Wanneer eerste echo??

Moeilijk he? ik snap je helemaal! haha
ik mag 24 febr, dat vind ik al heel snel juist! het wat bij ons zo dat je pas met 12 weken mocht (naar een echocentrum) maar nu hebben ze zelf apparatuur dus doen ze ook een vroege echo.. toen ik dat hoorde vanochtend was ik superblij! nu mag ik dus "al" met 8w6d.. 3 weken eerder dan ik op gerekend had..
Misschien helpt het als je in gedachten hebt dat hoe later de echo, hoe meer je kunt zien.. leuker dus! en vertrouw op je eigen lichaam, je kunt het hoor! en tegen mij zei de vk bij de eerste, geen bloed=goed!
haha, ik klink heel stoer, maar zelfs bij de derde ben ik net zo onzeker!

Wat betreft de goede en de slechte steken en wachten op de echo, probeer het volgende te bedenken:
- Steken horen er ECHT bij; je baarmoeder verandert en je banden zijn zich nu al aan het voorbereiden op de komende groei.
- Als je gezond leeft, doe je alles wat je kunt. Je hebt verder geen invloed op het proces in je lijf. Een eerste echo verandert daar niets aan. De kans op een miskraam neemt er ook niet door af.
- Veruit de meeste zwangerschappen eindigen in de geboorte van een gezonde baby!
- Een zwangerschap bestaat uit 9 maanden lang wachten. Die paar weken die je op de eerste echo moet wachten zijn er niets bij!

Ik heb mijn echo overigens i.v.m. de vroeggeboorte van mijn eerste al met 7 weken: volgende week dinsdag. En ik vind het ook weer ontzettend spannend!

Heey! Het is ook zo spannend! Ik heb de eerste echo bij een particulier gedaan moest 30 euro betalen maar ik verloor maar oud bloed 2 weken lang en trok het niet meer om te wachten! Wilde gewoon weten of het nog wel goed zat! Dus bij 6 w en 6 d was mijn echo! Nu heb ik 8 feb weer een echo en dan ben ik al bijna 12 weken! ( ben eind aug uitgerend)

Vanavond mn aanmeldingsgesprek bij Moeders voor Moeders gehad!!!
Dat was ook heel erg prettig. Ze doen dan nog een test welke reageerd op je hoeveelheid hormonen.
De dame vertelde me nog heel rustig dat, omdat ik pas 5w1d ben, het vrij lang kon duren voordat het streepje zichtbaar zou worden, maar niets was minder waar: Binnen 5 sec een knal roze streep in de test!!
Ik ben dus zeker op en top zwanger!!!
Denk dat dit het wachten op de echo een stuk makkelijker gaat maken!!

Nu dus gewoon genieten van het zwanger zijn en alles rustig op mn af laten komen!!!

Ik heb er zin in!

Liefs Maartje

Inderdaad wachten duurt lang...bij mij ook de eerste en ik ben ook zo nieuwschierig en ongeduldig. Ik heb volgende week dinsdag de eerste echo/controle. En dan ben ik bijna 10 weken! zo spannend!

Merk nu wel een leuke spanning!
Heeft ook te maken met de test van gisterenavond (zie 2 stukjes naar boven)

Heb het vandaag ook maar aan mijn collega's verteld. Het is wat vroeg, maar ik deel altijd alles en dan zou dat nu niet zo zijn... Heb ook al zoveel vragen gehad: Ben je zwanger? Ben klaar met het liegen en/ of ontkennen....

Ik geniet!!!!! Heerlijk!!!!

Hoi,

Meestal krijg je het eerste gesprek met 8 of 9 weken en dan misschien ook een echo,niet altijd.
Vaak ook eerst een intake gesprek en decreet erna pas een echo.
Ik snap je ongeduld en dan duurt 27 febr nog heel lang.

ik heb morgen een afspraak bij de vk ik ben nu bijna 9 weken,in het ziekenhuis zeiden ze dat ik iets verder was dan wat ik aangaf,ben benieuwd of nu nog alles goed is.

Heel veel succes met wachten.

Liefs

Goed dat je meedoet met mvm! Ik heb het 2 keer met veel plezier gedaan, en je krijgt nog leuke geschenkjes ook!
Spannend he allemaal,mmaar wel fijn dat de test je even wat houvast heeft gegeven. Geniet ervan!

Terug
Bovenaan