Wanneer tanden?

Hallo Helen,

Bij deze wil ik ook reageren bij Daimy ontdekte we om 25 februari dat ze de twee onder tandjes tegelijk kreeg en ze heeft er helemaal last van gehad maar ook spuit luiers het enige wat ze wel had is dat ze hangerig was en ze kwijlde maar verder niets bijzonders.

Gr. Natalie
 
Natalie, hoe gaat t met haar tanden? Bij Thijs zijn ze al helemaal door, hij blijft trouwens wel kwijlen. As woensdag ga ik weer naar het CB, ben benieuwd wat ze zeggen. doeiiii
 
Hoi,

Onze  dochter is bijna 4 maanden en we hebben zaterdag ontdekt dat haar 1e tandje door is gekomen. Ze heeft er weinig last van gehad. Natuurlijk kwijlt ze een beetje maar dat was dan ook alles.
Ga vandaag dan maar op jacht naar zo ´n vingerborsteltje, want met een borstel poets je voornamelijk het tandvlees met zo ´n klein randje...

Groetjes,

Nina
 
Hoi,

Mijn dochter had met vier en halve maand haar eerste tandje. Nu is ze ruim 8 maanden en heeft zes tanden. Bij haar gaat het dus heel erg snel. Ik gebruik vanaf dag 1 een normale tandeborstel voor haar (uiteraard wel voor kinderen) en ik gebruik ook elke dag tandpasta (peutertandpasta) je hoeft maar een keer per dag te poetsen en je hoeft het niet na te spoelen. Staat allemaal achterop de tubbe. Ik ben nooit begonnen met zo'n vingertandenborstel. Nooit een gedacht en mijn dochter vindt de tandenborstel ook gewoon prima.

Succes met de tanden allemaal.

Groetjes Astrid
 
Onze dochter is nu 6 en een halve maand en is nog geen tandje te zien.
We merken ook nog niks aan haar ontlasting. We wachten wel af. Zo zie je dat er ook kinderen zijn die wat later zijn met tandjes krijgen.
 
Hallo Helen (en andere moeders)

Mijn zoontje is nu bijna tien maanden en hij heeft nog niet één tand... Ik heb het idee dat ze er nu aan zitten te komen maar zeker weten doe ik het pas als ik ze zie! Ik dacht echt al vijf maanden geleden dat het nu wel niet meer lang zou duren omdat hij zo kwijlde en soms van die heel rode wangetjes had. Maar goed, dat bleek dus toch anders te zijn.

Ik poets nu ongeveer anderhalve maand met een peuterborstel (zo'n héél kleintje) en een beetje peuterelmex. Hij vindt het wel leuk, en niet vervelend!

Ze zeggen dat bij de meeste kindjes die eerste tandjes tussen de zesde en de negende maand komen. Dat zal best wel, maar je ziet dus de uitzonderingen!

En ach, zolang hij geen tandjes heeft, kan hij ze ook niet kapot vallen toch?

Groetjes!
 
mijn dochter kreeg met 8 maand haar eerste ondertandje door  en ongveer 3 week er naar haar 2 de ondertand en nu heeft zo nog steeds 2 tanden en is 11 maand.greotjes my Marielle
 
Terug
Bovenaan