Wanneer gaat de kleine voor het eerst uit logeren?

Nou, de vraag staat er al. Hebben jullie dat al eens gedaan, of zijn er al plannen voor? Nu ik zo moe ben en mijn man veel moet werken, zou het best eens lekker zijn om een avondje en dagje met zijn tweetjes te hebben. Eindeloos bijbeppen, weer eens echt met zijn tweeën uitslapen, lekker uit eten, enz. Maar ik vind Esther nog zo klein en eigenlijk kent ze ook niemand en andere huizen echt heel goed, dus dan is ze echt in zo'n vreemde omgeving. Hoe doen jullie dat?

Groetjes,

Eveline

Ik hik er ook echt tegenaan. In augustus gaan Ro en ik 2 dagen naar Roermond. Het is daar wel toegestaan om kinderen mee te nemen, maar Rowan is daar nog wat te klein voor. Hij gaat dan ook een lang weekend bij opa en oma in Hoorn logeren. Het idee alleen al vind ik best wel eng. Mijn schoonouders zijn echt schatten van mensen en zijn superlief voor hun kleinzoon. Maar als ik bedenk dat mn ventje andere gezichten ziet ,dan die van onszelf, dan staan de tranen alweer in mijn ogen. Daarom hebben wij hem laatst op een zaterdag naar hun gebracht. Dit  was echt om te kijken hoe Rowan er op reageerde. Het ging echt heel goed. Maar egoistisch als ik ben, houd ik hem het liefst thuis, maar dan kom je zelf niet aan relaxtime toe. Ro had het al over volgend jaar zomer, om dan Rowan een week naar zijn ouders te brengen en dan met z'n 2tjes op vakantie te gaan. Dat zal hij toch met hele sterke argumenten moeten komen want dat druist in tegen mijn principe's. Als ik ergens de verantwoordelijkheid voor neem, dan ga ik niet zomaar op vakantie zonder mijn kind.
Erg ben ik heh. En wie weet denk ik er straks wel anders over maar op dit moment ben ik deze mening toegedaan en daar krijg je mij zeer moeilijk van af.

Groetjes,

Annemiek

ik zie dat voorlopig ook niet zitten.
volgende maand hebben we een bruiloft van vrienden. dan brengen we senna bij mijn ouders. maar ik heb nu al bedacht dat ik hem 's avonds wel weer ophaal. ik ga gewoon niet zo lang naar die bruiloft. jammer dan.......
erg he? maar ik zie het echt niet zitten. vind hem nog zo klein..... en niet alleen voor hem. het idee dat ik 's ochtends wakker wordt en dat senna niet thuis is..............................
nee voorlopig nog maar even niet.....

maar kan me wel voorstellen dat het in jouw situatie best ff lekker zal zijn. en volgens mij vinden die kleintjes het niet zo erg hoor!

liefs marijke

Hoi, wij brachten de kleine na 2 maanden al voor 2 nachten (hele lange nachten, voor mij)bij mijn ouders, mijn vriend zat er even helemaal doorheen, dus was het wel even lekker om bij te komen.De eerste nacht had ik het er heel moeilijk mee, ik moes er normaal nog 2 keer uit voor de voeding, maar ja, dat was nu niet nodig, dus ik heb slecht geslapen. En afgelopen zaterdag is hij ook voor 1 nachtje bij opa en oma geweest, konden we lekker even stappen. Ik denk dat hoe ouder je kleine is, hoe makkelijker het word om m weg te brengen, maar het blijft heerlijk om m dan weer terug te zien.

Hey Eveline,

Toevallig heb ik net een afspraak gemaakt voor de eerste logeerpartij!
Volgende week vrijdag gaat ze een nachtje bij mijn ouders slapen en dan ga ik weer eens een keertje uit met een groep vriendinnen. Hele leuke afspraak, maar ik zie er eigenlijk ook wel tegenop hoor. Ze kent het huis van mijn ouders gelukkig goed omdat die op de maandag altijd op haar passen. Het is dus echt al haar bedje en kamertje. Wat dat betreft is ze sowieso wel heel makkelijk, ze slaapt in ieder bed. Ik verwacht dan ook geen problemen bij haar, maar of het bij mij goed gaat is de vraag... Ik ben bang dat ik haar heel erg ga missen! Of erger nog, dat ik haar niet ga missen omdat ik het zo lekker vind om weer eens een keer te gaan stappen... Die kans is trouwens klein want ik mis haar al snel, maar goed. Wat het bij mij nog een tikkeltje moeilijker maakt is het feit dat ik nog steeds volledige borstvoeding geef. Ik ben al aan het kolven om te zorgen dat ze bij mijn ouders niets tekort komt, maar ik vraag me af hoe het met mijn borsten gaat als ik een avond/nacht weg ben. Een aantal weken geleden zat ik ook in zo'n soort situatie (alleen was ik toen maar eventjes weg) en eindigde ik op de w.c. van een gaybar met mijn trouwe handkolfje omdat ik op knappen stond! Leuk verhaal voor later denk ik maar
Het ligt denk ik heel erg aan je kind en of je het gevoel hebt dat ze zich ergens anders ook veilig en vertrouwd voelt. Als je hier niet zeker van bent zal je op zo'n avond denk ik ook niet lekker kunnen genieten. Ik hoop voor je dat je iets kunt regelen dat voor jullie goed voelt, want het zal waarschijnlijk wel heel lekker zijn om tijd voor elkaar te hebben!
Succes, Liefs Sarah

