<p>Ik heb een vraagje aan mama's met 2 of meer kindjes?</p><p>Mijn dochtertje is half september 1 jaar geworden. Af en toe begint het nu te kriebelen voor een 2e kindje. Ik zie alleen nog veel beren op de weg, dat de oudste bijv nog weinig snapt en ik dan de hele dag politie agentje aan het spelen ben. Vanaf welke leeftijd snappen kindjes echt wat? Als ik nu niet doen zeg of we gaan dit en dit doen, wordt er uiteraard nog weinig gesnapt ? (ze is dus 14.5 maand nu). Bijv. wanneer snapt mijn 1e kindje dat als de 2e er is, dat die ook aandacht nodig heeft? Kan ik haar al dingen uitleggen wanneer ik bijv. de baby moet voeden. Kan ze dan al redelijk zelfstandig goed eten dan?</p><p>Stel we zouden in januari a.s. beginnen en het zou snel raak zijn, dan is ze net 2. Dit is uiteraard een illussie dat het gelijk is, want die kans is heel klein haha, maar jullie snappen me. Ik snap dat peutertjes ook nog veel aandacht nodig hebben en het soms aanpoten is, maar op de 1 of andere manier heb ik in mijn hoofd dat als er 2+ jaar tussen zit, het makkelijker is dan als er maar bijv. 19 maanden verschil tussen zit.</p><p style="text-align: left;">Ik hoor graag andere ervaringen?</p>