Wanneer klaar voor een 2e?! Leeftijdsverschil?

Goede vraag. Ons zoontje zou met 2 jaar en 8 maanden grote broer worden. Echter is na alle goede controles en echos het hartje van zijn zusje toch gestopt met 20 weken zwangerschap. 
Het is in mijn ogen dus echt moeder natuur die bepaald wanneer en óf je een (tweede) kindje mag krijgen. 
Ik denk dat alle leeftijdsverschillen voordelen én nadelen hebben. Doe vooral wat voor jou&jullie goed voelt! 

Ik ben nu zwanger van de 2e en ons 1e kindje zal straks 22 maanden zijn. Hij is nu 18 maanden, maar snapt al wel veel ondanks dat hij zelf niet veel zegt. Wij dachten na een jaar laten we het maar proberen, want het zou wel weer langer kunnen duren net zoals bij de 1e (medisch traject.) Maar het was dus gelijk raak dus wij schrokken ook even. Ik denk dat het best pittig zal zijn, maar dat denk ik ook als je kindje 3 is en ze misschien geen middagdutje meer willen doen en als ze 2 zijn en tegendraads gaan doen. Volg je gevoel!

Mijn dochter is bijna 5 maanden nu en wij hebben besloten er weer voor te gaan. Lijkt me zo leuk zo dicht bij elkaar. En je moet nog maar zien hoe snel het lukt. Daarnaast heeft elke leeftijd en fase wel moeilijke dingen. Maar als je daar midden in zit weet je niet beter.

Terug
Bovenaan