Wanneer in de wandelwagen?

Tot 5 maanden moet toch wel passen. onze kleine man van 69 cm past nog prima in zijn bak. hij kan nog wel 4 a 5 cm groeien. Wij hebben een bugaboo (volgens mij niet de grootste bak).

Ik kantel de bak wel eens zodat hij ook kan kijken!

groetjes,

Marjo

Hoi petra,

Ik had twee weken geleden dezelfde vraag, maar kwam er niet helemaal uit wat nu het beste is.
Mijn zoon, chris, is bijna 5 maanden (18-01-2007) en we zitten bij de fysio ivm voorkeurshouding. Ik heb aan haar gevraagd of chris er al in mag (wie heeft er meer verstand van vergroeide ruggetjes enz.!) en zij antwoordde dat het geen kwaad kan, zolang de wanndelwagen voorlopig in de platste stand gaat en niet langer dan 45 minuten achtereen.
Verder vertelde ze dat als chris goed stabiel recht overeind kan blijven zitten, dan mag de wagen verder naar voren.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt,

groetje van angela, mv chris

Ik snap die adviezen ook niet van tot 6/7 maanden in de reiswieg! Het past niet, kindjes zien niks, en het is hetzelfde onderstel als de wandelwagen! Hij kan idd helemaal plat die van ons (Quinny) en de bak is echt te klein voor Marieke. Ze zit er vast in als ze met haar beentjes recht ligt. En ze is nu bijna 4 maanden. Dus is ze vandaag in de wandelwagen gegaan, de reiswieg gaat naar zolder. In de buggy gaat ze voorlopig niet, daar is ze nog veel te klein voor. Volgens mij hebben we daar een spraakverwarring over: de buggy (met kunststof wielen) of de wandelwagen als opvolger van de reiswieg(op hetzelfde onderstel).

groetjes,
Sabine

Hoi allemaal

Allemaal leuke adviezen, ook van CB, maar ik heb een bak van Quinny en mijn ventje past er wel in, maar dan ligt ie met z'n voetjes tegen t voeteneind, en met z'n hoofd tegen het hoofdeind.. En hij is 65 cm... (hij is nu 14 weken en 1 dag...)

Dusse hij gaat er met 6 a 7 maanden niet meer in passen hoor....

Groetjes,
Esther

Het cb geeft op de vraag antwoord wat het best is, zij kunnen er verder ook niets aan doen dat al die hyper moderne wagens een kleine bak hebben ;-)  

Vaak denk je dat de bak te klein is terwijl het nog wel kan, kindjes trekken vaak al slapende hun beentjes op en liggen niet helemaal recht gestrekt in de wagen. (zelf lig je ook niet recht in je bed)

Kindje 1 is hier met een half jaar naar de wandelwagen in zet gegaan en bij kindje 2 zal het wel het zelfde zijn. Kindje twee is nu ook 65 cm (3 maanden oud).

Groetjes
Chris

hoi,
Joany past op zich nog wel in de bak van de wagen ze is nu 4maanden maar ze komt constant met haar hoofd omhoog wel grappig om te zien en ze heeft inmiddels ook goede buikspieren. Ik zat er ook aan te denken om haar in de wandelwagen te doen zodat ze lekker rond kan kijken maar toen ik het probeerde vondt ik het er zo raar uitzien zo'n klein meisje in zo'n grote wandelwagen. Ik hou haar nog even in de kinderwagen bak vindt dat wel leuk in de wandelwagen kan ze nog lang genoeg mijn zoontje zat er ook nog regelmatig in voordat z'n zusje kwam en die was toen al bijna 5  maar hij was gewoon een beetje te lui om te lopen en het is ook wel makkelijk zo liep hij ook niet weg.

groetjes,
marike

Christian vindt het allemaal nog wel ok in de wagen, kijkt vrolijk naar boven, naar zijn speeltjes en de blaadjes etc. Maar... het zal niet meer zo lang passen, vrees ik! Ik zou hem graag tot 6 maanden erin willen laten liggen, maar hij heeft nu nog maar 2 cm speling en hij is nog maar 4 maanden... Bak is dus inderdaad te klein, terwijl we al bewust geen kleine hadden gekocht  
Worden waarschijnlijk niet gemaakt met lange Nederlanders in gedachten...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (16 weken)

Ik heb een goedkopen wandelwagen van de etos en ik ben er al achter dat die een stuk langer is dan een Quinny. Teun was vandaag (op het cb) precies 67 cm en ik heb nog zeker 10 cm over. Hij slaapt nog zo fijn in de wandelwagen op zijn buikje dat ik het zo lang mogelijk vol houd. Als hij echt is uitgelegen (als we ver gaan wandelen) zet ik hem wel eens rechtop tegen de kap (die omlaag dan hè) en bouw ik hem in met zijn dekentje.
Gewoon een heel klein stukje en dat vind hij wel leuk. Ik probeer het tot zeker na de vakantie zo te doen want recht op slapen doet hij zelden. (bv in de maxicosi)
En hij legt zelf zijn voetjes achter op de rand van de kinderwagen zodat ik hem onder zijn voetjes kan kriebelen,tja dan heb ik zelfs 15 cm over haha.

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan