wanneer in een gewoon bedje?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is bijna 2 jaar (hij is van 6 juni 2004).
Wij hebben het idee dat het hem  binnenkort lukt om uit zijn ledikant te klimmen/te kukelen. Wil liever niet wachten tot dat gebeurd.

Ik zag laatst van die bedjes met zo'n opstaand randje en in het midden gewoon laag.
Zo vallen ze er niet gauw uit, maar kunnen ze wel zelf uit bed komen.
Mijn zoontje vindt het vast geweldig. Laatst waren we in een babyzaak en heeft toen volgens mij alle bedjes uitgeprobeerd. Hij wilde niet meer naar huis!

Met welke leeftijd gingen jullie kindjes in een gewoon bedje slapen?
En wat vonden ze van een dekbedje?
Mijn zoontje is namelijk een slaapzak gewend.

Groetjes
Cindy
 
Hallo Cindy!
Onze dochter (eind maart 2 geworden) slaapt nog steeds in haar ledikantje.
Ze is er twee keer uitgevallen omdat ze er uit kwaadheid uit wou klimmen. Dit doet ze dus niet meer. Ze blijft in haar bedje tot mama haar komt halen. Toch leer ik haar wel hoe ze het moet doen als ze er uit wil.
Verder vind ik het zonde om een ander bed te kopen. Het bed is nog lang niet te groot en ze slaapt er nog prima in. Ze weet niet beter.
Ze slaapt vanaf afgelopen winter onder een dekbedje, deze heb ik gehaald bij de Hema.

Succes met je beslissing.
Groeten van Miena!
 
hoi hoi cindy,

mijn zoontje is ook bijna 2 (7 juni) en slaapt vanaf dat hij 16 mnd was al in een groot bedje (wel te verstaan een peuterbedje)

nu zul je wel denken dat is wel heel vroeg maar hij klom toen al uit het ledikantje.

en stond ik voor de keus of zo laten of bedje.

maar ik moet zeggen het was geen betere keus die ik kon nemen.
ja ok de eerste week moest ik hem elke keer terug leggen maar daarna had hij het door.

en  vanaf dat moment  als ik zeg dat hij  gaat slapen gaat hij naar zijn kamer pakt zijn favo boekje moet hem voorlezen en vijf min later ligt hij te slapen.

het ligt natuurlijk voor iedere ouder en ieder kind verschillend is en die keus ligt bij zelf maar voor ons was het de goede keus.
 
Hallo, hallo

Mijn dochter sliep met 19 maanden in een groot bed (een gewoon eenpersoons bed). Toen zij 23 maanden was, is haar zusje geboren en we wilden haar niet het gevoel geven dat ze uit haar bedje "gejaagd" werd. Daarom hebben we haar eerder in een groot bed gelegd, zodat ze al kon wennen. De eerste tijd hebben we een matras naast haar bed gelegd, maar ze is maar 1 keer uit haar bed gekomen. Na 2 maanden hebben we de matras weg gedaan en het gaat hartstikke goed. Ze was erg trots dat ze in een groot bed mocht slapen.

Groeten!
 
Onze dochter van twee krijgt een broertje of zusje en hebben we dus in een meegroeibed gelegd. Ze vindt het spannend en leuk maar sliep minder goed. Ze kwam er steeds uit omdat ze geen slaapzak meer droeg. Nu hebben we haar dekbed verruild voor de vertrouwde slaapzak en ze heeft haar ritme weer terug. En dat terwijl ze er met slaapzak ook best uit kan komen maar dat doet ze niet..... Veel succes!
 
Onze zoon van net 2 jaar oud slaapt vanaf een paar weken in een groot éénpersoonsbed.
Dit omdat we binnen een paar dagen een broertje of zusje voor hem verwachten.
Een peuter bed leek ons erg leuk maar i.v.m de dubbele kosten ( kleiner matras en linnengoed enz) hebben we hier in eerste instantie niet voor gekozen.
Ik moet zeggen dat hij niet zo graag in zijn nieuwe bed wilde gaan slapen...maar uiteindelijk hebben wij zijn oude matras uit zijn kleine bedje gehaald en gezegd dat hij daar niet meer in kon slapen. Vanaf dat moment was het goed en hij slaapt nu dus al een paar weken met veel plezier in zijn grote bed. We hebben er een bedrek voor gedaan en hij is er nog niet één keer zelf uitgekomen.
Als het niet was gelukt hadden we hem in zijn oude ledikant laten slapen en de baby in een wieg..maar het gaat geweldig dus!!!

 
hoi
ik zat eigenlijk met de zelfde vraag. heb al aardig wat reacties gelezen, maar nog een vraagje erbij...  doen jullie dan ook nog een slaapzak aan? mijn zoontje  is 22mnd .
 
 hallo allemaal,

ben nieuw op de forum, het is allemaal erg leuk
Mijn zoontje van bijna 3 ( 28 mei) slaapt sinds 2 weken in een half hoogslaper.
Dat wilde mijn man zo graag, dat hij zo'n bed kreeg, het gaat helemaal geweldig, hij valt er niet, er zit ook op de hele lengte een hekje dat hij er niet uit kan vallen.
En...... hij klimt er ook niet uit, s avonds niet als je hem net er in hebt gelegd, maar ook s ochtends niet.
HIj kan het wel hoor, als je er bij staat, maar s ochtends roept hij mama, ikke uittttt..
En dan kom je half slapend gestommeld naar beneden om te kijken hoe hij eruit klimt.
Laat ik maar dat gewoon doen, ipv roepen kom er maar uit, want voor je het weet, staat hij s nachts opeens naast je, ikke bij slapen... nou dacht het niet.
Nou moet ik ook zeggen dat hij nooit uit zijn ledikant is geklomen... erg fijn in ieder geval.

groetjes, Anouschka
 
Terug
Bovenaan