Wanneer tanden?

Hoi medemoeders,

Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje ook tandjes begint te krijger. Hij kwijlt als de beste en zit ook veel met zijn vingertjes aan zijn onderkaakje. hij huilt ook af en toe met hele harde uithalen.  Hij is alleen nog zo jong; hij is bijna 4 maanden, maar is wel 4 weken te vroeg geboren.

Ik dacht dat het te vroeg was voor tanden, maar als ik jullie reacties lees denk ik dat het toch wel zou kunnen.

Morgen moet ik toch naar het cb, dus ik kan het daar nog even vragen of mijn vermoeden juist is.

Ik heb trouwens wel begrepen dat je moet beginnen met poetsen zodra er tanden door zijn.

Groetjes van een iet wat gerustgestelde moeder
 
Hoi Winny, hoe was het bij het CB? ik heb laatst aan de tandarts gevraagd wanneer we moeten gaan beginnen met poetsen. Hij adviseerde te gaan poetsen met een jaar. Groetjes Helen
 
hi,

Mijn dochter was 6 maanden toen ze 2 ondertanden kreeg.
Gisteren heb ik ontdekt dat ze boven ook 2 tanden krijgt en ze is heel erg vervelend.
Zal wel met de tandjes te maken hebben.
Vanaf nu is het dus gezamelijk poetsen

                                                                            Groetjes een trotse moeder
 
Hoi Helen,

Op het cb zeiden ze dat de gemiddelde leeftijd voor de eerste tand een half jaar is. Ze hebben ook even met een vinger aan zijn tandvlees gevoeld, maar het blijft moeilijk te voorspellen wanneer de eerste doorkomt.

Ik moet binnenkort voor mijzelf toch naar de tandarts en zal hem eens vragen hoe hij over poetsen denkt. Het cb  adviseerde  gister om wel meteen te beginnen met poetsen. Zo zie je maar; zoveel mensen zoveel adviezen.

Ik denk dat ik tegen die tijd wel kijk of Bart het poetsen uberhaupt wel toe laat.

Groeten Winny  
 
zover ik weet is het poetsen bij de eerste tandjes!!
lijkt me ook slecht als je het niet doet..
sem heeft nog steeds geen tandjes nu bijna 8 maanden hihi
maar vind ik ook nie erg met bv hoor ;)
 
Hallo allemaal, Mijn zoontje Cas van 30 sept 2005 heeft ook nog geen tanden maar ze lijken er wel aan tekomen. Ik zal wel zien bij die andere twee jongens was het ook verschillend de ene had  met 7 maanden en de ander pas met 9 maanden.
Ik ben altijd gelijk begonnen met tanden poetsen. Met peuter tandpasta en een klein tandenborsteltje.
Groetjes Heidi
 
Ik heb vorige week bij de tandarts nagevraagd omtrent poetsen van baby tanden.
Als alleen de voorste tandjes doorzijn alleen poetsen met een zacht baby tandenborsteltje, zonder tandpasta.
Als de kiesjes erdoor zijn dan beginnen met een klein beetje (erwt) kinder tandpasta.
Hierin zit minder fluoride dan in volwassen tandpasta, en aangezien kindjes nog wat doorslikken is dat beter.
 
Hoi,
Mijn zoontje was 1 maand toen zijn eerste tanden zich aankondigden. Gelukkig trokken ze nog terug, ze waren niet echt doorgekomen. Met 3 maanden kwam het eerst tandje wel en binnen 2 weken had hij de tweede. Met 4 maanden had hij 4 tanden, 5 maanden 5 tanden, 6 maanden 6 tanden, 7 maanden 7 tanden, 8 maanden 8 tanden en toen stond de tijd even stil. Met 11 maanden kwamen de eerste kiezen door. Ze wilden met 4 tegelijk komen, het zijn er maar 2. Je kunt er dus niets van zeggen.
Ik poets de tandjes al sinds de eerste, ik had ook een heel handig oefensetje gekocht, waar Max zelf ook wat mee kon. Een fijn stokje om op te bijten.
Dentinox is heel prettig bij het doorkomen van de tandjes, het helpt tenminste bij Max echt tegen de pijn.
Succes ermee.
Patricia
 
Terug
Bovenaan