Wanneer stoppen met 19:00 uur fles

Mn zoontje stopte er zelf mee toen hij 1 werd.. Hij dronk 20/30cc.
dus fles weg gelaten en boekje lezen er voor terug.. 
Hij krijgt bij het avondeten gewoon een beker water en een bakje yoghurt

Onze zoon is bijna 2,5 en drinkt nog iedere avond een fles (120 ml met 2 schepjes opvolgmelk en 2 schepjes granen), tot een half jaar terug was dat nog 180 ml. 
Hij eet en drinkt goed, maar zodra het na een badderen afdrogen en pyjama aantrekken is vraagt hij om z’n fles. Hij drinkt hem nog met smaak leeg, kan het hebben en ik vind het ook een fijn momentje. We lezen terwijl hij de fles drinkt een verhaaltje voor en daarna poetsen we z’n tanden. 
Hij zal er vanzelf een keertje mee stoppen is mijn motto. Doen wat voor jou goed voelt! 

hier een meisje van 15maanden dat ook enorm geniet van haar flesje (Pepti opvolgmelk) voor het slapen gaan. Geen haar op mijn hoofd die haar dat ontneemt: maar dat komt ook omdat ze geen doorslaper is en in de nacht ook altijd nog drinkt.. Het is een heerlijk knuffel momentje waarnaar ze toeleeft na haar badje (ook daar geniet ze inderdaad heel erg van).

Hier vanaf 12 maanden gestopt met opvolgmelk en gewone melk gegeven voor het slapen gaan. Een aantal maanden daarna ook mee gestopt en gewoon water uit een beker aangeboden. Dit was allemaal prima.
Vooral gestopt omdat ik van mening ben dat het niet nodig is en veel dingen puur gewenning is. Ook qua zuivel dronk ze genoeg op een dag, dus waarom zouden we dit dan ook nog eens extra geven in de avond? Ze slaapt nog net zo lekker op alleen water als dat ze nog opvolgmelk kreeg.. 

Hoe doen jullie dat dan met tanden poetsen? Want er wordt aangeraden uur voor bedtijd geen melk producten meer te drinken. Wij geven gewone melk nog.

Hier bijna 23 maanden en ze krijgt nog een rietjesbeker met volle melk voor het slapen gaan. Dat hoort er echt bij. Ze vraagt er ook echt wel om. We maken het lauw. Na het flesje loopt ze zelf de trap op om lekker naar bed te gaan. 
We hebben de fles een tijdje laten vallen, maar ze was tussendoor 1 keer ziek, toen weer geïntroduceerd. En sindsdien nog niet weer laten vallen.
Voor nu vinden we het prima, ze eet goed en ziet er prima uit :)

@anemoontje ik poets in de ochtend en/of na het avond eten meteen. En ja, dan krijgt ze erna(circa uur later) nog de fles.. maar ik maak haar heel wakker als ik het andersom doe. En in de nacht heeft ze helaas dus ook nog altijd wel wat melk..

Terug
Bovenaan