Wanneer tanden?

Mijn zoon Thijs is nu 4 1/2 maand en ik heb gister een tand bij hem ontdekt! Rechts onder. Wanneer kregen jullie kinderen tanden? En komt links onder dan ook snel daarna of kan dat weer een tijdje duren? Groetjes Helen en Thijs (15-10-2005)
 
Onze kinderen hadden allebei snel tanden. Onze dochter had met 4 maanden haar eerste tandje, onze zoon had met 4 maanden al 2 tanden!
Ik zou wel vast een beetje poetsen af en toe. Met zo'n vingertandenborsteltje en iets peuterpasta, want hij moet nog wel even met deze tandjes doen.
 
Hoi Petra, dank je wel voor je reactie. Ontdek ik net dat hij dus inderdaad 2 tanden krijgt! Hebben jouw kinderen er veel last van gehad? En bedankt voor de tip van de tandpasta (was ik zelf nog niet opgekomen).
 
Hoi!
Jamey heeft ook 2 tandjes onder en ik krijg het idee dat boven ook snel komt. Maar moeten we nu al meteen poetsen? Jamey is net 5 maanden, mag de tandpasta dan al voor die kleintjes? En vanaf wanneer moeten we een tandenborsteltje gebruiken dan?
(trouwens, Jamey vindt de Chamodent wel lekker, als hij het potje ziet doet hij gelijk z;n mondje open en wordt hij helemaal enthousiast!

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9)
 
Van de snijtanden hebben ze bij ons niet veel last gehad (m'n zoon het wel heel dunne en scherpe ontlasting maar verder niet) De kiezen waren wel vervelend.

Volgens mij mag je best een beetje peuterpasta gebruiken (b.v. om de 2 dagen of zo) maar zeker weet ik dat niet! Je moet in elk geval wel met een klein (vinger-)borsteltje de tandjes elke dag schoonvegen, het zijn tenslotte wel gewoon tanden die onderhouden moeten worden.

Volgens mij hebben ze bij de Etos enzo wel zo'n tandenborstelsetje van rubber, die hangen bij de spenen en lepeltjes enzo.
 
Bij onze dochter Amy begon het eerste tandje door te komen toen ze bijna 4 maanden was (ondertand). Vlak daarna kwam ook het tweede ondertandje door.

groetjes,
Simone
 
Mijn dochter Romy nu 3,5 had  met 5 maanden haar eerste tandjes. De 6e   maand had ze er al 4 daarna ging het heel rap. Had toen ze 1 werd al echt een heel gebit. En nergens last van gehad. Nog nooit diarree of iets gehad. Mijn zoontje is nu 9 maanden 27-05-2005 en heeft nog een tandloos bekkie. Maar heb hem tot 8 maanden borstgvoeding gegeven dus vond het niet zo erg. Vind het ook wel een lief gezicht.
 
Terug
Bovenaan