wanneer stoppen jullie BV?

Wat goed dat jullie zo lang bv konden geven, zeg. Onze jongste dochter is bijna een half jaar en ik ben van plan net zo lang te geven als zij aangeeft te willen. Dat kan 8 maanden zijn, maar ook anderhalf jaar.... Dochterlief mag het bepalen.
Jammer dat ik 4 zwangerschappen nodig heb gehad om alle mogelijkheden en voordelen van borstvoeding helemaal te doorgronden. Bij de vorige kinderen onstekingen en kloven, die dwars zaten. Maar ik had graag toen geweten wat ik nu over bv weet. Hoe dan ook, de kleine jongedame drinkt super, geen ontstekingen, geen kloven en gewoon gezonde, altijd kant-en-klare melk voorradig! Dus over stoppen denken we nog maar even niet....

ik heb zelf 6,5 maand volledige BV gegeven. toen ben ik ermee gestopt. het kolven op mijn werk ging me zo tegen staan. en zelf vond ik ook dat mijn dochtertje veel interesse kreeg in alles om haar heen, daardoor vaak haar hoofd met tepel in haar mond omdraaide... niet echt een pretje.. ik ben er toen dus mee gestopt. zonder problemen.

de mooie momenten samen kun je heel goed op andere manieren hebben, daar heb je echt geen bv voor nodig.
persoonlijk vind ik het ook geen gezicht, grote kinderen aan de borst... maar daar denkt iedereen anders over. en iedereen moet dat voor zich zelf beslissen. maar kinderen in ons land hebben het zowel met bv als flesvoeding prima!

Hoi,

mijn zoontje van ruim veertien maanden krijgt nog steeds bv!!! Vandaag is hij niet fit en wil niet eten en geen ander drinken maar wel bij mij drinken en dan ben ik blij dat ik hem dit nog kan bieden.

Groetjes van marloes

Hey,

Ik geef mn zoon (10 maanden) nog steeds bv.
Ben nu bijna 3 maanden zwanger en het gaat prima.
Wil het ook graag een jaar volhouden.We zullen zien waar het schip strand!

Bedankt voor jullie reacties. Vooral ook fijn om te horen dat jullie ervaringen met zwangerschap en borstvoeding allemaal goed zijn. Ik heb inmiddels besloten het stoppen/afbouwen aan Daniel over te laten.... We hebben het veel te gezellig samen en vaak is het ook even een moment van rust op een drukke dag.

Miekje 82, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wens je een goede zwangerschap toe!

Groetjes, Yvette

Normaal gesproken stop ik als ze vol zitten

Ik heb de leeftijd waarop ze niet meer willen helemaal aan het initiatief van de kinderen overgelaten, met die regel dat ze het tot 2 jaar gewoon nodig hadden.

De oudste heeft tijdens de zwangerschap van de jongste altijd doorgedronken, en daarna heb ik een tijd getandemd (twee kinderen van verschillende leeftijd aan de borst).

Hoi Dirksmama,

hoe zit dat eigenlijk met tandemvoeden? De borstvoeding past zich toch aan aan het kind qua voedingstoffen? Heb je dan bijv. geen colostrum in het begin na de bevaling van de 2e? En hoe vaak had je de 1e nog aan de borst toen je bevallen was?

Groetjes, Yvette

De melk past zich aan het jongste kindje aan, maar is ook prima voor de oudste, zo'n extra stoot antistoffen is nooit weg voor een kind.

De colostrum de eerste dagen levert wel even wat dunnere ontlasting op voor het oudere kind (maar o, wat handig als ze je stuwing kunnen wegdrinken!).

De oudste dronk nog iets van 2 a 3 keer per dag bij me. Toen de baby er eenmaal was even wat vaker dan 2 keer, omdat hij aan de situatie moest wennen, en de borst natuurlijk een zekerheid gevend punt is. Baby had natuurlijk wel altijd voorrang. Maar ik heb het idee dat het tandemen echt geholpen heeft bij het voorkomen van jalouzie bij de oudste.

Terug
Bovenaan