wanneer in een gewoon bedje?

Mijn zoon die nu vier en een half is slaapt al vanaf dat hij 17 maanden is in een gewoon 1 persoons vbed en is in al die tijd er geloof ik maar twee of drie keer uit gevallen. We hebben hem zo vroeg in een groot bed gelegd omdat hij in zijn ledikantje heel onrustig sliep en toen hebben we met een oud een persoon bed ( van mij geweest ) geprobeerd of het beter ging en zowaar hij sliep een stuk beter dus toen hebben we maar een 1 persoonsbed aangeschaft met een dekbed en een kinderkussen en dat ging perfect

gr renske
 
Hoi allemaal! Ik heb een dochter van net 2 (29 juni) en sinds gister slaapt zij in een 1 persoonsbed. Van mij had ze nog wel even in het ledikant mogen slapen, maar ze is vrij lang en werd echt iets te groot voor het bedje. Wij hebben een paar maanden geleden 2 spijltjes van haar ledikant eruit gehaald, zodat ze er in en uit kon stappen en er dus niet overheen kon vallen (misschien een tip, kan bij de meeste ledikantjes, ook al is het soms even een zwaar klusje, je kunt wel voelen welke loszitten). Zo was ze dus al gewend dat ze er zelf uit kon, ook al deed ze dat nooit. Gister was dus een spannend moment en Lynn was supertrots op haar grote meidenbed! Samen met mama een boekje lezen in bed, maar toen ik weg wou gaan, dikke drama dus. Zo'n groot bed en zij nog zo klein, dat is ook best eng. Ik zei dat ik met een paar minuutjes terug zou komen en Lynn huilde alles aan elkaar. Na een paar minuutjes terug gegaan samen met pop en met pop durfde ze het wel aan. Even rustig gepraat en gezegd dat pop ook wou slapen en als pop niet kon slapen dan moest ze maar slaap kindje slaap voor pop zingen enz. daar was ze het wel mee eens. Gezegd dat papa en mama er altijd zijn en dat mama zo weer zou komen kijken. 15 min. later weer gekeken en Lynn was al ver in dromenland. Nu slaapt ze dus heerlijk in haar nieuwe bed en is apetrots. Wij hebben dus geluk gehad. Ze slaapt al een tijdje zonder slaapzak, omdat ze aangaf dat ze die niet meer aanwou (met circa 18 mnd.) en ik heb nog geen kussentje gehaald, maar wel een speciaal kinderdekbed (bij de Leen Bakker) Succes allemaal!
 
Hoi,
onze oudste zoon is verhuist naar een andere kamer toen hij 2 jaar was. wij hebben een peuterbed 2de hands gekocht. die heeft een verhoogje aan allebij de kanten. zodat hij er niet uit kon rollen.
We hebben toen wel zijn ledikant ook op zijn kamer gezet zodat hij rustig kon wennen aan de nieuwe kamer en slapen zonder slaapzak.
rond 2 jaar en een paar maanden sliep hij in het peuterbed zonder slaapzak.
Hij is nu 3,5 jaar en hij kan voorlopig nog lang vooruit.
 
Mijn zoontje is ruim 2,5 en ik wil hem binnenkort ook in een juniorbed gaan leggen omdat hij te zwaar begint te worden voor mij om hem het bed in en uit te tillen. Waar ik alleen mee zit is dat hij met zijn slaapzak aan zijn hele bed doorgaat in zijn slaap, hij ligt dan ook regelmatig met zijn hoofd bij het voeteneind. Ik vraag me af   hoe dat moet als hij onder een dekbed ligt.
 
Omdat mijn zoontje heel lang is, hebben wij hem met 2 jaar en 5 maanden in een groot bed gelegd.
Met groot bedoel ik ook groot: 90cm/210cm En dit zonder beugels en randen. Hij is er in totaal 2 x uitgevallen in de eerste 1,5 week en nu gaat het heel goed.

Succes
 
Terug
Bovenaan