wanneer beginnen jullie aan de babykamer??

Hallo meiden, Ik ben net 4 weken zwanger maar we gaan vandaag al kijken bij een paar mensen voor de babaykamer.

Ik weet het is super vroeg en er kan vanale gebeueren maar soms lop je er gewoon tegenaan.

Sinds ik zwanger wil worden ben ik ook al een beetje op marktplaats en zo aan het kijken. Nu zag ik een super mooi  babykamertje voor 250 euro en die heb ik mijn favorieten opgeslagen. En nu ik zwanger bleek heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een bod uitgebracht van 150 euro. Veel te laag natuurlijk maar ik dacht: Ach.. ik heb nog alle tijd dus we beginnen rustig. Maar nu is mijn bod dus geaccepteerd!

Het is helemaal kompleet. Incl. matrasje, dekentje, dekbedovertreksetjes en hemeltje. Nou dan is 150 euro toch echt heel erg weinig.

Mijn vriend vindt hem ook mooi en dus gaan we vanmiddag even kijken of we hem in het echt ook leuk vinden en zo ja.. dan halen we hem volgende week al op.

Ik weet dat er nog van alles kan gebeuren maar ik wil me geen onnodige zorgen maken dus ga er dan ook vanuit dat alles goed gaat. Ik wil hier echt van gaan genieten. Mocht het alsnog fout gaan dan slaan we de spullen wel wat langer op!
 
hoi,
ik ben pas voor een baby kamer gaan kijken toen ik 4 maanden was want voor die tijd kan er nog van alles misgaan en zit je straks met een babykamer dacht ik.
ik heb hem besteld toen ik 6,5 maand was want bij de 7 maanden moet ie klaar zijn.
 

Hoi,

Ik ben 23,3week zwanger en bij ons is de babykamer, op gordijnen ophangen na al klaar.

het laminaat lag er al, muren waren binnen 1 dag gesaust, en de babykamer is geleverd toen ik 18 weken zwanger was.

Ik ben blij dat we dit op tijd hebben gedaan, heb nu last van Ischias en kan dat soort dingen echt niet meer doen, en wil met alles voor de baby mee helpen.

Babyzaken nemen altijd de babykamer terug en geven geld terug als er iets mis gaat in de zwangerschap.
Mijn vorige zwangerschap eindigde bij 21,5 week, en garantie heb je nooit tot na de bevalling, zelfs dan kan er nog iets mis gaan.

Nog even over het kamertje van marktplaats (weet zo de naam niet van je) mocht er iets fout gaan kan je hem bewaren en anders altijd zelf weer op marktplaats zetten.
Toch ben ik niet fan van dekentjes van een ander, en een matras al helemaal niet, die zal ik als ik jou was toch nieuw kopen.

Liefs Randy
 
hoihoi, ik ben bijna 17weken zwanger, maar heb wel al de babykamer en alle grote spulletjes uitgezocht want stel dat je in t ziekenhuis beland of de levering duurt langer. mijn zus deed veel pas 2 maand voor tyd.
maar ik zorg wel dat alles eind april mei wel klaar staat
 
Nou dan zal ik wel een geval apart zijn. Heb bij alle 4 pas een babykamer gemaakt nadat ze geboren waren
 Bij de 1e gingen we na 6 weken verhuizen, dus een wiegje geleend voor naast ons bed. En de noodzakelijke spullen gekregen.
 De 2 kwam 11 mnd later. Dus hetzelfde geleende wiegje weer naast ons bed en in de babykamer een paar planken leeggemaakt voor de nieuwe baby. Ze gebruiketen dus dezelfde commode en bad ed. Later een ledikantje erbij op de kamer.
 De 3e kwam 1,5 jaar later(toen de ouste 2,5 jaar was) De baby weer eerst naast ons en toen een nieuwe kamer gemaakt voor de ouste 2. En de baby op de al ingerichte babykamer.
 de 4e kwam 3 jaar later   en toen zouden we na 4 mnd verhuizen dus de baby was 4 mnd naast ons in nog steeds hetzelfde geleende wiegje.
Nu weet ik net dat we onze 5e verwachten( 3,5 jaar ertussen) en wachten we ook de geboorte af. Meisje of jongen maakt verschil voor welke kamer we gaan gebruiken. De commode sttat nog bij de kleinste en die richt ik dan in voor de baby en de baby zelf gaat naast ons. Alleeen heb ik het wiegje niet meer. Maar nog wel een ledikantje.

Alle andere spulletjes weggedaan en ga dat langzaamaan kopen. Alleen de noodzakelijke dingen en de rest erna.
 
hoi Joyce.
2e hands dat kan zeker wel. ook dekentjes ed. matrasje kijk je gewoon of het er schoon uitziet. Zitten er veel spuug of plas vlekken op kan je altijd nog een andere nemen. Ik denk maar zo: alles kan je wassen. Op 60gr zit er geen bacterie meer in.  En mijn ervaring is dat als je  in je omgeving laat weten dat je 2e hands ook goed vind, dan krijg je een hele boel. Voor mijn zoontje van 3 heb ik bijna niks gekocht en nu heb ik ook al een doos zomer kleren en een door kleding voor de volgende winter op voorraad. Ik kijk wat ik leuk vind en de rest geef ik door.  
 
Hoi Joyce,

ik was er zowiezo vroeg bij met alles van het kamertje.
Je hoort zoveel om je heen over hoe en wat met de zwangerschap en wat voor de een te vroeg is is voor de ander al te laat.

Wij zijn vroeg begonnen. (nou ja ikzelf dan)
Omdat ik de gedachten had je weet nooit wat en hoe je zwangerschap zal verlopen en het kan maar beter op tijd klaar zijn dan dat je het aan een ander moet vragen omdat je het zelf niet meer kan.
Dus die van ons was al lekker op tijd klaar en dan kun je gewoon genieten....

Maar iedereen denkt er weer anders over...
Tis maar net wat je eigen gevoel je ingeeft..
 
Ik ben nou 18 weken zwanger en de babykamer is al gesaust en er ligt al een nieuwe vloer in.

Ben nu met de laatste gordijn bezig en dan kan ik deze ook gaan ophangen.

De babykamer halen wij zaterdag op, deze moet nog opgeknapt worden over een maand hopen wij het allemaal klaar te hebben.
 
Terug
Bovenaan