wanneer rollen?????????????

quote: Jeannette reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-06-2005 22:14:12'));

Hallo allemaal,

nou mijn dochter van 5,5 maanden maak een heel klein beetje aanstalte om op de zij te gaan..
Maar meer ook niet.
Op de buik liggen vind ze een drama,.. huilen ...
Ze spuugt ook redelijk veel.. en als ik haar dan ook nog eens op haar buikje leg.. dan .. spuugt ze helemaal veel..

Iemand tips??

Groetjes
Jeannette


Hoi Jeannette,
Mijn dochtertje had hetzelfde probleem, op de buik liggen was een ramp en ze spuugde zeer veel. Daarnaast huilde ze ook nog eens erg veel en een paar weken geleden zijn we erachter gekomen dat ze het Kiss-syndroom heeft. Hierbij is tijdens de bevalling een nekwervel scheef komen te zitten, waardoor ze erg veel pijn had. Daarnaast was er ook iets mis met haar schoudergewricht. Gelukkig hebben we dit ontdekt en al na de eerste behandeling ging het erg goed met haar. Ze kan nu dus wél lekker op de buik liggen, haar hoofdje dan goed optillen en ze draait nu op haar zij (ze is bijna 4 mnd). Je zou eens kunnen kijken op www.kiss-kinderen.nl of je symptomen herkent. Misschien is je kindje gewoon wat 'laat', maar als er meer aan de hand is (gezien het huilen en spugen)  is het goed dat er eventueel iets aan gedaan kan worden.

Veel succes!
Claudia




 
Het ligt niet alleen aan jouw meiden hoor!
Mijn zoontje Bowen is ook erg "traag".
Hij is nu ruim 6 maanden. Hij rolt sinds kort wel van buik naar rug maar van rug naar buik niet. Wel gaat ie helemaal op zijn zij liggen, maar doorrollen ho maar!
Nu heb ik me voorgenomen om me er niet meer druk om te maken, hij doet het lekker in zijn eigen tempo!

Groetjes, Marielle
 
Onze jongste dochter is een kleine grapjas. Maandag was ze bij mijn ouders en lag ze in de box. Mijn ouders waren in de keuken aan het eten en hoorden haar opeens heel hard huilen. Mijn moeder ging kijken : en ja hoor, mevrouw was van haar rug op haar buik gedraaid, en kon niet meer terug.
Ik zit dus al de hele week vol spanning naar haar te kjiken, probeer haar wat te stimuleren, maar mooi niet dat ze meer draait.
Mijn moeder vind het helemaal geweldig en is supertrots, maar ik vind het helemaal niet grappig.
We wachten het verder maar rustig af, we weten nu in ieder geval dat ze het kan.
 
Hai mel!

Wat ben je dan trots hé, las ze dan in een keer gaan rollen....
Toen Bowen voor de eerste keer van buik terug naar rug rolde stond ik hem helemaal toe te juichen, hihihih.
Zo trots was ik op hem!
Ik hoop dat ze het snel weer doet zodat je het ook kan zien!

Groetjes, Marielle
 
hoi marielle

We liggen al bijna het hele weekend met haar op de grond, maar mooi niet hoor.
Ze ligt nu al wel helemaal op haar zij, maar er ligt steeds een arm of been in de weg. Lastig hoor dat je die niet kunt afschroeven.
Ik laat het weten hoor als het zover is (de vlag gaat dan uit !)

groetjes
Melanie
 
Onze zoon is 9 weken. Hij heeft zich al enkele malen omgerold. Van de buik naar de rug en ook enkele malen van rug naar de buik!!! Heel heel erg vroeg!! Hij doet hij lang niet altijd..... maar ik moet hem wel erg goed in de gaten houden, mn wanneer hij op de comode ligt. Wat kan ik hier aan doen???? Ik vind het wel erg vroeg. Wie heeft hier ook ervaring mee? Ik krijg wel eens reacties van : hoe kan dat, dat hij dat nu al doen?
Ik heb het hem in ieder geval niet geleerd. Hij was ook al heel snel met zijn hoofdje optillen. Hij was drie dagen oud, toen hij op zich op zijn eleboogjes omhoog drukte en zijn hoofdje omhoog hield (even rond kijken) Hij is erg sterk in zijn nek. Toen mijn vriend een half jaar was, kon hij al lopen. Mijn schoonmoeder denkt dat ons zoontje ook zo snel is met zijn ontwikkelingen. Maar als ik die verhalen van haar hoor van vroeger (van mijn vriend) hoef ik daar niet blij mee te zijn. Is er een manier om dit te voorkomen.

groetjes Yvonne
 
Nou Yvonne, je zou je kindje de hele dag kunnen vastzetten in de wipstoel, da's heel goed tegen de ontwikkeling.

Nee, flauw... Hoewel het natuurlijk soms wel lekker makkelijk kan zijn als je kindje het eerste halfjaar ofzo lekker blijft liggen waar je 'm neerlegt, lijkt het me niet verstandig om zijn ontwikkeling te willen afremmen.
 
Hoi Allemaal

Mijn zoontje is nu 16 weken en hij rolt zich nog helemaal niet! Geen enkele kant op. Hij maakt ook geen aanstalte. Volgens mij vind hij het op zn buik wel prima, en op zn rug ook.
Moet ik me zorgen maken??

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan