wanneer vertel je omgeving dat je zwanger bent

Wij hebben het alleen direct aan mijn ouders,schoonouders,zus en broer verteld.Hier kwamen we ook niet onderuit omdat wij dmv IVF zwanger zijn geraakt en iedereen van onze situatie wist.Nu afgelopen donderdag met 12wk de rest het verteld.
Je moet down wat je gevoel je ingeeft.Ik zou het ook niet direct tegen iedereen vertellen,want stel het gaat mis dan moet je het ook weer tegen iedereen zeggen.De een geeft dat steun.Maar ik zou dat juist erg vervelend vinden.
Gr. Suusje
 
Wij hebben er ook mee gewacht tot ik bijna 12 weken was. Vonden het zelf ook leuk om ff t geheimpje voor onszelf te houden!
Je moet doen waar je je goed bij voelt...en zo samen er idd uit proberen te komen..
 
we hebben gisteren mijn ouders het verteld... en vandaag de vader en zussen van mijn vriend... zijn moeder was vandaag 10 jaar overleden en vonden het wel een mooie dag.. mijn vriend moest nog even bij wat vrienden langs en vond het te moeilijk om het voor zicht te houden dus we hebben besloten dat we het gaan vertellen en onze vrienden en familie bedankt voor jullie reacties
 
Hallo!

Pas vanaf afgelopen maandag weet ik dat ik zwanger ben, nu vijf weken.

Mijn band met familie, vrienden en team op het werk zijn dusdanig hecht dat ik het ze gelijk heb verteld.

Dan weten ze ook waarom ik verdrietig ben, misselijk ben, niet drink op feestjes of het rustiger aandoe tijdens het werk (zorg).

Mensen vertellen meestal dat het mis is gegaan dus waarom dan niet eerst de leuke kant? Ik denk dat dit per persoon verschillend is en het ook afhangt van de band met de mensen om je heen!

Succes! Liefs van Jessica
 
Dat je het gelijk vertelt aan volwassenen die dicht bij je staan snap ik wel, die zou je het ook vertellen als het misgaat.
Maar aan een kind vertellen dat het een broertje of zusje krijgt en dan een miskraam krijgen vind ik een stuk lastiger.
Vandaar dat bij deze zwangerschap we het pas aan iedereen vertelt hebben na de eerste echo, met 10 weken. Ik vond toch ook dat onze dochter van 4 het als eerste mocht weten, deze keer snapt ze het heel goed.
 
Terug
Bovenaan