Wanneer draaien de kleintjes zich om??

Even  een vraagje:met hoeveel weken draait een baby zich van rug naar buik?? Mijn boy is bijna 20 weken en maakt af en toe aanstalten maar eigenlijk vindtie het nog wel best op zn rug. Als we hem op de buik leggen, kan die wel na de rug terug draaien!!

Groetjes

Jette draait vanaf 14 weken zelf op de buik en nu sinds een goeie week ok zelf weer terug.Ze is nu 21 weken. Maar ik hoor vaker dat jongens iets langzamer zijn met zulke dingen....

Ynez

Onze kleine meid is nu 18 wkn en draait alle kanten op en komt zo overal waar ze wil komen, ook kruipt ze sinds deze week achteruit en wordt erg boos omdat ze niet vooruit gaat! haha!
Toen ze 5 wkn was begon mevrouw al, tja het is me er 1!
Ach het verschilt allemaal zo per kindje, waarschijnlijk maakt jou boy straks weer een sprongetje!
Maak je er niet druk om!

Liefs L81

Hej,

Ons meiske draait zich nog helemaal niet om hoor! Ze is morgen precies 5 maanden, maar draaien, ho maar!! Ze heeft er ook een vreselijke hekel aan om op haar buik te liggen. Als ik haar wel eens zo neerleg vindt ze het 2 tellen leuk en dan is t krijsen geblazen. Ze draait wel op haar zij, dat is geen probleem. Als ik haar op haar buik leg, draait ze zelf ook nog niet terug. Ik denk dat het eraan zit te komen, want vorige week draaide ze zich per ongeluk door op haar buik, nou het huis was te klein. En wij... lachen....!!!! Ze komt er wel. Liefs Pippi
O ja, het verschilt inderdaad enorm per kind, want op de babymassage was er een meisje, een week jonger dan Linde die ook al LANG op haar buik kon, als eerste van alle meikindjes, ze was toen 3,5 maand....

Ons meisje is nu 5 mnd en 1 week en wil helemaal nog niet draaien. Soms gebeurd het per ongeluk als ze op bed op haar zij ligt en ik ernaast ga liggen. Maar dan trekt ze haar armpje dat onder haar ligt er niet bij omhoog en ligt dus heel ongelukkig. Terwijl ze, toen ze een paar weken oud was, wel al op haar buik en rug tijgerde. Dus is ze een beetje laat? Proberen jullie dat soort dingen erg te stimuleren of laten jullie het vanzelf komen?

Grappig daar was ik net benieuwd naar. Ons kleintje, bijna 5 maanden, draait alleen een beetje op zij maar niet helemaal om. En met opdrukken lukt het een hele tijd maar wel met nog steunend op hele onderarmen ipv armen recht.

Hoihoi,

Evy draait zich ook nog niet. Als je haar op de buik legt, draait ze soms wel weer op haar rug, maar dan moeten haar armpjes goed liggen, anders zitten die in de weg en lukt het niet.
Als ze op de rug ligt draait ze wel eens op de zij, maar kan dan net niet dat laatste zetje geven om door te rollen. En valt dan weer terug op haar rug.
Ach, ik wacht nog rustig af, alles in haar eigen tempo toch.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan