Wanneer ben ik zwanger geworden?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik twijfel over de datum waarop ik zwanger ben geworden. Willen jullie met mij meerekenen? Ik kom er niet helemaal uit.

Er zijn 2 mogelijkheden: het zou gebeurd kunnen zijn op 15 december of op 19 december. Dat staat vast.

Op 18 januari heb ik een echo gehad en was ik volgens deze echo precies 6 weken en 0 dagen zwanger. Ik heb een hele onregelmatige cyclus dus daar is weinig uit op te maken.

Klopt mijn constatering dat ik (omdat de eerste 2 weken zwangerschap 'cadeau zijn)', ik dat moet terugrekenen naar 21 december. En dus van de 2 mogelijkheden: 19 december wel de dag moet zijn geweest waarop ik zwanger ben geworden? Of vergeet ik innesteltijd en dat soort zaken. Ik vind het maar ingewikkeld.

Ik hoop dat jullie mee kunnen denken.
Groet,
Bettina.
 
Ga je niet achter komen. Volgens de boekjes heb je dan 21 december je eisprong gehad. Maarja, dat zijn de boekjes. Kan altijd eerder of later (dus langzamere of snellere innesteling gehad).
Indien het beide keren dezelfde man was zou ik denken: boeien. Als daar juist het probleem zit, wordt het toch echt een DNA test nadien helaas
 
Misschien raar gedacht van mij… Maar waarom is het zo belangrijk wanneer je zwanger geraakt bent?
Net wat Ananasss zegt, als beide keren met dezelfde man geweest is, is het dan echt boeiend wanneer het gebeurd is???
 
Kan goed kloppen. Een soortgelijke afwijking, van net een paar dagen, had ik ook aan de echo. De 19e gemeenschap, en 2 dagen later de bevruchting past perfect.
Ik zat ooit ook met diezelfde vraag, sommige mensen willen gewoon alles weten :)
 
Misschien raar gedacht van mij… Maar waarom is het zo belangrijk wanneer je zwanger geraakt bent?
Net wat Ananasss zegt, als beide keren met dezelfde man geweest is, is het dan echt boeiend wanneer het gebeurd is???
Maakt het uit? Dit forum is bedoeld voor mensen om hun vragen en problemen kwijt te kunnen. Sommigen vinden het gewoon leuk om dergelijke dingen uit te zoeken.
 
Maar stel, de ovulatie was op 19 december (wat ook prima kan ondanks dat je nu op 21 dec komt qua terugreken) weet je alsnog niks. Want ook dan kan deze bevruchting zijn van de seks op 15 dec.
 
Ow ja. Als je het echt per se wil proberen te achterhalen, wacht sowieso op de termijn echo. Nu is het nog millimeterwerk. Wie weet word je bij de volgende echo 3 dagen vooruit gezet, en reken je dan terug naar eisprong op 18 dec.
 
Het blijft toch ook millimeter werk. Bij mijn eerste zeiden ze dat hij op basis van de echo op 27 dec verwekt moest zijn terwijl we die week maar 1 keer gemeenschap hebben gehad en dat was op de 28e. Als de datum die ze noemen na de dag ligt die jij zelf in gedachten hebt dan waren de zwemmers misschien langer onderweg maar een dag eerder kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet
 
Terug
Bovenaan