Wanneer overgaan op zitgedeelte wandelwagen

Hier met beide dochters met precies 6 maanden. Met 5.5 maanden had ik het ook al wel aangedurfd, maar echt nietbeerder dan 5 maanden, omdat het rugje en nekje nog niet sterk genoeg is en ze zitten toch in 'zit' stand met het kontje en de benen. Voordeel van de reiswieg vond ik ook dat ze daar nog veel lekkerder en geborgener in sliepen.

Maar met 6 maanden was het wel echt klaar hoor, ze wilden toen echt niet meer liggen. Ik zou proberen het nog een week of 2-3 vol te houden in de reiswieg, dat is te overzien. En dan stap je met 5 maanden over op het zit gedeelte!

En mijn beide dochters waren ook best groot (4565 en 4250 bij geboorte) maar toch pastten ze tot 6 maanden best in de reiswieg. Ik heb de Joolz en die reiswieg is echt niet groter dan de Bugaboo.

Met 4.5 maand hebben we met de oudste nog een rondreis gemaakt met de trein een week lang, en heeft ze een week lang dag en nacht in de reiswieg geslapen. Ging prima.

Op die leeftijd ging ik juist wandelen als ze moesten slapen en niet zomaar een uur als ze wakker waren, want dan zijn ze idd snel verveeld.. dat wordt leuker met 5.5 a 6 maanden als je kindje goed beseft wat er allemaal om hem heen gebeurt buiten en als hij dus over is op het zitgedeelte.

Ja ik ga inderdaad nog even wachten ik gebruik even de maxi cosi , ja mijn zoontje zit met zijn voeten tegen het uiteinde te duwen en vind het gewoon niet fijn dat hij niet rond kan kijken . Ach nog even volhouden dan en in de maxi cosi mee nemen !

Ik ben met 15 weken overgegaan op het zitgedeelte. Ik kan hem plat leggen en dat doe ik ook. Ze ligt er dan wel maximaal een half uur in per keer. Ik heb die keus gemaakt omdat onze jongedame ook meer wilde zien.
En mijn dochter slaapt nooit in de wagen.

Als je het zitgedeelte kan laten liggen dan kan hij al wel in de wagen hoor. In de maxi cosi ligt hij ook niet plat. (Als dat de reden is dat je nog wil wachten met de wagen).

Het advies is idd niet langer dan 2 uur in de maxi cosi. Mijn dochters hebben er allebij wel eens langer in gezeten en er niks aan over gehouden. Als ze in slaap vielen, ging ik ze niet wakker maken, maar liet ik ze lekker slapen. Maar zolang dat niet elke dag gebeurt kan het voor mijn idee niet heel veel kwaad.

Ik ben met alle kids ook rond 4 mnd overgestapt. Kan prina hoor. Vond het ook zo zielig als ze maar en beetje in de lucht moeten staren. Bij mijn wagen deed  ik de zitstand dan net 1 standje schuiner dan lig. Zo kunnn ze toch beetje rondkijken.

Als hij plat kan, kan je gewoon al wisselen. Bij mijn zoon en dochter allebei rond de 3 maanden gewisseld (waren erg nieuwsgierige kindjes die gefrustreerd raakten in de bak) en ze hebben nergens last van. Dochter is bijna 3, zoon bijna 1.

Terug
Bovenaan