Wanneer definitief stoppen middagslaap?

Bij mijn dochter was dit ook echt een probleem rond die leeftijd. Uiteindelijk las ik ergens dat het middagslaapje verlaten zou kunnen helpen. Inmiddels is ze ruim 3 en doet ze nog steeds elke dag een slaapje van half 2 tot 3. Relatief laat middagslaapje, maar werkte perfect!  
 
En heb je ook geprobeerd zonder muziekje?
Ik had een boxje gehaald en dacht, babymuziek is slaapverwekkend. Maar mijn kleine werd er alleen maar blij en vrolijk van. Zonder muziek slaapt hij zo.
 
Hoe lukt het nu Marieke? Hier is het slaapje weer terug van weggeweest hoor. Hij heeft een aantal dagen overgeslagen en slaap nu weer 2 uur tussen de middag. 
 
Gek dan hè Zazousept.. hier nog steeds erg wisselend. Ene dag wel, de andere dag niet. Behalve op de opvang, dan áltijd wel. Als hij slaapt is het nu wel voor zeker 1,5 uur en als hij niet slaapt valt hij bijvoorbeeld 's middags in de auto in slaap. Maar er zijn ook dagen dat hij het prima volhoudt zonder slaap. En bij ons heeft het 0 invloed op de slaap 's nachts. Dus voor nu leg ik hem gewoon iedere keer op bed en ik zie het wel. Ik ben er zelf nog niet helemaal aan toe om er afscheid van te nemen. Het is het enige uur per dag zonder kids dus stiekem wel een beetje heilig ??
 
Terug
Bovenaan