wanneer spulletjes aanschaffen

Hallo,

Ik las net je topic, en al ben je enthousiast ik zou ook nog even wachten.

Bij de vorige zwangerschap hebben ze met de 20 weken echo bij mij geconstateerd dat er iets niet goed was met het kindje, na een punctie, wist men dat mijn kindje trisomie 9 had en buiten mijn baarmoeder niet kon leven.

Met 22,6 weken ben ik bevallen, we hadden de kamer besteld toen ik 18 weken was.  Rekeninghoudend meet de levertijd, heb ik me over laten halen. Op de dag dat ik ben bevallen, belde men dat het kamertje binnen was, tja en dan kun je zeggen wat bedoeld is, is bedoeld het doet dan hele erge pijn.

Het best is de 20 weken echo af te wachten........ neem het aan van iemand die weet dat die niet altijd even leuk zijn. Wellicht kun je inderdaad wel al kleine spulletjes halen............... Nu na de uitslag van de punctie kan ik niet wachten dat ik kan gaan shoppen.

liefs
talke

nu zit ze meteen in de schijt tot en met 20 weken ... fijn zo'n verhalen als je zo vroeg zwanger bent... meteen de eerste 20 weken van je zwangerschap vergald door onzekerheid.

Ik ben blij dat ik zo'n andere kijk heb want ik had toch die eerste 17 weken plezier die ik wel heb gehad niet willen missen.

Daar komt bij kijken dat ik vanaf 20 weken al zo'n buik had en zo'n bekkenpijn dat ik niets meer kon doen, want dat is dan OOK realtisch het kan ook zijn dat je niets meer kan...

quote: lovelykyra22 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-07-2007 21:35:18'));

hallo,
wij weten net dat we zwanger zijn dus dit is de 5 de week die we nu hebben volgens mij maar wanneer ga je dan kijken naar een kinderwagen of kinderkamer etc......????

alvast bedankt!

Hai,

Ik heb met de aanschaf van alles gewacht tot na de  12 weken echo. We hebben alles besteld in de 14de week.  Dat gaf mij en mijn vriend gewoon een beter gevoel.  Wat wij wel gedaan hebben is kijken!! Dat mag natuurlijk nu ook al. Wij zijn naar meedere zaken geweest. We wisten al bij de eerste zaak welk kamertje we wilde, welke wagen, wat voor soort box, welk badje. Toen zijn we gewoon prijzen gaan opschrijven (ik ben en blijf een hollander!!!). Dus weer lekker snuffelen en onder tussen een beetje prijzen onderzoek. Wij hebben uit eindelijk alles bij één zaak aangeschaft, waar we nog flink hebben kunnen afdingen. Uiteindelijk kregen we 20% korting over alles behalve het kamertje, want die was al in de aanbieding. Dit heeft ons wel bijna 300 euro bespaart!!! Het enige wat ik nog moet aanschaffen zijn kleertjes, hydrofyle luiers en washandjes,  matrashoesjes voor het wiegje, een extra hoes voor het aankleedkussen en dergelijke. Maar dat zijn de leuke kleine dingetjes om te kopen!!

Door steeds in andere zaken te kijken heb ik ook al heerlijk lopen te genieten. De wagen hebben we al heel snel kunnen halen. De rest wordt bezorgd. Dit zou eerst eind augustus worden en dat wordt nu helaas pas eind september. De leverancier van het kamertje kan niet eerder leveren. Dus ik ben wel blij dat we alles al met 14 weken besteld hebben!

Maar meid, doe het op de manier waar  jullie je goed bij voelen! Dat kunnen wij niet voor jullie beslissen!!

Wilma
24wk en

Hier nog even een bericht van mij. Het is niet de bedoeling om je zwangerschap "door dit soort verhalen", van onzekerheid te voorzien. Ik zeg alleen steek je hoofd niet in het zand (ik ga hier echt niet lopen verbergen dat het niet mis kan gaan) het is niet nogal wat om mee te maken hoor! dat wens ik niemand toe. Ponyville, ik vind je al voor de tweede keer iemand die kort door de bocht gaat!

