Wanneer de box opzetten?

Volgens mij had ik hem de vorige keer om deze tijd (bijna 34 weken) al op staan. Dit keer heb ik er niet zo'n haast mee. Zo'n ding neemt zoveel plaats in beslag. Ik denk dat ik dat pas met 39 weken ofzo ga doen, als ik eerder mocht bevallen is ie zo opgezet, dat heeft mijn stiefvader in 10 minuten wel gedaan.

Wij hebben geen box, geen ruimte voor en hier verkopen ze alleen zgn playpen's.
Das dus een box zonder bodem  Als beeb er is, wil ik wel een campingbedje kopen, zelfde idee als een box en beeb hoeft niet op de grond te liggen. Want we gaan over een weekje verhuizen en dan hebben we een iets grotere woonkamer.

Miriam (34+6)

Haha wat leuk om te lezen! Onze box hebben we in eerste instantie naar de zolder gedaan, maar we willen em ook graag voor de geboorte al neerzetten. Omdat we het nog een beetje vroeg vinden (én dan moet ik em nu al steeds gaan schoonmaken/afstoffen) doen we dat als we met 37 weken ook de klossen onder het bed gaan zetten!!

Leuke tip inderdaad van die kadootjes. Ik zie in veel kraamgezinnen dat ze in de kraamtijd langs de rand alle kadootjes neerzetten. Beetje ruimte overhouden voor de baby...fotootje maken...en je hebt een leuke herinnering voor later!!

Groetjes!! Mirjam (34+5)

Bij mij staat ie al vanaf week 30... Erg vroeg dus! Maar hij stond achter in de schuur, en die moesten we nog isoleren. Toen moest alles eruit, tja, toen hebben we hem maar gelijk in de kamer neergezet.

Dan kunnen wij er ook aan wennen dat je wat minder ruimte hebt in de huiskamer. Ik vind het ergens wel gezellig staan.

Bij mij zit het boxkleed er al wel in. Maar inderdaad, word wel stoffig dan. Had ik nog niet bij stil gestaan. Ga hem dus maar eventjes wassen en er voorlopig een badlaken oid inleggen.

Onze box staat al zeker vijf weken in de woonkamer. Erg gezellig en zo kunnen we vast wennen aan de nieuwe indeling. Verder hebben we een box met een hele grote la dus daar hebben we al allemaal speeltjes van baby in zitten.

wij hebben de box al opstaan ongeveer 2 weken. maar ook omdat we de huisdieren wilden laten wennen aan de box. de honden kennen hem nog wel van me zoon en kijken er niet naar om. maar we hebben inmiddels nieuwe katten. die dachten dat het een lekker mandje was voor hun en de mobile een speeltje voor je nagels aan te scherpen.

maar na een weekje katten training . blijven ze netjes eruit. en nu begin ik steeds meer erin te leggen, boxkleed en als dat goed gaat een knuffeltje en zo. dan kunnen ze leren dat ze eruit moeten blijven. en het is ook wel gezellig.

groetjes Dees
33,3 wk

Wij hebben de box met ongeveer 30 weken in elkaar gezet. Zo kunnen we alvast een beetje wennen aan de ruimte die hij in beslag neemt (alhoewel we daar waarschijnlijk straks lang genoeg aan kunnen wennen) En om onze katten er ook alvast aan te laten wennen. Dan krijgen die beestjes straks niet alles tegelijk voor hun kiezen.
Ik heb nog niets in de box liggen, dus de katten gaan er ook nog niet in, ze zitten/liggen nu alleen maar op de rand.
Ik ga straks wel beginnen met een plaid in de box, grote kans dat de katten er dan wel in gaan liggen, dus dan kunnen we beginnen om de katten te leren dat dit niet de bedoeling is.
Misschien dat iemand nog tips heeft om het je katten af te leren? Ik heb al begrepen dat balonnen in of aan de box een goed middel zijn, maar ik heb in al die jaren dat ik deze katten heb (het zijn er 4) dat ze allemaal iets anders doen en dus ook iets anders nodig hebben om dingen af te leren.

Groetjes Elise
34wkn+1dg

ik had hem al heel vroeg staan geloof toen ik 29 weken was ofsow maja dat was omdat we ruimte konden gebruiken op zolder en om de hond eraan te laten wennen... en vind het ook wel leuk staan zag ons kleintje er al helemaal inliggen.. :p

liefs miranda
34wk

Terug
Bovenaan