Hoi

Ik vindt het ook wel moeilijk om de kids uitlogeren te laten gaan. De oudste ging al met 4 weken toen hebben wij ook bij mijn schoonouders geslapen. Nu met de tweede die is met drie maanden gegaan. Ik vindt het ook heel moeilijk maar ben van mening dat het beter voor de kids is een ontspannen moeder en vader te hebben die ook af en toe alleen weggaan dan een humeurige vader en moeder die alle tijd voor de kinder op offeren.
Je hebt het zelf ook heel erg nodig om eens een keer samen weg te kunnen en te kunnen uitslapen. Ik kreeg zelf bij mijn kdv te horen dat ze liever kids hebben van een maand of 4 voor de eerste keer dan kids van 1 jaar de kleintjes beseffen het nog niet zo goed zolang alles op jouw manier gaat. Ik zorg dus als de kids uitlogeren gaan dat ik een lijstje met tijden heb voor fles,bedje en fruithap en daar wordt heel netjes aen gehouden want doen ze het niet dan krijgen ze de kleine gewoon niet meer. Bij de oudste is het nu zo dat hij het zelf super leuk  vindt om bij oma en opa te gaan slapen.
Daar mag dan weer wat meer en natuurlijk later naar bed.

Groetjes
Lucretia mama van Quinten bijna 4 en Fabian 4 maanden

Whahaha, wat een geweldige kolfplek!!!! Ik lach me rot! Ik vond al dat ik in de kiosk van het zwembad achter de frituur een 'vreemde' plek had gevonden, maar jij kan er helemaal wat van!

Om even op het onderwerp terug te komen, Floor heeft ook nog nooit ergens anders geslapen maar dit zal toch een keertje moeten gaan gebeuren omdat we in het najaar een weekend met Reinalds werk weg moeten. Ik kan hier ook erg tegenaan hikken, ik breng zelfs Tijmen nog niet makkelijk weg. Ach, het gaat altijd prima, ik heb er meer moeite mee dan de kinderen denk ik maar zo!

groetjes van Ruth

Ons dochtertje is nog nooit helemaal alleen uit logeren geweest. Wel hebben we haar al twee keer bij mijn ouders op de logeerkamer te slapen gelegd, zijn vervolgens zelf naar een feestje gegaan en hebben na dat feestje ook bij mijn ouders op de logeerkamer geslapen, zodat we haar 's nachts niet hoefde wakker te maken en we er 's ochtends ook gewoon waren.
Moet ik er wel bij zeggen dat ze erg gewend is bij mijn ouders, we komen er zeker elke week wel een paar uur dus ze slaapt er ook regelmatig (middagslaapje).

Ik weet niet of je lieve familie of zo hebt, maar toen ik een paar dagen om kwam in het werk is mijn zusje ook een hele dag hier geweest. Zij zorgde helemaal voor Lotta, dus ik hoefde alleen maar te voeden (ze wil geen fles)  en natuurlijk veel te knuffelen, kon verder de hele dag doorwerken. Ook is mijn zusje toen blijven slapen.
Maar wederom: ze is erg gewend aan mijn familie omdat we die dus vrij veel zien.

Misschien toch een soort tussenoplossing?

En als je iemand goed vertrouwd kan je het toch proberen om haar te laten logeren? Dan ga je gewoon geen gekke dingen doen zodat je als het niet gaat haar meteen kan komen halen, dus ook iemand niet te ver weg.

In mijn geval draait het in elk geval erg om vertrouwen in de oppas, ook het vertrouwen dat ze je gewoon echt bellen als het niet gaat en niet zelf gaan lopen "moederen".

Succes.

Terug
Bovenaan