wanneer in het grote bed

onze dochter van 22 maanden ligt wel al in een groot bed omdat ze de ledikant uit klom en toen ze echt er een keer uit viel hebben we gezegd nu is het genoeg en is ze naar een gewoon bed gegaan en het gaat heel goed
 
Onze oudste (nu ruim 3 jaar) hebben we vlak voordat ze 2 jaar werd in een groot bed op een nieuwe kamer laten slapen. (er kwam namelijk een zusje). Ze heeft zelf haar spulletjes mee op haar nieuwe kamertje gezet en ze vond het meteen geweldig. Ik was eerst ook een beetje angstig of ze niet 's nachts uit bed zou vallen. (het is een tienerbed en ook niet echt heel laag maar niet hoger dan de bank beneden en daar kon ze toch ook prima af en op) Maar...heb geen hekje geplaatst en ze is er volgens mij een keertje uitgevallen omdat ze beer kwijt was en die wilde zoeken. Verder ook nooit haar bedje of kamer uitgekomen tot een paar weken geleden. Een tijdje dat ze 's morgens wel haar bed uitkwam en rustig op haar kamertje ging zitten spelen. Nu komt ze zelf bij ons kijken of we wakker zijn.

Vond het zelf ook wel leuker, lekker op de rand van het bed een boekje lezen. Een beetje stoeien op het bed, knuffelen, lekker slaapritueeltje, vond ik leuker als in het ledikant. Gewoon onder een dekbed met een kussen en niet meer in een slaapzak. En...ook al past een kind van 3 jaar nog in een ledikant....ik vind dat persoonlijk in de ontwikkeling van een 3 jarige toch niet meer zo kloppen geloof ik.

Geen behoefte gehad om een peuterbedje aan te schaffen. Hier kunnen ze veel langer mee vooruit en het is vooral je eigen gevoel dat zo'n klein kind in zo'n groot bed ligt. Een ledikant is voor een pasgeborene ook heel groot hoor!
 
En, niet alle baby's slapen in een wiegje. Wij hebben zelf nooit een wiegje gehad. Dus nog even uitstellen zat er bij ons toch echt niet in.

Verder een tip voor slaapzakken. Gaat het echt om het niet aan willen of over het 's nachts uittrekken van de slaapzak? Voor het uittrekken; rits op de rug doen, krijgen ze de zak niet open en liggen ze niet de halve nacht koud. Niet meer willen is natuurlijk iets anders.
 
Ze ging trouwens over naar een groter bed omdat ze altijd volledig met haar hoofd in de spijlen ging liggen.....
Ze vond het echt gelijk helemal super en bleef netjes in bed tot wij kwamen
 
Onze dochter was bijna 2 (min een maand) toen we een meegroeibed hebben gekocht. We gingen het op dat moment proberen en het beviel heel goed, ze bleef er netjes inliggen, ze lag toen nog wel in haar oude (baby) kamer. ( ze vond het wel heel stoer, en was vooral de eerste dagen super trots dat ze een nieuw bed had). Helaas had ze wel na enige tijd door dat ze uit bed kon, maar met een beetje regels is dat wel te doen. Nu is ze sinds vorige week in haar nieuwe kamer, die helaas nog niet helemaal af is, en hebben we wat meer moeite, maar we denken dat dat vooral aan de te donkere (tijdelijke) gordijnen ligt.

Ze is overigens maar een keer uit bed gevallen, ik heb haar sosm wel een beetje rechter gelegd, maar over het algemeen gaat dat goed.

Over zes weken verwachten wij de tweede maar die gaat eerst in de wieg (bij ons op de kamer), en we laten het ledikant ook voorlopig nog even weg, omdat ze dan misschien toch zoiets heeft van, dat was mijn bed.
 
Terug
Bovenaan