Wanneer draaien de kleintjes zich om??

Hoi,

Joris heeft afgelopen woensdag met precies 21 weken voor het eerst gedraaid van buik naar rug, maar hij heeft het helaas bij die ene keer gelaten. het op de zij draaien doet hij ook al soms, ook vanuit de rug, maar nog vrij weinig allemaal.

gr floor

Hahah wat een verschil allemaal he!! Hier met 20 weken nog geen enkele keer van rug naar buik zien draaien, hij vindt t wel prima als ie op zn rug ligt. maar op zn buik laat ie zich vaak vallen op zn zij als ie t zat is, en dan rolt ie automatisch door naar zn rug. Kruipbewegingen maakte hij al vanaf een paar weken oud, maar het blijft bij driftig bewegen en gefrustreerde geluiden dat hij niet vooruit kan komen haha. Wel draait hij letterlijk een heel rondje als hij op zn kleed ligt te spelen, omdat hij zn speeltje steeds per ongeluk weg slaat en er dan achteraan draait... grappig gezicht...

Ach elk kind heeft zo z'n eigen prioriteiten hihi

Hoi,

Onze oudste was 21 weken toen hij van buik naar rug draaide en weer terug. Hij is helemaal een snelle Jelle, want hij liep met 11 mnd. Ik hoopte dat onze 2e iets langer baby zou blijven, maar geloof dat die ook haast heeft.
Tilt nu zijn hoofdje al duidelijk op. En buigt naar voren als hij op schoot zit en weer terug.
Hij draait van rug naar buik en 1x ook weer terug, maar dat was denk ik per ongeluk. Hij is nu 16 weken.

Groetjes junimama.

Hallo allemaal

Mijn dochter is 21 mei geboren dus zij is 21 okt vijf maand nu weet ik niet hoe je kunt zien dat ze het wel proberen, maar mijn dochter als zei op de buik ligt dan laat ze 1 armpje een een beentje los van haar ondergrond en wiebelt een beetje ik weet niet of dit erbij hoort.
Ze kan niet draaien van buik naar rug en al helemaal niet van rug naar buik.wij stimuleren haar wel dan helpen wij een beetje maar zelf lukt het niet.

Heeft iemand anders nog tips voor ons.

Ik zag ook dat er al baby`s zijn die al kruipen dat doet ze ook niet.
Het enige wat ze de laatste paar dagen begint te doen is met haar kontje omhoog wippen zo dat ze zicht verplaats als ze op haar rug ligt ik vind haar dus ook vrij regelmatig boven in haar bedje.

Groetjes Willy

Tijn is van 29 mei, bijna 5 maanden dus, maar draaien ho maar hoor! Hij kan zich wel goed opdrukken als hij op zijn buik ligt, maar daar blijft het dan ook bij. Heb het idee dat hij soms wel van buik naar rug probeert te draaien, is wel een paar keer gelukt, maar dat was meer toeval heb ik het idee.
De verschillen per baby zijn inderdaad wel erg groot als ik dit zo lees, haha.

Willy, je zou eens kunnen proberen om een speeltje boven zijn hoofd te houden en hem zo zeg maar te stimuleren om te draaien. Dus het speeltje dan naar de kant te bewegen waar hij naartoe moet draaien. Maar ik denk toch dat het pas lukt als je kindje eraan toe is.......
Groetjes, eline

Onze zoon is nu ruim 5 maanden en begint met omrollen. Hij draait nu naar zijn zij (sinds 1 week) en probeerde vandaag voor het eerst zijn hoofdje op te tillen om op zijn buik terecht te komen. Dit is nog niet gelukt, dus hij moet maar lekker door oefenen.

Maar onze dochter heeft de eerste 8 (!) maanden heerlijk op haar rug gelegen. Zij vond het allemaal wel best en had geen enkele behoefte om om te rollen. Toen ze 8 maanden was kon ze opeens omrollen (van buik naar rug en omgekeerd). Ik denk dat kinderen het inderdaad pas gaan doen als ze er aan toe zijn. We doen met onze zoon niets anders dan destijds met onze dochter, dus we zijn erg verbaasd hoe hij lekker ligt te experimenteren. Zo zie je maar weer, twee kindjes  van dezelfde ouders zijn totaal verschillend.

Groetjes,
Geeske, mv Wieteke & Freek.

Oops onze kleine meid is dus echt een draaikont..... Ik dacht al dat ze vroeg was maar heb niet veel 'vergelijkmateriaal'.... Echt ze springt nog net niet van mn schoot, grijpt alles waar ze bij kan en ligt geen sec. stil.... word er af en toe zelf moe van haha!

L81

Terug
Bovenaan