Wanneer is het bij jullie het meest hectisch?

ha leuk onderwerp!
hier twee spitsmomenten.
's Ochtends op werk/kinderdagverblijf dagen (3x per week). Dan is het even schipperen tussen zelf douchen en aankleden en Sarah aankleden en laten eten en dan nu ook Shira die wakker wordt en een voeding nodig heeft. En vaak is dat 's avonds rond 17:00 - 18:00 hetzelfde. Dat is de tijd dat ik met het eten bezig ben en we aan tafel zitten te eten en ook dan is het soms zo dat Shira gevoed moet worden. We eten wel altijd met zijn allen aan tafel en ook tegelijk hetzelfde, maar de laatste tijd is het dus ook voorgekomen dat ik met Shira aan de borst achter mijn bord zit haha

groetjes Tamar

Leuk om te lezen hoe iedereen het doet! Bij ons gaat het iets anders doordat we smiddags warm eten en we op zich allebei bij huis zijn maar wel op lastige tijden (savonds dan) moeten melken.
om kwart voor 12 smiddags is het meestal wel even hectisch want meestal is mijn man dan nog net buiten, ben ik aan het eten koken, heeft Alice honger en als ik pech heb wil Erik drinken....
Verder is het savonds ook druk van 17 -19 uur. Mijn man is dan aan het melken en ik eet met Alice brood en doe haar in bad evt. samen met Erik. Verder moet Erik ook drinken hebben een keer en gaat Alice om iets voor 7 in bed. Ben altijd blij als mijn man binnenkomt en ALice op bed ligt, Erik gaat ook rond half 8 slapen dus dan is het heerlijk rustig!
zou het wel graag anders hebben maar goed over het algemeen gaat het wel goed! en als er niks bijzonders is dan is mijn man om 18.30 wel eens klaar en dat scheelt een hoop!

groetjes Alberdien

Wat leuk en interessant om dit te lezen van jullie!

T valt me toch op dat de meesten het savonds tussen etens-en bedtijd het drukst vinden.
T klopt ook hoor, hihi, wij kunnen het weten! ;-)

Toevallig hebben we gister een overwinning behaald, tenminste, dat dachten we dan.
Hadden Dylano als laatste zijn eten gegeven, in de veronderstelling dat we dan met zn 4en op ons gemak konden eten.. Nou mooi niet dus, want Dylano besloot ff geen honger te hebben :-S En ja hoor, daar begon het gesodemieter weer, aarrrrggghhh!! ;-)

Nu vandaag moet Dylano dus naar de PSZ, en dan maak ik altijd de avond vantevoren het brood van de kids klaar, en Dylano's tasje voor de PSZ. Scheel me een hoop gestress. Dus zometeen Syl er maar uithalen (tis zonde, t manneke slaapt nog), en dan maar hopen dat het gauw 9.00 is, zodat mama ff lekker de tijd voor haarzelf en natuurlijk Sylvan heeft.

Liefs!

Hai,

Hier ook tussen 17:00 uur en 19:00 uur erg hectisch en dan vooral op de dagen dat ik werk. Ik werk 3 dagen en op 2 dagen is mijn man 's avonds niet thuis en draai ik in mijn uppie de boel. Ben altijd pas rond 17:50 op het KDV en om 18:15/18:30 uur thuis en dan vinden ze het alle drie niet meer leuk. Vooral Pepijn en Hugo (10 maanden) zijn er dan helemaal klaar mee.

Gelukkig zijn het maar 2 dagen in de week, hi hi.

Bij ons valt het heel erg mee, moet ik eerlijk zeggen. Alleen de maandag is echt een prutdag. Dan moeten mijn man en ik allebei werken. Als ik een vroege dienst heb, moet mijn man dus alles ´s ochtends alleen doen, kinderen voor achten op de opvang, om terug te fietsen en snel de trein te nemen, die hij niet altijd haalt. Hij moet dat tot laat werken dus ik moet na mijn dienst de kinderen ophalen, boodschappen doen, eten koken, kinderen in bad, etc etc. Als ik late dienst heb is het voor mij ´s ochtends niet zo druk, ik heb dan alle tijd om Eline naar de opvang te brengen. De oudste moet wel om half negen op school zijn, maar die kan alles al zelfstandig, die hoeft alleen maar achter zijn vodden aangezeten te worden.
Voor mijn man is het dan ´s avonds weer effe aanpoten, al zorg ik wel dat er een makkelijke voorgekookte maaltijd in huis zit. Dus hij hoeft dan geen boodschappen te doen.

De rest van de dagen gaat goed. Mijn man is dan rond half zes thuis, dan ga ik koken en dan gaan we zes uur eten.

Hoi Meiden,

ik lees hier wel dat de moeders met 2 kids het inderdaad druk hebben.
Ik heb dus totaal géén spitsmoment....Jesse slaapt bijna altijd uit, gisteren zelfs tot half 10!

Ik zorg ervoor dat als ik vroege dienst heb en dat kan maar op twee dagen in de week, dat ik voor Jesse gedoucht ben, heb ik late dienst, dan staan we op ons gemak op en douchen we samen.

Op donderdag gaat Jesse altijd naar de creche, heb ik vroeg die dag, dan sta ik op tijd op en eten we samen ons ontbijt, papa is dan al de deur uit. En dan breng ik hem weg. Ben ik vrij of heb ik laat, dan staan we uiterlijk om half 8 op, kleed ik Jesse aan, eten we ontbijt, poetsen onze tanden en ik breng hem in mijn joggingbroek met trui, zonder make-up en coupe windhoos naar de creche.

Op maandag komt oma altijd oppassen, dus die komt vanzelf binnen waaien. Met het eten heb ik eigenlijk nooit géén problemen, Jesse wil altijd helpen en hij kan zich heel goed zelf vermaken...uiteraard zetten we ook weleens de DVD van Thomas de trein of Bolt op.
Het eten zelf gaat altijd goed, als hij zin heeft eet hij, anders niet!

Maar ik kan me dus ook best voor stellen als je twee van die kleintjes heb rondlopen/kruipen dat je dan soms ogen tekort komt! Alleen ik kan me niet verplaatsen in jullie spitsmomentjes....want die heb ik dus niet!

Groetjes
Angel

Owh ja dat vergat ik nog te zeggen, mij man is elke dag om 15.30 uur thuis, dus die kookt ook heel vaak en als ik late dienst heb, dan moet hij alles alleen doen.....en dat gaat hem prima af!

Groetjes
Angel

Hoi hoi,

Onze spitsmomenten zijn meestal in de ochtend en inderdaad in de avond.
Ik ben nu nog fulltime thuis vanwege mijn verlof cq vakantie maar straks in januari moet ik ook weer werken en dan moeten we nog maar eens zien hoe we dat in de ochtenden gaan doen..... haha.
En als Richard weg is voor zijn werk wordt het helemaal erg. Maar goed, ik kan zeggen dat ik tot nu toe altijd alle hindernissen met creativiteit heb weten op te lossen dus het komt altijd goed.
Het avondeten gaat hier wel altijd prima hoor. Sven kan heel goed wachten want papa is altijd pas rond 18:30 uur thuis en dan gaan we pas eten. Als hij van de opvang terugkomt krijgt hij dan altijd wat te drinken en een soepstengel of zo om de tijd te overbruggen en dat gaat prima.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan