Wanneer ben ik zwanger geworden?

In jouw voorbeeld is de 19e wel het meest voor de hand liggende lijkt mij! Voor de zaadcellen van de 15e lijkt het me op de 21e al wel erg laat.
 
Dat blijft altijd een mysterie. De datum van eisprong is niet per se de datum van bevruchting en de datum van innesteling is ook niet voor volle 100 % vast te stellen. De termijnecho komt het dichtste in de buurt.
 
Ow ja. Als je het echt per se wil proberen te achterhalen, wacht sowieso op de termijn echo. Nu is het nog millimeterwerk. Wie weet word je bij de volgende echo 3 dagen vooruit gezet, en reken je dan terug naar eisprong op 18 dec.
Termijnecho is ook geen zuivere koffie. Ik ben 4 dagen vooruit gezet hiermee, terwijl ik dan uitkom op een dag die voor mijn LH-piek ligt...
Niet zo gek als je bedenkt dat de data-set waarmee ze werken uit 1975 stamt (bijna 50 jaar oud dus)
Dit is geen grapje. Dit heb ik helemaal uitgezocht. Staat allemaal in het protocol zwangerschapsdatering. Dat is de standaard voor Gyn en VK's in Nederland.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik twijfel over de datum waarop ik zwanger ben geworden. Willen jullie met mij meerekenen? Ik kom er niet helemaal uit.

Er zijn 2 mogelijkheden: het zou gebeurd kunnen zijn op 15 december of op 19 december. Dat staat vast.

Op 18 januari heb ik een echo gehad en was ik volgens deze echo precies 6 weken en 0 dagen zwanger. Ik heb een hele onregelmatige cyclus dus daar is weinig uit op te maken.

Klopt mijn constatering dat ik (omdat de eerste 2 weken zwangerschap 'cadeau zijn)', ik dat moet terugrekenen naar 21 december. En dus van de 2 mogelijkheden: 19 december wel de dag moet zijn geweest waarop ik zwanger ben geworden? Of vergeet ik innesteltijd en dat soort zaken. Ik vind het maar ingewikkeld.

Ik hoop dat jullie mee kunnen denken.
Groet,
Bettina.
Grootste kans is dat de zaadjes van 19 december, de eicel die rond 21 december is gesprongen hebben bevrucht.
Dit is geen 100% score, maar het meest aannemelijk.
Theoretisch zijn er wel zaadcellen die >72 uur leven, maar de eerste 3 dagen zijn ze het meest beweeglijk en vitaal genoeg om te bevruchten.
 
Ga je niet achter komen. Volgens de boekjes heb je dan 21 december je eisprong gehad. Maarja, dat zijn de boekjes. Kan altijd eerder of later (dus langzamere of snellere innesteling gehad).
Indien het beide keren dezelfde man was zou ik denken: boeien. Als daar juist het probleem zit, wordt het toch echt een DNA test nadien helaas
De zygote blijft gewoon door delen tijdens het innestelen. Het is niet zo dat dat proces even pauzeert met innestelen. Of dat het vruchtje pas gaat 'groeien' op het moment dat het gehecht is in de baarmoeder. Vruchtje haalt tot die tijd energie uit de dooierzak.
 
Grootste kans is dat de zaadjes van 19 december, de eicel die rond 21 december is gesprongen hebben bevrucht.
Dit is geen 100% score, maar het meest aannemelijk.
Theoretisch zijn er wel zaadcellen die >72 uur leven, maar de eerste 3 dagen zijn ze het meest beweeglijk en vitaal genoeg om te bevruchten.
Ja. Maar wie zegt dat er 21 dec een eisprong heeft plaatsgevonden? En niet 18 dec?
Kip ei. TO gaat er gewoonweg niet achter komen of ze van 15 of 19 dec zwanger is geworden. Ik hoop oprecht dat ze dit uit interesse wil weten. Want als er iets anders achter zit.. antwoord is er namelijk gewoon niet.
 
Termijnecho is ook geen zuivere koffie. Ik ben 4 dagen vooruit gezet hiermee, terwijl ik dan uitkom op een dag die voor mijn LH-piek ligt...
Niet zo gek als je bedenkt dat de data-set waarmee ze werken uit 1975 stamt (bijna 50 jaar oud dus)
Dit is geen grapje. Dit heb ik helemaal uitgezocht. Staat allemaal in het protocol zwangerschapsdatering. Dat is de standaard voor Gyn en VK's in Nederland.
Mijn punt is dat de termijn echo nauwkeuriger is omdat hetgeen wat er dan gemeten wordt tenminste een grootte heeft dat meetbaar is. Nu met 6 weken is een mm naar links of rechts een afwijking van een paar dagen.
 
Het is al gezegd, maar zeker met deze termijn kan dat echt nog niet zó nauwkeurig gemeten worden, ‘t is echt millimeterwerk.

Ik ben zwanger geworden via ICSI dus dan weet je toch wel zeker wanneer de bevruchting geweest is. En zelfs ik kan zeggen dat er de eerste echo’s wel eens een paar dagen verschil in de termijn zat.

Dus ik denk ook dat je het niet zeker kunt weten, maar denk wel dat de 19e het meest aannemelijk is gezien het verschil tussen de 15e en 21e wel bijna een week is.
 
Terug
Bovenaan