wanneer stoppen jullie BV?

Hoi,
Wat een verademing om dit te lezen. Ik zat namelijk met hetzelfde dilemma. Wij willen ook graag een tweede kindje maar ik geef mijn zoontje van 6 maanden ook nog bv. Ik dacht dat ik dit eerst moest afbouwen voordat ik zwanger kon worden. Dat geeft veel problemen want onze kleine man wil niet uit zijn flesje drinken. Nu lees ik dat dat dus helemaal niet hoeft.
Ben erg blij dit te lezen.

Wij genieten met 20 maanden nog volop van borstvoeding!!! Tot ongeveer een jaar heb ik ook gekolfd, nu niet meer. Als ik er niet ben drinkt hij water en anders drinkt hij 3-4 keer per dag lekker borstvoeding.  

Ik ben blij dat ik niet ben gestopt met borstvoeden. Daniel wil nu al een week geen vast voedsel. Hooguit een soepstengel om vooral op te kwijlen en misschien een paar hapjes fruit of toetje. Hij komt nu ook weer 's nachts en hoewel dat vermoeiend is, begrijp ik het wel en voed ik ook met liefde. Afgelopen nacht lag ik te voeden en viel in slaap, ik werd opgegeven moment wakker omdat ik zo'n raar gevoel had aan mijn tepel. Dat was Daniel, die met tepel in de mond in slaap was gevallen en deze nu dus als speentje gebruikte haha. Nou deze momenten wil ik toch maar niet missen.
En dirksmama dat van die stuwing weg drinken vind ik een hele goeie. Nu hoop ik maar dat de productie niet stopt als ik straks zwanger ben en dat hij dan ook nog steeds wil drinken. Geweldig, kan niet wachten. :)

Hallo,

Ik geef nu een jaar borstvoeding maar wil graag gaan werken maar niet stoppen met borstvoeding. Kolven heb ik nog nooit gedaan.
Hoe doen jullie dat en wat geven jullie dan als vervanging?
Als je bijvoorbeeld smiddags geen borstvoeding geeft staan je borsten dan niet op springen als je het is een dag niet geeft? (Ze krijgt 3 voedingen)

groetjes Elize ´s mama

Hoi,

Volgens mij zijn je borsten nu flexibel genoeg om 1 voeding over te slaan. Probeer het eens uit.
Wil je geen koemelk/opvolgmelk geven, want dat zou je dan kunnen  geven. Of water, thee of roosvicee geven ter vervanging?

Zolang je 3 voedingen zelf geeft heeft je kind daarnaast geen zuivel nodig.

Als je gaat werken en je wilt op 3 voedingen blijven, dan kun je ochtend- uit het werk- en avondvoeding zelf geven en de rest van de dag kan ze gewoon met de pot meeëten.

hoi
ik hbe mijn zoon (13mnd)  tot vorige week bv gegeven, toen kreeg ik een bbz. een vruchtje zat buiten de baarmoeder, maar ik bleek zwanger van twee, en de ander zit in de baarmoeder.
morgen een echo of hij nog leeft ivm narcose. maar de gyn en de dokter zeggen dat ik meteen moest stoppen met de bv, omdat het de baarmoeder samentrekt. dat begrijp ik, want dat is ook zo als je een pasgeborene aan de borst legt. maar waarom   wordt dat bij jullie, anderen die zwanger zijn en bv geven, niet gezegd? ishet risico mss groter bij mij?
ik ga het zeker morgen vragen aan de gyn, maar als iemand er iets over weet, dan hoor ik het graag. Met een beetje moeite kan ik er vast voor zorgen dat jakob de melk weer terugkrijgt.. en niks is zo rot om plotseling te moeten stoppen. Meiden, geniet ervan!

Terug
Bovenaan