Iedereen moet zelf weten wat ie doet, en als iemand advies vraagt dan, geef ik door waarvan ik denk daar heeft men iets aan. Gelukkig gaan 95% van alle zwangerschappen goed. Het is niet voor niets dat de 20 weken echo in pakket is opgenomen.

Probeer zeker te genieten, zoveel als kan, dat doe ik ook nu ook ik ben positief en realistisch.

Groetjes
talke

Ik heb mijn spulletjes in de loop van de zwangerschap bij elkaar gesprokkeld. Ik heb, voordat ik de eerste echo had gehad, misschien maar een paar dingetjes gekocht. Een pakje ofzo. Na de tweede echo, met twintig weken, ben ik helemaal los gegaan. Toen hebben we de kinderkamer gekocht en de box. Met 28 weken hebben we de kinderwagen besteld, die inmiddels ook binnen is.

Nu ben ik 35 weken zwanger en heb ik alles in huis. Toch ga ik iedere keer nog even heerlijk naar de prenatal, en kom er vaak ook nog met iets thuis.

Houd inderdaad rekening met levertijd van meubeltjes en de kinderwagen. Maar als je zo rond de 5  a 6 maanden alles gaat bestellen, dan ben je volgens mij nog ruim op tijd. En voor die tijd? Heerlijk snuffelen, prijzen vergelijken, want echt, de ene of de andere winkel, dat maakt nog best wel wat uit!!

Shop ze!!!!!

Hallo,
Nou ponyville, ik ben blij voor je dat jij gezegend bent met een zwangerschap die in een keer goed gaat! Dan maar niet gezegend met een fit lijf, maar er is je verdriet bespaard gebleven. Het is ook mijn bedoeling niet mensen angstig te maken, maar er wordt een advies gevraagd en daar reageren mensen op vanuit eigen ervaringen. Je roept wel heel makkelijk  over zwangerschappen die mis gaan, dat dat dan maar zo heeft moeten zijn. Ik vind dat heel kwetsend en het maakt me ook een b-tje boos. Maar daar sta ik maar boven, het is duidelijk je onwetendheid waardoor je zo reageert. Maar hou wel een beetje rekening met het verdriet van anderen, je mening geven kun je ook doen terwijl je respect houdt voor een ander!!!!
Groetjes Soela

Losstaande van wanneer spulletjes kopen en wel of niet genieten van een zwangerschap.
Iedereen moet daarin doen wat ie wil en vooral genieten!

Maar ik reageer om iets anders.
Ponyville

Ik hoop dat jij nooit een mk krijgt en dan mensen om jou heen zo hoort reageren als jij. Dat is gewoon ontzettend kwetsend.

Zoals je opmerking, zitten we nou al in de twintig weken schijf.
Er zijn hier mensen die babietjes hebben verloren. Besef jij dat!
En nee, niet elke mk is moeder natuur die een handje helpt bij een kindje dat toch niet bedoelt was om te leven. Soms gaan er andere dingen mis, en gaat er een perfect gezond babietje dood. En zelfs al had dat kindje nooit kunnen overleven, dan nog is die moeder haar kindje kwijt.
En jij praat daar zo onrespectvol over?
Alsof wij een bende negatievelingen zijn?
Nee, wij zijn mensen die iets heel ergs hebben meegemaakt. Wij zijn ons kindje verloren en zijn bang dat dat terug gebeurd, en willen anderen voor onze fouten behoeden. Zoals al vanalles kopen. Maar als je dat toch graag wilt, houd ik je niet tegen.
En ik geniet ook nog elke dag van mijn kleintje in mijn buik, alleen maak ik me sneller zorgen.
En aan al de meiden die een kindje hebben verloren: ik wens jullie veel geluk deze zwangerschap.

Sorry, ik moest dit kwijt

pfffffff ponyville heb je niks beters te doen ofzo!!!!! iedereen geeft zijn mening maar jij drukt gelijk een stempel op een topic! en dit is niet de eerste keer dat ik wat van je lees dat zo gaat!!

begin je behoorlijk irritant te vinden en ik waarschijnlijk niet alleen!!

o ja kom maar op met de verhalen! heb brede schouders!

gr cora

Terug
Bovenaan