Wanneer gaat de kleine voor het eerst uit logeren?

whaaa schrik! Logeren, moet dat echt?
Ik ben er duidelijk nog niet klaar voor.

En Bebek, wat een giller! Wat een idiote kolfplek! Even een nieuwe topic starten, ben wel benieuwd of er nog meer van die maffe verhalen zijn!

Tsja... vriendlief zei al na een 1 maand dat Quinn toch best bij zijn ouders zou kunnen slapen toen wij een feestje hadden en het laat zou worden. Ik dacht daar toen en denk daar nu nog steeds  toch heel anders over. We zijn toen met 2 auto's gegaan en ik ben toen eerder naar huis gegaan om Quinn op te halen. Nu nog moet ik er nog niet aandenken hoor. Komt wel een keer denk ik maar.
Groetjes Veerle

Hallo,

ik merk dat ik met de eerste veel meer moeite had met het uit logeren laten gaan. Iris was 10 maanden toen ik haar met pijn in mijn hart naar mijn ouders bracht. En nu is Stijn bijna 20 weken en zou ik er niet zoveel moeite mee hebben om hem weg te brengen. Ik snak weer wel naar een beetje tijd voor mijn man en mij samen.
Maar dat neemt niet weg dat ik Stijn wel zou missen! En zijn zus natuurlijk ook!

groetjes,
Kiki

Emma is al verschillende keren uit logeren geweest, de eerste keer toen ze ongeveer 2 maanden was. Meestal slaapt ze dan bij opa en oma. Zij passen op en mijn man en ik werken regelmatig allebei s'avonds en s'nachts. De eerste paar keren waren erg moeilijk maar nu gaat het wel. Ze slaapt er zelfs vaak beter dan thuis...haha

Groetjes Monique

Ik ben daar dus echt heel makkelijk in ....... zeker als ik jullie reacties allemaal lees.

Laura heeft de eerste maanden heeeel veeeel gehuild. Na een paar weken zaten wij er goed doorheen. Ze is toen (8 weken oud) een nachtje bij mijn ouders gaan logeren zodat wij even konden bijtanken. Vlak daarna hadden we een bruiloft en toen ging ze ook bij mijn ouders logeren. Het wegbrengen is even slikken ........ maar daarna zijn we gaan genieten. En de volgende dag was het een feest om haar weer op te kunnen halen.

Ruben was ook 8 weken oud toen wij een bruiloft hadden. Hij is toen samen met Laura naar mijn zus gegaan. En daar had ik dus eigenlijk geen moeite mee.
Ik weet dat ze in vertrouwde handen zijn en dat ze met heel veel liefde omringt worden. En de volgende dag haal je ze met alle plezier weer op. Ik heb zelf in de loop van de avond even gebeld hoe het ging ...... maar natuurlijk ging het allemaal goed.

Ook overdag gaan ze regelmatig even naar mijn (schoon)moeder of zus. Er zijn weleens dingen waarbij je even geen kind kan gebruiken.
Laura is nu ook op een leeftijd, dat ze het heerlijk vindt om te gaan logeren of een dagdeel bij oma te zijn zonder dat daar een reden voor is. Ik vind het prima hoor. Ze vraagt het nu ook zelf: oma, mag ik bij jou blijven eten?

Ik ben wel van mening dat het vaak de ouders zijn die er "moeite" mee hebben. De kids zelf vinden het op die leeftijd wel prima. En ook opa en oma vinden het vaak heel leuk om te doen. Als het een logeeradres is waar je zelf een goed gevoel bij hebt, dan zou ik het gewoon lekker een keertje doen hoor.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Hoi Eveline,

De zwangerschap van Marielle en de bevalling en alles erna was heel heftig. Na 7 weken is ze toen 2 nachten naar mijn ouders (200 km ver weg..) geweest. Zo kon ik even bijtanken. De eerste nacht schrok ik steeds wakker en riep ik "waar is marielle?" De tweede nacht was beter.
In die tijd staken we veel de tong uit naar marielle en zij stak de tong dat terug uit.

Twee dagen later kwam ik bij mijn ouders en het eerste wat Marielle deed toen ze mij zag was de tong uitsteken als herkenning! Mijn ouders zeiden dat ze dat die dagen niet gezien hadden.

Met Vera zou ik het nu niet doen (ook niet vanwege de bv), maar in jouw situatie zou ik er wel voor kiezen. Je meisje zal het niet onthouden, er geen trauma door oplopen en jij kan even een paar dagen bijtanken.
Wie weet went ze wel wat aan die omgeving en kun je het daarna wat regelmatiger doen. Kinderen die naar een kdv gaan wennen toch ook aan die omgeving?
Sterkte meid!

Logeren??
Voorlopig niet zonder mama, hoor!!

Het zal inderdaad in jouw situatie weleens lekker zijn om met zijn tweeen te zijn, maar alleen als je je ook lekker kunt ontspannen, lijkt me. Niet dat je uren wakker ligt, je kindje te missen...
Veel succes.

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan