wanneer fruithapje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze dochtertje is nu 14 weken oud. Ben erg benieuwd wanneer jullie voor het eerst een fruithapje gaan geven???

Groetjes

Hoihoi,

Ik weet het nog niet. Krijg allemaal tegenstrijdige adviezen.
Officieel zegt het cb nu, dat je moet achten tot 6 maanden. Stond ook op de folder die ik mee kreeg. Maar nu zei onze cb arts maandag, dat ik met Evy op zich ook nu met 4 maanden al mag beginnen. Daar ik geen borstvoeding geef en er geen allergieën binnen onze familie voorkomen.
Ook hoor ik om me heen wisselende leeftijden.
Marc en ik hebben het er deze week over gehad, maar we wachten nog paar een aantal weekjes. Gaan er denk ik maar wat tussen in zitten.
Heb er wel echt zin in, lijkt me echt geweldig.

Groetjes Iris mv Evy 16/05/08

Bij onze oudste zijn we met 4 maanden begonnen, ging eigenlijk gelijk goed. Denk dat we nu iets langer wachten aangezien de jongste (9 weken) nog steeds erg last heeft van krampen en spugen.

Vind de adviezen ook zo tegenstrijdig,  denk dat je zelf wel in de gaten hebt of je kleine er aan toe is!

Maar het is inderdaad leuk! Zet de foto- en filmcamera maar vast klaar!

Tja, aan de ene kant denk ik dat het niet voor niets is dat ze zeggen dat je kindje minimaal 4 maanden moet zijn, en liefst 6 maanden, voordat je bij gaat voeden, omdat t lichaampje er wel klaar voor   moet zijn, de darmen, de nieren, noem maar op. En voedselallergie komt veel voor, dus voorkomen is beter dan genezen, daarom is t niet gek om rustig aan te doen denk ik. Ik heb zelfs weleens gehoord dat je beter na een jaar pas brood kan gaan geven, omdat tarweallergie, na melkallergie, de meest voorkomende is. Maar ja, aan de andere kant, vroeger gaven ze baby's na 2 maanden al geprakte liga met sinaasappelsap... en ik heb daar niets aan overgehouden... wat is wijsheid he...?
Ik denk ook al wel eens stiekem: zal ik vast fruithapjes gaan geven? Hij is nu 14 weken oud, en weet zeker dat ie t wel zal lusten, hij heeft n aardige eetlust...

Maar ik ga proberen te wachten tot 6 maanden.... gewoon voor de zekerheid

Hoi,

Joris is nu 15,5 week. mij is ook verteld om te wachten tot 6 maanden, omdat ik bv geef en er allergieen voorkomen. ik denk dat hij het al lekker zal vinden, maar echt smakgeluiden enzo maakt hij nog niet, dus ik denk dat ik daar op ga wachten. als ik zie dat hij mee wil eten dan ga ik het proberen.

gr floor.

Wij wachten tot 6mnd omdat er allergieen in de familie voorkomen en eczeem. Maar ook omdat het advies zo vaak luidt. De BV verloopt hier prima en dat wil ik minimaal tot 6mnd volhouden. Onze oudste heb ik 10mnd zelf gevoed, heerlijk! Hoop dat het ons nu ook weer lukt! Ze mogen nog zolang vast voedsel eten, dus wij stellen dat nog lekker even uit!

Liefs L81

Ze adviseren inderdaad nu pas met 6 maanden te geven, ivm toenemende allergieen.
Maar heb je die niet in de familie en lijkt je kindje er aan toe te zijn met 4 maanden dan mag het.
Onze oudste keek met 4 maanden het eten zowat uit onze mond, dus die kreeg met 4 maanden haar eerste hapjes. Trouwens je kunt beter beginnen met groente, omdat fruit zoeter is zullen ze dit nl makkelijker accepteren.

Ik kijk nu gewoon ff aan met Joah. Hij is bijna 4 maanden. Hij lijkt soms wel sneller honger te hebben. gaat half uur voor de fles al aardig te keer soms. Bij meer in de fles gaat hij spugen, dus wat is dan v erstandig???
Ik volg mij eigen gevoel, zoals bij zoveel dingen.

Groetjes Bianca

Met onze oudste zijn we gestart met 12 weken en 2 dagen, hij kon zich toen al omdraaien! Hij was al verder in de ontwikkeling, dan hij oud was, dat deed hem ook zo ongeloioflijk brullen de eerste weken. Hij heeft gesmuld, iedere dag een beetje, met zo'n klein potje deden we dagen. Ik wil het bij deze ook gaan doen, vroeger kreeg een baby ook met 3 maanden iets erbij. Dus daar wil ik niet te moeilijk over doen, en beetje kan geen kwaad. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten!

Janine

Terug
Bovenaan