wanneer fruithapje

Ik gaf pas fruit en/of groente toen de meiden 4 flessen kregen.
7 uur fles
9.30  uur fruit + sap (sap later misschien)
11 uur fles
15 uur fles
16.30 groente + sap
19 uur fles

ik ga binnenkort met worteltjes beginnen bij Joah. Eerst 2 hapjes, dan 4 en beetje opbouwen. Ff bos wortels kopen, koken, pureren en invriezen in ijsblokjesding

Als ie dat lekker vind ga ik op de ochtend appel proberen en later bloemkool, sperzieboontjes

Als je zelf vers maakt, kan je in de winkel kijken wat er in de potjes zit, zodat je weet of het fruit of  de groente ook geschikt is voor de allerkleinsten

als ik dit lijstje bekijk, werkt dat bij mijn ventje niet... Hij slaapt 's ochtends echt nog veel! Maar 's middags rond half 5 kan ik wel een happie geven als hij wakker is geworden... Dat ga ik eens proberen.
Dan is dit zo'n beetje zijn schema. Hij heeft twee ritmes... om de dag:
6:00 drinken
7:00 slapen
10:00 drinken
11:30 slapen
14:00 drinken
15:30 slapen
16:30 happie
18:00 fles
21:00 fles

of

8:00 fles
9:00 slapen
12:30 fles
14:00 slapen
16:00 fles
18:00 happie
20:00 fles

Ik denk dat dat wel gaat lukken!!

het is ook heel verschillend per kind. Als ze straks (met een maand of 6-8) echt een potje/bakje fruit of groente eten slapen ze natuurlijk ook een stuk minder

OOk hier willen we binnenkort met een fruithapje gaan beginnen, gewoon eens proberen of ze het wil en kan (van een lepeltje eten). Ze is nu 4 mnd.
Wel zat ik ook te dubben over wanneer op de dag ik het moet geven. De kleine meid slaapt nog vrij veel. Na de fles houdt ze het "spelen" zo'n anderhalf uur vol en dan is ze echt moe, gaat jengelen enz dus breng ik d'r maar naar bed. Ze krijgt nu haar flessen om de volgende tijden:
7 uur
11 uur
15 uur
18.30 uur
22.30 uur.

Dus 5 x 200 cc. (aan de laatste fles 2 eetl. Nutrix rijstebloem)

Tussen welke tijdstippen van de fles en slaapjes geven jullie een hapje? En laten jullie dan 1 fles achterwege of geef je er een fles bij met minder melk? Schema, tips, advies e.d zijn voor mij zeeeer welkom, haha.

Hoi meimama

een hapje in plaats van een fles is zoiezo niet de bedoeling. Wel drinkt jouw kindje al erg goed!! Ons ventje krijgt nu 4a5 flessen van 180ml. Ik geef hem een fruithapje als hij tussen de voedingen door wakker wordt. Vaak is dat rond de avond. Om 16:00 uur  krijgt hij de fles... vervolgens gaat hij dan om 18:00 uur naar bed. Dan geef ik hem voor dat hij naar bed gaat nog een hapje. Soms wordt hij op de middag een uur voor de voeding wakker. Dan krijgt hij zijn hapje. Vervolgens speelt hij een uurtje, krijgt hij de fles en gaat slapen. Je moet denken dat het bij ons nog echt een paar hapjes zijn en geen potje. Om precies 3 ijsblokjes banaan, maar dan ontdooit natuurlijk ;-) mijn schema ziet er dan ongeveer zo uit.
8.00 fles - 12.00 fles 14.30 hapje- 16.00 fles -20.00 fles met rijstebloem
of
8.00 fles - 12.00 fles- 16.00 fles 18.00 hapje-20.00 fles met rijstebloem.
soms heeft hij nog 5 flessen op een dag, dan krijgt hij geen hapje omdat ik dan het hapje vlak voor zijn fles of erna moet geven en ik ben dan bang dat het ten kosten gaat van zijn fles.
succes ermee.

Terug
Bovenaan