Hoi allemaal! Ik heb een dochter van net 2 (29 juni) en sinds gister slaapt zij in een 1 persoonsbed. Van mij had ze nog wel even in het ledikant mogen slapen, maar ze is vrij lang en werd echt iets te groot voor het bedje. Wij hebben een paar maanden geleden 2 spijltjes van haar ledikant eruit gehaald, zodat ze er in en uit kon stappen en er dus niet overheen kon vallen (misschien een tip, kan bij de meeste ledikantjes, ook al is het soms even een zwaar klusje, je kunt wel voelen welke loszitten). Zo was ze dus al gewend dat ze er zelf uit kon, ook al deed ze dat nooit. Gister was dus een spannend moment en Lynn was supertrots op haar grote meidenbed! Samen met mama een boekje lezen in bed, maar toen ik weg wou gaan, dikke drama dus. Zo'n groot bed en zij nog zo klein, dat is ook best eng. Ik zei dat ik met een paar minuutjes terug zou komen en Lynn huilde alles aan elkaar. Na een paar minuutjes terug gegaan samen met pop en met pop durfde ze het wel aan. Even rustig gepraat en gezegd dat pop ook wou slapen en als pop niet kon slapen dan moest ze maar slaap kindje slaap voor pop zingen enz. daar was ze het wel mee eens. Gezegd dat papa en mama er altijd zijn en dat mama zo weer zou komen kijken. 15 min. later weer gekeken en Lynn was al ver in dromenland. Nu slaapt ze dus heerlijk in haar nieuwe bed en is apetrots. Wij hebben dus geluk gehad. Ze slaapt al een tijdje zonder slaapzak, omdat ze aangaf dat ze die niet meer aanwou (met circa 18 mnd.) en ik heb nog geen kussentje gehaald, maar wel een speciaal kinderdekbed (bij de Leen Bakker) Succes allemaal!