wanneer vertel je omgeving dat je zwanger bent

weten zelf nu net dat we zwanger zijn en vinden het geweldig ik wil het van de daken af roepen maar mijn vriend wil de eerst 12 weken niks zeggen.. nu weet ik niet wat we ermee moeten.. probeer een compromi te maken maar weet niet of het lukt.. we liggen met veel op 1 lijn... mijn ouders weten het sinds vandaag.. en morgen zijn gezin..maar rest van vrienden en familie?? wat hebben jullie gedaan.???
 
Ik heb voor mijn eerste een miskraam gehad met 12weken, en ben met 13 weken gecureteerd , wij hadden het dus net aan iedereen verteld en toen ging het alsnog mis. Achteraf ben ik erg blij dat iedereen ervan af wist, als niemand iets weet hoef je ook niet te rekenen op steun, en nu was die er volop.

ook nu ik zwanger ben van de derde, heb ik het direct mijn moeder, schoonmoeder, broers zussen en vriendinnen verteld. Het enige wat ik moeilijk vind is de kinderen, mijn hoofd zegt, nog even wachten, maar mijn gevoel zegt juist dat zij het ook moeten weten.

 
Ouders, broer/zus en beste vrienden die we heel vaak zien hebben we het direct verteld. In dec met 10 weken gecurreteerd, dus dat was ook een reden om het wel gewoon te vertellen. En bovendien: we zien hen vaak, dus ze waren er toch wel achter gekomen.
 
Wij hebben het gelijk verteld toen we het wisten. Met 7 weken was dat. Vond het geen geheim en zou als het mis gegaan was ook graag steun willen hebben. Maar tis aan ieder verschillend, ik vind het niet leuk als mensen het gaan raden of vragen en je moet liegen (als je bij iets niet neemt, qua drank of eten of als je elke keer moet plassen of misselijk ben)
Succes
 
Wij hebben het onze liefste vrienden, ouders, broers en zussen met 7 weken verteld en de rest met 12 weken! Het is leuk als je het kunt delen maar ik vond het ook leuk dat niet iedereen het al wist...
 
Bij mijn eerste zwangerschap hadden we het niemand verteld en dit werd een miskraam met 6 weken.... wij vonden het toen veel te vroeg om te vertellen. Maar achteraf vertellen dat het fout is gegaan is niet leuk!!!
Bij de tweede zwangerschap hebben we het direct aan de naaste familie verteld. Deze keer ging het goed.
Nu ben ik voor de derde keer zwanger (2e kindje) en hebben we het pas met 7 weken verteld en de rest van de wereld met 12 weken (zie hierboven)...

Tja... ik zou het nooit direct vertellen... 4 weken vind ik zo vroeg.... maar goed... ieder moet zijn eigen gevoel volgen en wij vonden het deze leuker om het even voor onszelf te houden!
 
Terug
Bovenaan