijn dochter lag na de eerste week in haar eigen kamer te slapen in de kraamweek ook overdag als ik beneden was vriend lief kon niet slapen met haar op de kamer werd van elk geluidje wakker had haar graag nog wat langer op de kamer gehad maar uiteindelijk erg blij dat ze dr eigen kamer heeft ik slaap er door ook een stuk beter en zij gaat elke slaapje lachend naar bed 

Terug
Bovenaan