Wanneer vertellen dat je zwanger bent?

<p>Hallo dames, </p><p>Wanneer hebben jullie verteld aan je ouders dat je zwanger bent. Ik ben niet zo goed in geheimen bewaren en al helemaal niet tegen over me moeder. Ik ben nu nog Maar 4+1 week zwanger maar ik weet het al 5 dagen. Me vriend vind dat we nog even moeten wachten met vertellen dat snap ik heel goed maar ik wil het het liefst van de daken af schreeuwen. </p>

Bij mij was het onmogelijk om het beheim te houden. Je zag bij zes weken mijn lichaam al veranderen. Cup b naar dubbel d valt snel oo??

Gefeliciteerd en geniet ervan

Hey !

Ik heb het m’n moeder dezelfde dag als de positieve test al gezegd. Ze wist dan ook dat we bezig waren met proberen. Ik denk gewoon dat je bij jezelf moet navragen wie zeg ik t als t misgaat degene kun je net zo goed ook t blijde nieuws vertellen.

Gefeliciteerd !

Wij hebben het ook direct onze naaste familie en beste vrienden verteld. Als het fout had gegaan, zou het toch ook fijn zijn als je dat kan delen en je beste vriendin op de stoep zou staan met een fles wijn en een doos chocola

Is heel persoonlijk. Ik heb er deze keer juist voor gekozen het later te vertellen, juist om de reden dat als het vroeg mis zou gaan, ik liever eerst zelf even de tijd wilde om het te verwerken voor ik het met anderen hoefde te delen.
Hangt ook een beetje van je ervaring af denk ik, en je eigen voorkeur.

Lekker doen wat voor jullie samen goed voelt!

Gewoon doen wat goed voelt voor jullie. Er blijft uiteindelijk altijd een kans dat het mis gaat net nadat je het gedeeld hebt, en het kan juist in dat onzekere eerste trimester met evt misselijkheid enzo al best fijn zijn om het in elk geval met een paar mensen wel te kunnen delen.
Wij hebben het telkens gedeeld na de eerste goede echo. (welke we maar bij 2 van de 5 zwangerschappen hadden, en een ging daarna alsnog mis)

Ik had hetzelfde als covo. Wel een goede vriendin in vertrouwen genomen voor die tijd om mijn ei kwijt te kunnen. Maar kijk wat je zelf graag wil!

Wij wilde de echo afwachten bij de eerste maar we zaten midden in een verbouwing en nu mijn ex ging door zijn rug en bleek later een hernia dus toen hebben we het eerder verteld omdat hij niks meer kon en toch wel.in de stress schoot daarvan bij de tweede hebben we gewacht tot de echo bij 9 weken ongeveer dat vond ik wel fijner dan had je ook iets tastbaars om te laten zien maar wat de andere ook zeggen volg je gevoel 

Terug
Bovenaan