Wanneer paste jij in jouw oude broeken?

Ik weet niet hoe veel ik aangekomen ben tijdens mijn zwangerschap (en ik weet ook niet hoeveel ik ervoor woog). Bij de gynaecoloog moest ik nooit op de weegschaal staan... Ik ben vrij dun (en groot) van mezelf zonder dat ik daar iets voor moet doen (al heb ik wel een eerder gezonde levensstijl). Alleszins had ik een gigantische ton na 40 weken, en ik dacht dat niets gezwollen was, tot ik mijn sandaaltjes die ik nieuw gekocht had op het einde van de zwangerschap een paar weken later nog eens aan deed :D.

2 weken na de bevalling kon ik terug in een van mijn iets lossere jeansbroeken. Topjes en zo konden ook terug dan, maar ik merkte (en merk soms nog steeds), dat sommigen niet meer zo goed passen. Ik ben denk ik in kilo's alles kwijt, en mag niet klagen over mijn buik... maar je lichaam verandert toch wel wat... 

Ik paste na 2 weken mijn broeken weer, maar ik heb meer moeite met mijn bovenkleding. Ben nu 3 maanden verder en na 6 weken gaan afbouwen met borstvoeding, alleen mijn borsten worden niet kleiner. Hierdoor staan blouses op hoogspanning en zijn truien allemaal net te kort. Ieder dus zijn eigen 'problemen'. Ik heb nog 4 kilo te gaan, was 2 maar kerstdagen hebben er toch in gehakt.

Nooit..  ondanks dat ik de 20 kilo die ik was aangekomen weer heel snel kwijt was (veel vocht vastgehouden, bv, gezond eten en veel wandelen ) stonden bepaalde broeken gewoon niet mooi meer. Die lage heup broeken waren echt geen gezicht meer. Ondanks dat de weegschaal hetzelfde aangaf als voor zwangerschap was mijn  lichaam echt veranderd. Na tweede zwamgerschap (12 kilo aangekomen) zijn er wel wat kilo's blijven plakken. Alles gewoon een maat groter gekocht en geaccepteerd dat mijn lichaam na twee mooie kindjes te hebben mogen krijgen niet meer hetzelfde is. 

Ik was 20 kg aangekomen en na 2 weken zat er nog 3 kilo aan. Na 9 maanden  kon ik alle broeken weer aan. Na 6 maanden de meeste. Dus heb een beetje geduld. Anders kan het nog wel eens flink gaan tegen vallen ben ik bang

[quote quote=10280216]Bedankt voor alle lieve en bemoedigende woorden.[/quote]
Shit is dat he; dat je er weer een beetje fatsoenlijk uit wilt zien, maar je je vooral verlept voelt in die iets lubberende zwangerschapsbroeken. Ik vond het heel frustrerend! Of eigenlijk vind, want mijn dochter is nu 6 maanden, ik pas het meeste wel, maar het staat niet top.. 
Wat mij helpt is om wat vaker (blouse)jurkjes te dragen. Panty’s zitten prima, ik voel niet al mijn rollen en ik zie er, in elk geval voor mijn gevoel, wat florissanter uit. 
Tip: ga niet meteen te enthousiast sporten, maar doe iets wat ook echt kan! Ik dacht na 3 maanden wel te kunnen gaan bootcampen, na een proefles last van bekkenklachten gekregen. Tot 5 maanden heb ik zo’n ZwangerFit-afterklas gedaan, inmiddels sport ik weer een beetje. 

Ik paste na 2 a3  maanden mijn broeken weer.
Ik was 16 kilo aangekomen en na mn bevalling 5 kilo kwijt en na mijn kraamweek weer 5 kilo.
Dus nog 6 te gaan . Die heb ik er in 2 maanden afgezwommen.  En daarna paste ik mn broeken weer.
Ben benieuwd hoe het dit keer  gaat ben nu 22 weken zwanger en 7 kilo aangekomen . 

Terug
Bovenaan