Wanneer testen als je al 100 dagen geen menstruatie hebt gehad?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben 25jaar oud en in mei ben ik gestopt met de pil. Daarna cyclussen 1e: 31 dagen, 2e: 27 dagen, 3e:35 dagen 4e: 27 dagen en nu 100 dagen al niks.. Wel af en toe 't gevoel dat ik 't moet worden maar er komt niks. Al zoveel testen gedaan toen ik 1,2,3 weken overtijd was maar niks. En nu, weet ik niet wanneer ik moet testen. Want als ik weer een keer een eisprong heb en ik magisch meteen zwanger zou worden, wanneer kan ik het dan testen? Iemand tips..? Om nu elke week te gaan testen is wel een dure grap toch?</p><p>Alvast bedankt en iedereen succes die ook een grote kinderwens heeft! </p>
 
een afspraak maken met de huisarts. Die kan een bloedtest doen om te kijken of je echt niet zwanger bent, en zo niet misschien een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Teveel afvallen/bijkomen of stress kan je menstruatie ook in de war brengen. Of iets met je schildklier. Kunnen ze ook via het bloed testen. 
 
Testen lijkt mij nu niet veel nut hebben. Als je al zo lang niet ongesteld bent geweest, moet je echt bij de huisarts langs, want dan klopt er iets niet. Verder kun je ook je temperatuur bijhouden, dan zou je kunnen zien of je weer een eisprong hebt gehad.
 
Voor je eigen gemoedstoestand maak even een afspraak bij de huisarts. Na zoveel dagen heeft testen in mijn optiek geen enkele zin.Succes!!
 
Ik ken je probleem en heb hetzelfde gehad. Al waren mijn cyclussen vanaf de pil al gelijk rond de 45 dagen. Na 3 cyclussen duurde het ook meer dan 100 dagen dus toen ben ik naar de huisarts gegaan. Die wilde in eerste instantie niets doen dus toen moest ik huilen en stuurde ze me opeens wel door naar de gynacoloog. Ik hield overigens mijn temperatuur bij zodat ik kon zien of ik een eisprong gehad had. Dus tip: temperaturen en naar de huisarts.
 
Ze zeggen vanuit HA dat ontpillen een jaar kan duren en dat ik daardoor ook zo onregelmatig kan zijn. Eigenlijk vanaf dat we net verhuisd waren in september blijft mijn cyclus uit. Wellicht toch stress dan? Ik zal eens temperaturen en evt ovulatietesten doen gaf HA aan. Heeft de gynaecoloog iets kunnen betekenen voor je? Dankjewel voor 't delen van je ervaring :)!  
 
Terug
Bovenaan