wanneer in een gewoon bedje?

Hoi Cindy,
Mijn zoontje slaap ook al vanaf 25 maanden in een juniorbedje. Ik had daarvoor al een dekbedje gekocht die hij al in zijn ledikant kreeg. Zo hoefde hij niet in een keer aan een andere situatie te wennen.
Vanaf het moment dat hij z'n dekbed kreeg heb ik hem ook zijn slaapzak uitgedaan.
Hij vind z'n grote jongens bed helemaal geweldig en hij is er (nog) nooit uit gekomen. Ik mag heb niet eens in bed leggen...zelluf doen... Luuk niet baby zegt ie dan!!!
Wij hebben bewust gekozen voor een juniorbedje omdat ik een 1 persoonsbed gelijk zo groot vond. Nu heeft hij er een van 70x150 dus voorlopig kan hij hier nog wel in. Kijk alleen wel goed rond voor een juniorbedje. Bij sommige zaken vragen ze er superveel voor. Ik heb hem bij Ikea gekocht en was incl. matras en bodem ongeveer 40 euro kwijt.

Groetjes Mirella
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 2 en half jaar oud, en slaapt nog steeds in een ledikantje, hij is er pas 1 keer uit geklommen/gevallen en doet en nu nog niet eens meer moeite voor. We hebben gisteren naar een groot bed voor hem gekeken, omdat we het er nu wel tijd voor vinden dat hij naar een groot bed gaat, hij begint en nu zelf ook over te praten dat hij net als mama en papa een groot bed wil slapen. Hij is ook behoorlijk groot, en past nog maar net in zijn bedje, en zorgt er zelf wel voor dat hij klem komt te liggen, in zijn slaap.
dus ik moet er nu aan geloven dat hij ook naar een groot bed gaat verhuizen, maar wel een gewoon laag bed en geen half hoog slaper, want hij ziet geen diepte.
groetjes wendy
 
Mijn dochter heeft vanaf het begin altijd een slaapzak aangehad. Sinds twee dagen slaapt ze in een peuterbed met deken en ze mist haar slaapzak helemaal niet!
Ze vindt het leuk om kiekeboe te spelen met het dekbed. Als ik 's avonds laat bij haar ga kijken ligt ze er ook nog steeds onder.
Lijkt mij ook iets veiliger zo, als ze eruit wil kan dat met 'vrije' benen.

De eerste dag wilde ze er nog niet in slapen. Wij hebben toen het nieuwe bed en de oude allebei in haar kamer gezet zodat ze kon kiezen. De tweede dag heb ik het oude bedje in onze slaapkamer gezet. Dat zag ze, wilde eerst daar slapen, maar koos toen (gelukkig) toch voor haar kamer en nieuwe bed.
 
nog een vraagje wat wel bij dit onderwerp past   ; doen jullie  op het :grote"bed  een (4 seizoenen) dekbed? of katoenendeken in eendekbed hoes?   ik las laatst dat ze adviseerden om tot een jaar of 4 geen synthtisch dekbed te gebruiken ivm warmtestuwing????
 
Hoi,

Dit is mijn eerste keer op een forum. Onze dochter sliep met 13 mnd in een gewoon 1 pers. bed. Dit omdat de 2de de maand daarop is gekomen en we geen dubbele kosten wilden hebben. De eerste nacht is ze er uitgevallen maar daarna niet meer. We hadden wel een tijd enorme kussen langs het bed gelegd. De man in de winkel vertelde ons dat elk kind wel uit bed valt als ze van uit de ledikant in een groot bed gaan. We hebben ook geen hekje genomen want als ze zou gaan staan en dan over het hekje zou vallen dan is de val nog dieper.

Ze slaapt nu heerlijk in haar grote bed en haar zusje in de ledikant.

 
Hoi allemaal,

ik was even een poosje niet op het forum geweest, maar vind het geweldig dat er nog zoveel reacties zijn gekomen op mijn vraag.
BEDANKT!!!

Groetjes
Cindy
 
hoi allemaal,

mijn zoon is 1 maand voor zijn 2de verjaardag in een groot bed gegaan. en met een groot bed bedoel ik ook een GROOT bed. hij kreeg een nieuwe kamer omdat zijn broertje op komst was.
toen hij bijna 1,5 jaar was zijn we naar bedjes gaan kijken. en in de winkel klom hij maar in 1 bed, de rest zag hij niet staan. dit bed was dus een 1 persoons-half-hoog slaper!
er zit wel een gewone trap met treden aan (waardoor het bed nog groter uitkomt dan een 1 persoonsbed), dus geen ladder. het matras is afgeschermd door rondom een hoge rand.

eerst durfde we het niet aan, want dat is toch wel groot en hoog voor zo'n klein ventje, wat als hij er toch uitvalt? dat is nog best een eind. maar lucas wilde absoluut niet een ander bedje proberen en bleef in de winkel in en uit dat ene bed klimmen, en ging er ook in liggen "nep"slapen. wij grote lol natuurlijk.

uiteindelijk dus dat bed gekocht. het heeft heel veel opbergmogelijkheden, zodat hij alleen nog een kledingkast nodig heeft op zijn kamer. al zijn speelgoed (wat niet in de huiskamer staat) is in het bed opgeborgen, in kastjes en op plankjes. er zit ook een uitschuifbureau aan, en die gebruik ik als omkleed en verschoontafel. ideaal. (ik moet wel zeggen wij hadden bij mijn ouders een extra ledikant klaarstaan voor het geval dat lucas toch niet in het grote bed wilde/ kon slapen).

zodra zijn nieuwe kamer klaar was wilde lucas alleen nog maar in het grote bed slapen. lucas komt niet uit bed, wacht altijd tot we er bij zijn. alleen als hij op zijn kamer mag spelen (mama poets dan boven of is klein broertje aan het verzorgen) dan klimt hij er regelmatig in en uit. hij is nog nooit uit bed gevallen, gelukkig!

verder slaapt hij met een slaapzakje aan, een dun katoen. onder een speciaal kinderveilig dekbed. dit is geen echt dekbed maar eigenlijk een katoenen deken, voor in een dekbedhoes. lucas wil niet zonder slaapzak slapen, hij vraagt er zelf om. hij kan hem wel zelf uitdoen, dus als hij 's morgens wakker is, en om mama roept, doet hij zelf zijn slaapzak alvast uit. en als mama er is dan klimt hij uit bed.

wat ik met dit hele verhaal wil zeggen is: het maakt niet uit wanneer je je kind in een groot bed legt en wat voor bed het is, je merkt zelf wel of je kind er aan toe is of niet.
je kan altijd nog terug naar een ledikantje als het niet gaat.

groetjes monique.
 
Hoi Cindy,

Onze zoon ging toen hij 2,5 jaar (hij is nu 3,5 jaar)was in een groter bed (meegroei bed van Ikea). De reden hiervoor was omdat zijn zusje van 6 maanden uit haar wiegje was gegroeid en dus in het ledikant moest. En we vonden het onzin om een nieuwe ledikant te kopen.
Maar als het niet nodig was geweest zouden we hem gewoon in het ledikant hebben gelaten. De eerste maanden vond hij een dekbed maar niets en sliep hij gewoon in een slaapzak. Pas sinds de winter wil hij wel onder een dekbed. Zelfs nu met het warme weer wil hij eronder.

EN onze dochter is nu 16 maanden en slaapt dus nog in ledikant. Weet nog niet wanneer we haar een groter bed zullen doen. Denk wel eerder dan onze zoon, want zij is een echte klimgeit. Ze klimt over over en op.
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan