Wanneer stoppen met 19:00 uur fles

<p>Ik vroeg me af wanneer jullie zijn gestopt met de fles voor bedtijd?</p><p>Onze zoon is 14 maanden en gaat iedere avond in bad. Dat is echt hét moment van de dag en vindt dat erg fijn. Daarna hunkert hij naar zijn flesje (120 cc) en gaat daarna lekker slapen. Het is echt een bedtijd ritueel en we merken dat hij zo prettig zijn dag afbouwt. </p><p>Ik vraag me alleen af wanneer we hiermee moeten stoppen aangezien vanaf 1 jaar eigenlijk geen flesvoeding meer nodig is  </p><p> </p>

Lekker blijven aanbieden zolang hij daar nog behoefte aan heeft. Wel kun je de kunstvoeding geleidelijk vervangen voor (volle) melk. Dan hoef je voor die ene fles per dag geen pak kunstvoeding meer te kopen.  

Idd geleidelijk vervangen  voor gewone melk. Hier drinken ook de oudere kinderen ( 6 en 8) nog regelmatig een beker warme melk voor het slapen gaan. 

Wij zijn door gegaan met opvolgmelk en op een gegeven moment gewone melk toen hij wat minder aan dat flesje hechtte! 
Hij was 2 toen hij zelf eigenlijk aangaf niet meer te willen (paar slokken drinken of ons zijn fles geven).
Hij gaat nog wel elke avond in bad, daarna even tv op ons bed, tanden poetsen en naar bed. 

Onze dochter is bijna 1,5jr en krijgt voor het slapen gaan nog steeds n flesje halfvolle melk. Dat is de enige fles die ze nog krijgt. Ze drinkt al uit n gewoon glas, maar die fles vind ze zo fijn.
We merken wel dat ze de laatste weken steeds minder behoefte heeft aan de fles melk en ze wil ook steeds minder. Cb gaf bij 1 jr aan eigenlijk te stoppen daarmee, maar ze vindt het zo fijn dat wij het haar niet willen onthouden.
Zolang ze nog wil krijgt ze van ons nog. Je kent jouw kindje het beste en doe waar je je goed bij voelt! 

Mm jongste dochter is nu 15 maanden en krijgt ook nog 150cc opvolgmelk voor het slapen gaan.
Mn oudste dochter is nu 3 en heeft tot 17 maanden ook die fles nog gehad. Ineens dronk ze m niet meer leeg en had ze er geen behoefte meer aan. Dat gaf ze dus zelf aan met 17 maanden. Ze drinkt sindsdien altijd wel een bekertje gewone halfvolle melk voor het slapen.

Hier met bijna 21 maanden nog een lekker avondflesje volle geitenmelk ? zie niet in waarom dat niet goed zou zijn. Hij drinkt de hele dag uit een gewoon glas, bijna alleen maar water, soms eens wat thee of diksap. S’avonds wil hij gewoon lekkere warme melk en dat vind ik helemaal prima! Een glas koude melk lust ie trouwens niet, dus zo krijgt hij toch wat zuivel binnen! 

Ik wacht dus eigenlijk gewoon totdat ze zelf aangeeft geen fles meer te willen. Ik vind het onzin om direct met 12 maanden te stoppen, alleen maar 'omdat het zo hoort'. Ze slaapt nog heerlijk op haar flesje opvolgmelk en geniet er van, dus zal ze t nog wel 'nodig' hebben. En op dagen dat ze amper iets gegeten heeft of geen avondeten wilt, vind ik het fijn dat er toch nog een fles in haar buik zit voor de nacht. Ze gaan echt vanzelf aangeven wanneer ze de fles niet meer willen.

Terug
Bovenaan