wanneer spulletjes aanschaffen

A

Anoniem

Guest
hallo,
wij weten net dat we zwanger zijn dus dit is de 5 de week die we nu hebben volgens mij maar wanneer ga je dan kijken naar een kinderwagen of kinderkamer etc......????

alvast bedankt!

Ik zou persoonlijk wachten tot de eerste drie maanden voorbij zijn. Je moet rekening houden met levertijden van babykamers. Na de drie maanden zou je eens gaan kunnen kijken bij diverse en informeren naar de levertijden.

groetjes, Jane 33 weken

Het is maar net wat je wilt, ik werd gestoord van die opmerkingen dat ik moest wachten na 3 maanden dus ben eigenwijs geweest en had heel de kamer af met 12 weken :p

Als je een nieuwe kamer koopt moet je inderdaad rekening houden met levertijden maar dan met je met 12 weken optijd zat hoor, dus dat is geen probleem.

Gewoon lekker doen wat je hart je ingeeft.. en niets aantrekken van andere mensen en hun negativiteit, het scheelt natuurlijk wel of je zoiezo kinderen wilt, wij wilde zoiezo kids dus hadden als het mis was gegaan alles gewoon opgeslagen ergens.

Wat je bv wel kan doen als je het niet durft is de kleinere dingen kopen (vaak ook heel leuk!!) zo kan je jezelf elke week een beloning geven en is elke week zwanger een feestje!

Hi,

Inmiddels zit ik in mijn 25e zw.week en ik ben vorige week begonnen met het kamertje en het aanschaffen van diverse spullen. Ben nog lang niet klaar, maar ik heb nog ruim de tijd.
Wij hebben overigens bewust gewacht, omdat we a) eerst nog wilden trouwen, b) de 20-weken echo wilden afwachten en c) ik echt geen behoefte had om te gaan shoppen.
Dat laatste is trouwens goedgekomen hoor ;)
Moet me nu zelfs enigszins beheersen, want de geldboom blijft natuurlijk niet bloeien....

Veel plezier met shoppen!
Dee

Haha ponyville ik vind dat niet negatief om te wachten tot de 3 maanden voorbij zijn. 2 van de 10 zwangerschappen gaan mis in de eerste drie maanden, daarna word dat stukken minder. Het is natuurlijk persoonlijk en iedereen moet het zelf weten, maar ik zou niet met een kinderkamer willen zitten en dan alsnog een miskraam krijgen. Dan kijk je telkens tegen die spullen aan en word je herinnerd aan je verdriet. Maar goed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk.

Hai,
Ponyvile, je zou "negativiteit"ook kunnen omschrijven als "realiteit"!
Natuurlijk kun je gemakkelijk zeggen "ach kinderen willen we zoie zo", maar in de praktijk blijkt het toch heel moeilijk als je geconfronteerd wordt met allerlei spullen die je had gekocht en die je nog niet kunt gebruiken. En wat de toekomst je dan weer brengt blijft dan weer afwachten.....

Ik zou ook even wachten tot je de eerste 3 maanden gehad hebt. Geniet maar even eerst van de verwachting, het wennen aan een nieuw toekomstbeeld. Daarna is er nog tijd zat om van alles te kopen. Maar het is wel moeilijk om je in te houden soms!
Groetjes Soela

Ja misschien zijn jullie gezegend met een gezond lichaam maar na 15 weken kan ik al amper wat doen in huis laat staan de kamer doen of shoppen, en omdat nu allemaal aan je man over te laten vond ik een beetje ego..we hebben het nu nog samen gedaan omdat ik weinig kan.

Ik had ook al een flinke buik met 9 weken en kon het zoiezo niet meer onder stoelen of banken stoelen (alsof je dat ook maar zou willen)

Realiteit is OOK dat je de spullen gewoon op zolder kunt opbergen hoor als het mis was gegaan. ALs je zo gaat denken wanneer mag je dan beginnen met genieten, ik ben blij dat ik WEL vanaf mijn 3e week zwangerschap (want zo vroeg wist ik het al) heb kunnen genieten, zonder overal rekening mee hoeven te houden, dat belemmert je geluk ontzettende dat onzekere gedoe. Als het bedoeld is is het bedoeld om geboren te worden komt het wat je ook doet. EN zo is het ook andersom.

Een 20 weken echo afwachten...jemig dat vind ik wel erg overdreven er is ook nog zoiets als positief denken hoor, het kan nog wel fout gaan met 30 weken als we dan toch negatief gaan lopen doen. Je kan morgen ook onder een bus komen.

Ik vind dat je gewoon lekker moet genieten en als je het leuk vind om spullen te kopen gewoon lekker te doen en je niets aantrekken van andersmans onzekerheden.

Ik zou zeker die eerste 3 maand afwachten aangezien de kans op een miskraam vrij groot is.Ik heb zelf 3 miskramen gehad en ik zou het persoonlijk niet prettig vinden om al van alles te hebben.Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een pakje gekregen en iedere keer als ik dat pakje zag na de mk was mijn dag verpest puur van verdriet.Als ik dan een kamertje zou hebben die stop je niet ff gauw in de kast zodat je hem niet ziet.En het afzeggen van een kamer of wagen naar een mk lijkt me ook niet echt een happy klusje.Ik zou als ik jou was wel wat kleinigheidjes kopen puur voor jezelf zoals een pakje,rompertje iets kleins en tastbaars maar het grotere en duurdere spul zou ik na de 3 maand pas kopen maar ja.. iedereen doet het op zijn eigen manier.

Succes met je zwangerschap en probeer te genieten.
33wk en 4 d

Terug
Bovenaan