wanneer hebben jullie het allereerste aankoopje gedaan?

Wellicht een vreemde vraag, maar wanneer kochten jullie het eerste voorwerp wat betreft zwangerschap?
Dus van buikbanden tot knuffeltje, badolie of sokjes?

Enerzijds denk ik; ach, ik ben nog maar net in de 6e week.... het komt allemaal wel, maar anderzijds als ik er over na ga denken, denk ik; pfff.... ik kan gewoonweg niet wachten om met de uitzet of zwangerschapskleding bezig te gaan.

Aangezien ik vrijwel nooit winkel, kom ik zelden in de stad, maar ik geloof dat als ik de Hema o.i.d binnen zou lopen, dat ik meteen de eerste de beste leuke pakje of sokjes zou willen kopen

Liefs Channiël.

Hoi Channiel,

Leuke vraag en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik had er heel veel moeite mee om iets te kopen in de 1e 3 maanden. Was bang om de goden te verzoeken, zeg maar. Mijn man was wat positiever en heeft vrij snel al een speen gekocht enzo.
Nog steeds, 19 weken, vind ik het af en toe wat vroeg, maar ondertussen hebben we wel al een wagen en kamer e.d. besteld en we hebben al heeeel veel gekregen.

Als je je er lekker bij voelt, zou ik het gewoon doen. Geniet er lekker van! Ik heb er veel te weinig van genoten in het begin, gewoon omdat ik bang was dat het mis zou gaan.

Shop ze!

Laura

Hoi,

Ik heb mijn allereerste aankoop gedaan direct na mijn 1e echo (met 6 weken). Ik was zo blij dat ik een hartje had zien kloppen dat ik 't gewoon niet kon laten. Ik moest voor een kraamcadeautje bij de Prénatal zijn en heb toen voor mezelf een setje positiekleding gekocht. Ik werd er helemaal blij van. Dus inderdaad als jij het graag wilt gewoon doen!

Groetjes Corina

Hoihoi,

Ik had bij de eerste het eerste setje kleertjes gekocht na de echo met 11 weken. Zwangerschapskleding ging ik pas kopen toen ik de rest niet meer paste. Ik was bang dat ik anders wat zou kopen wat ik later niet meer zou passen en dan vooral in de breedte omdat ik erg afviel tijdens de hele zwangerschap...

Maar als jij graag wat wil kopen dan moet je dat gewoon doen hoor!

Groetjes,
Jo

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Kan me goed voorstellen dat je staat te popelen om iets te kopen.
Ik zou gewoon iets kleins kopen, bv idd een speentje, een paar sokjes, een lief rompertje.
Natuurlijk mag je er niet vanuit gaan dat het fout gaat, het gaat vaker goed dan fout, maar wrs hebben de meeste vrouwen toch die angst wel en dat is logisch.
Maar iets kleins kan vast geen kwaad en maakt het voor jezelf ook iets tastbaarder.
Je voelt je 1e kindje vaak pas in de 2e helft van je zwangerschap dus dan is het extra leuk om toch al iets te hebben.

Geniet er lekker van!

groetjes Cora
24+5 dgn  zwanger

hoihai!!
wij hebben zelfs bij het stoppen van de anti conceptie een knuffeltje gekocht..
is misschien wel heel vroeg... maar toch..
voor de rest hebben wij nu veel spulletjes gekregen...
en grote dingen zoals kinderkamer en maxi-cosi en box hebben we nu gekocht..
is allemaal wel erg vroeg.. maar aangezien we veel van marktplaats halen moet je toch meteen reageren als je iets leuks ziet...
groetjes femster

Hoi!

Leuke vraag! Mijn man en ik hebben onze eerste aankoop gedaan in Disneyland Parijs. We waren toen ongeveer 6 weken bij elkaar en nog lang niet zwanger. Ik ben helemaal Disney gek en het was daar zo leuk en romantisch (met kerst en zo).

Ik heb altijd al geweten dat de eerste babykamer er een met Bambi moest worden en in een van de winkels hing een Stampertje speeldoosje. Die hebben we toen dus gekocht.  

Anderhalf jaar later is onze eerste kleine geboren (eerst netjes getrouwd). Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was, heb ik de eerste aankoop na de eerste echo gedaan, dat was met 12 weken.

Bij deze zwangerschap heb ik al iets gekocht in week 7 of zo. Ik kon me niet beheersen toen ik voor mijn dochter iets moest hebben bij Prenatal.

Groetjes, Marisa

Hoi,

zodra ik wist dat ik zwanger was, heb ik een tube buikbalsem gekocht, lekker voor mezelf!
Toen ik de eerste echo heb gehand met ruim 10 weken, heb ik die week samen met mijn zus een eerste pakje gekocht, gewoon een simpel luierpakje in neutrale kleuren met een mutsje en losse sokjes, erg leuk wel!

Daarna is de koop en verzameldrift toegeslagen en heb ik nu alleen nog een maxi-cosi en adaptor hiervoor voor op de kinderwagen nodig...

En zoals je in de banner kan zien, ben ik al erg vroeg bijna helemaal compleet (26 wk)! Alleen nog wat kleine dingen als beddegoed en hydrofielluiers, flesjes en spenen en wat je verder nog aan kleine dingen nodig hebt die je niet van je kraamvisite kunt of wilt vragen...

groetjes
Sas

Terug
Bovenaan