Wanneer eerste echo??

Hallo!!

Met hoeveel weken kregen jullie je eerste echo??
Ik sta nu gepland voor 27 februari. Dan ben ik 9w1d.
Ik ben alleen zo nieuwsgierig....
Is mijn eerste zwangerschap en wil zo graag weten of alles goed is....

Graag jullie reacties!!!

Liefs Maartje

Hoi,

Het is heerg verschillend wanneer je de eerste echo krijg. Meestal is het niet voor de 8ste week tenzij je iets medisch heb of eerder een miskraam heb gehad.

Het wachten op de echo duurt altijd erg lang, want ja je wil toch weten of alles in orde is.

Gebruikelijk is de termijn echo ergens tussen de 10e en 12e week. Gelukkig mag je al met 9 wk en 1 dag, al lijkt al het wachten te lang.

Ik lees zo vaak van mensen dat ze al met 7/8 weken mogen langskomen...
Ik ben te ongeduldig...
Misschien dat ik er vanmiddag toch eens een telefoontje aan waag....

Groetjes!!

Hoi Maartje,

Gebruikelijk is idd ergens tussen de 9 en 12 weken de eerste echo. Ik mag met 7weken maar dat komt echt doordat ik een miskraam heb gehad en dan nog heb ik er flink om moeten zeuren. Ik snap dat je nieuwsgierig bent maar probeer je in te houden...

Spannend he?!

Hoi hoi,

Wat leuk zo'n forum!
Ik ben nu zwanger van mijn derde en vind het weer ontzettend spannend....;-)
Ik ben volgens internet op 28 september uitgerekend.
Ik krijg op 3 maart pas mijn eerste echo.
Bij mijn vorige zwangerschappen was dit al met 8 weken. Helaas is dat veranderd. Het bleek dat met 8 weken vaak geen hart te horen was en dat daardoor iedereen heel erg ongerust was. Vandaar dat ze het verschoven hebben naar 9 of 10 weken.
Ik weet niet of dit landelijk is.
Wel jammer, want ik ben zo benieuwd.

Groetjes, Marieke

Mariek,

Jij moet dus nog langer wachten... Pff.... Ik trek dit al bijna niet...
Misschien juist omdat het de eerste is... Weet niet wat ik moet voelen, wat zijn de goede steken, wat zijn de foute....
Ik ga me maar gewoon richten op mijn afspraak....
Nog "maar" 4 weken.... Pfff.....

Succes allemaal!!

Succes meid, ik heb ook vier weken moeten wachten, maar nu is het bijna zo ver! Komende donderdag moet ik.
Pfff, ik ben zo blij dat dat wachten er bijna opzit, ik trok het soms ook echt niet.
Dus ik weet hoe moeilijk het is!

liefs

Terug
Bovenaan