Wanneer paste jij in jouw oude broeken?

<p>Hoi</p><p>Ik ben 6 weken geleden moeder geworden van een heel lief meisje en nu vind ik het wel weer tijd worden dat ik mijn oude kleding weer kan passen. Mijn zwangerschapsbroeken ben ik nu wel een beetje zat en mijn oude kleding pas ik nog lang niet.</p><p>Ik ben in de zwangerschap bijna 20 kg aangekomen en na de bevalling is er nog 14 kg overgebleven...</p><p>Wanneer pasten jullie je oude kleding weer? En wat hebben jullie daarvoor gedaan?</p><p>groetjes!</p>

Collega's hebben nog een jaar tot anderhalf jaar hun zwangerschaps broeken aan gehad omdat ze die zo lekker vonden zitten! Schoonzus heeft geloof ik ook heel lang grotere maten aan gehad. Maak je er niet te druk om, je buik is 9 maanden bezig geweest met groeien! Ik heb zelf een goedkope broek gekocht toen ik nog net niet in mn spijkerbroeken pasten maar dit ook sowieso nog niet comfortabel was ivm het litteken van de keizersnede. Gewoon een grotere maat dus. 

Ik was 24 kg aangekomen tijdens de zwangerschap dus ook best veel. Na 3 maanden was daar 18kg weer af en na 5 maanden totaal was er 26 kg af. Ik was dus 2 kg lichter dan voor mn zwangerschap.  Bij mij ging t dus (te) snel,  na 3 maanden paste ij sommige broeken wel weer. 
Bij mij ging het zo snel door het geven van borstvoeding, veel bewegen (Elke dag minimaal een uur wandelen) en gezond eten. En ik denk ook een hoop geluk. 
Hopelijk gaat het bij jou ook redelijk snel. En koop anders 1 or 2 broeken die je nu past. Dan hoef je in ieder geval geen zwangerschapskleren meer aan. (Ik had daar ook echt een hekel aan)
Succes! 

Ik was 25 kilo aangekomen tijdens m'n zwangerschap. Na een maand of 4 paste ik m'n broeken wel weer, na een half jaar was ik zelfs iets lichter dan voor de zwangerschap. Nu is het bij mij wel veel te snel gegaan met die kilo's. We hebben een pittige eerste periode gehad en als ik stress heb, krijg ik geen hap door m'n keel. Dus de manier waarop ik de kilo's kwijt ben geraakt, is niet gezond. En ik heb veel gewandeld en rondjes gelopen door 't huis met onze zoon. Inmiddels een hele ondernemende dreumes, dus dat houdt me nu wel in beweging :)

Ik was niet zo veel aangekomen (ca. 12 kilo denk ik) voordat ik beviel. De verpleging in het ziekenhuis was ook erg onder de indruk van mijn verdwenen buik in de dagen erna (ben jij net bevallen?!). Ik geloof dat ik 2 weken later alweer in mijn gewone broeken liep... Maar dat is niet de norm ;)

Ik paste vrij snel (bepaalde!!) broeken weer, maar kan nu nog steeds niet al mijn broeken aan. Naast dat je aankomt verandert je lichaam ook (iig bij mij). Buik is relatief plat weer maar niet zo plat als hij was, terwijl vooral spijkerbroeken wel gekocht zijn op die platte buik. Heb me er enorm aan gestoord, maar heb nu geaccepteerd dat dit iets meer tijd kost. Eet gezond en sport weer zoals voor de zwangerschap, dus hopelijk van de zomer (bijna jaar na bevalling) weer redelijk lekker in m'n vel. 
Een tip.. probeer het ook te accepteren, werk aan het verlies van die 14kg (als je dat wil), maar geef jezelf wel de tijd en wees niet te streng. Let op wat je eet en op je beweging, maar vraag niet van jezelf na 6 weken al in je broeken te passen. Het is een cliché en ik vond het enorm frustrerend, maar je lichaam heeft tijd nodig weer te herstellen. Het is voor mij nu 5 maanden geleden en ik zie al zoveel verschil met 3 maanden terug. M'n buikspieren zitten weer op de juiste plek en ik herken m'n lichaam weer een beetje. Dus geef het de tijd en doe in de tussentijd zelf waar je je goed bij voelt (gezond eten, sporten, of juist niet als je daar geen zin in hebt).

Ik was ook 20 kg aangekomen en bij mij gingen de kilo's er helaas wat minder snel af ondanks dat ik borstvoeding gaf. Kon na ongeveer 4-5 maanden m'n oude broeken weer aan maar vond ze niet meer zo lekker zitten dus toen maar een maatje groter gekocht. 
Als jij weer snel je oude figuur wilt hebben zal je veel moeten gaan bewegen en gezond eten. Zwemmen, fietsen of wandelen zijn dingen die je zou kunnen gaan doen. 

Ik paste veel 2 weken later alweer, ik was 18 kilo aangekomen. Ik heb de ziekte van Graves dus dat speelt in mijn geval mee. Ik geef geen borstvoeding. Nog 2 a 3 kilo en dan hoop ik alles weer te passen zoals voorheen.

Terug
Bovenaan