wanneer stoppen jullie BV?

Het was een vraag die Bizu stelde in een andere topic. Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.... Dus wanneer stoppen jullie met BV?

Persoonlijk twijfel ik nog steeds of ik wel of niet ga afbouwen. Daniel is 8 mnd en ik geef nu nog 3 voedingen per dag. Maar wel willen graag een 2e en voeden en zwanger zijn schijnt niet echt een geweldige combi te zijn. Of hebben jullie andere ervaringen??
Op de een of andere manier lukt het me niet om tussen de middag een fles te bereiden ipv zelf te voeden. Maar ja ik moet toch een keer stoppen :)

Mijn dochter heeft exact 10 maanden borstvoeding gehad. Toen vond ze het zelf echt genoeg en kreeg ik haar met geen mogelijkheid meer aan de borst. Ze zat toen op 2 tot 3 voedingen per dag.
Mijn zoon is nu bijna 11 maanden en ook hij is steeds minder enthousiast over de borstvoeding. 's Ochtends gaat het nog wel, maar de 1 tot 2 andere voedingen zijn problematisch. Hij vindt alles interessanter dan de borst.
Bij mij is het nooit de vraag geweest wanneer ik met de borstvoeding zou stoppen, maar het is meer afwachten wanneer mijn kind niet meer wil. Als je het zelf geen probleem vindt om borstvoeding te geven, zou ik er gewoon zo lang mogelijk mee doorgaan. Het is hartstikke goed voor je kind.
Overigens kun je gewoon borstvoeding geven als je zwanger bent. Of het een jofele combinatie is, weet ik niet, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Hoi,

De laatste keer heb ik 9mnd bv gegeven!
Mijn jongste zoontje is bijna 7,5mnd en krijgt nog steeds  bv, ik ben ook niet van plan om binnenkort te stoppen, ik wil proberen hem zo lang mogelijk zelf te voeden, hij krijgt nu nog 5x op een dag, maar ik wil in ieder geval s'ochtends en s'avonds blijven voeden zolang hij dat wil!
Dan zijn ze vaak ook wat rustiger en hebben ze meer tijd om bij mama te drinken, misschien kun je dat proberen als je nog niet helemaal wilt stoppen!

Gr MJ

nog even: zwanger zijn en voeden kan wel goed samen hoor, mijn vriendin heeft dit 3mnd gedaan toen wilde haar kindje niet meer, mocht je zwanger raken kijk dan gewoon hoe het gaat, je hoeft in ieder geval niet al te stoppen!

Succes Gr MJ

Bij de oudste ben ik gestopt toen hij bijna 10 maanden was, dit omdat ik graag weer zwanger wilde worden. Aangezien ik niet ongesteld word als ik borstvoeding geef, moest het dus (helaas).
Ik geef nu weer 6 maanden bv, maar ben wel aan het afbouwen, aangezien ik weer ga werken. Ik wil bij hem ook nog de avonden en nachten blijven voeden, hij slaapt namelijk nog niet door. Over een tijdje zal dit ook wel ophouden en gaat hij volledig over op de fles. De fles gaat overigens prima.
Ik vind het zelf ook erg jammer om te stoppen... hopelijk komt er ooit nog een dag dat ik het nog eens mee mag maken ;)
Groetjes, Noor mv Skip en Bo.

Hoi,

Ik heb mijn oudste dochter 1 jaar BV gegeven. Toen zijn bijna 1 jaar, kreeg ze steeds minder belangstelling voor BV en ik was het op een gegeven moment ook wel zat, dus het kwam wel goed uit.
Mijn dochtertje van bijna 4 maanden geef ik nog steeds borstvoeding en ik ga er voorlopig niet mee stoppen, tenzij zij zelf aangeeft niet te willen. Dat zal waarschijnlijk niet op korte termijn gebeuren, omdat ze de fles niet wil.
Met borstvoeding en zwangerschap heb ik geen ervaring, maar weet wel uit mijn omgeving dat dat geen probleem schijnt te zijn.

groet Irene

Ik heb 2 maanden volledige bv gegeven en toen gaan afbouwen 6 weken lang. Ik heb toen ik weer ben gaan werken nog geprobeerd om de voeding van 8 uur en 18.00 uur te blijven geven aan de kleine, maar dat lukte helaas niet. De bv liep zo snel terug dat ik moest bijgeven en toen was het met een week bekeken.
Kolven op mijn werk zag ik niet zitten, het kolven ging zowieso heel erg moeizaam. Maar mijn kleine deed en doet het fantastisch op Nutrilon. Bij een 2e overweeg ik om wat langer verlof te nemen voor het herstel van mezelf en dan kan ik automatisch ook wat langer bv geven. Maar goed daar moeten mijn man en ik dan wel voor sparen, want zonder inkomen gaat het dan ineens hard met de centen...

Hoi,

mijn oudste heeft zo'n 18 maanden borstvoeding gehad. Vanaf een maand of 10 waren dat 3 voedingen. (Heb ook nog lang gekolfd.) Na een jaar kreeg hij op de dagen dat ik werkte 2 voedingen en dronk hij tussen de middag gewoon melk. Als ik thuis was voedde ik zelf en kreeg hij dus 3 voedingen op een dag. Ik kolfde toen dus ook niet meer.

Ik had me eerst voorgenomen om na een jaar te stoppen, maar op een dag zijn ze een jaar en de volgende dag een jaar + een dag en eigenlijk verandert er niets. Dus ben ik toen gewoon door gegaan met de borstvoeding. Zolang we het allebei prettig vonden en hij niet in m'n tepels beet vond ik het best.

Toen de oudste een jaar werd was ik net zwanger van de tweede. Zwanger zijn en borstvoeding kan je prima combineren is mijn ervaring. Ik merkte wel dat door de zwangerschap m'n melkproductie afnam. M'n zoontje merkte dit ook en wilde opeens weer zo'n 5 keer per dag aan de borst om te zorgen dat de productie op gang bleef. Dit had echter geen effect en zo is de borstvoeding dus heel geleidelijk opgehouden.

Nu kijkt m'n zoontje met veel belangstelling toe hoe z'n zusje borstvoeding krijgt, maar zelf hoeft hij echt niet meer. Ik zelf heb nog erg genoten van de borstvoedingmomentjes (op het laatst alleen nog 's avonds voor het slapen gaan) met m'n zoontje en ben achteraf blij dat ik niet gestopt ben toen hij 1 werd.

Ik wens je heel veel succes met je keuze en met opnieuw zwanger worden natuurlijk!

Liefs,
Margrethe

Terug
Bovenaan