Wanneer vertellen dat je zwanger bent?

Het is heel persoonlijk, maar ik heb het direct verteld aan mijn ouders en beste vriendin. Ik heb in het verleden een miskraam en heftige bbz gehad en de steun die ik toen had, omdat mensen die dicht bij mij staan het wisten, heeft mij erg geholpen. Daarbij kwam, mijn verloofde is zo enthousiast dat hij zn mond toch niet kon houden haha. Doe wat jij/jullie vind(en) dat goed voelt. Ja, als het mis gaat dan moet je dat ook vertellen als mensen het weten en dat kan heel pijnlijk zijn, maar je kunt dan ook veel steun hebben aan de mensen om je heen. Welke keuze je ook maakt het is beide goed. Nu ik een goede echo met kloppend hartje heb en ruim 9 weken ben, ben ik iets makkelijker in het vertellen naar andere. 

Ik ben ongeveer even ver als jou, ik weet het nu ruim een week. Ik heb hiervoor een miskraam gehad, toen hebben we het heel snel verteld. Nu hebben we gekozen wat voorzichtiger te zijn en het pas na de eerste echo tegen onze ouders te vertellen en na de termijnecho aan de rest. Ik heb wel een vriendin in vertrouwen genomen. Het is wel heel leuk en bijzonder om de ervaringen met je partner te delen en het echt als jullie geheimpje te zien. (Overigens kan het zomaar zijn dat we ons plan wijzigen na de 1e echo, ligt eraan of we het dan nog voor ons kunnen houden).

Na de eerste echo (7 weken) aan de ouders en zussen verteld en na de tweede echo aan vrienden. Echter toen ik 6 weken was , waren wij bij vrienden en die zagen het al meteen dus toen konden we het moeilijk geheim houden haha

Ik heb het eerst aan mijn zussen verteld ik heb eigenlijk life video gesprek gedaan en zwangerschap test gedaan en mij. Moeder een week later ben nu 4 maand. Mijn schoonmoeder weet het 'of niet verder niemand wil wachten tot mijn 20 weken echo als we het geslacht weten kunne. We ook gelijk zeggen wat het word

Wij hebben het pas tegen de 13 weken verteld . Ja dat was heel lastig. Maar wel gelukt.
Wij hebben geteld tot een bepaalde feestdag om het feestelijk te brengen. Wij hebben het verteld met kerst.
Misschien kunnen jullie dit doen met pasen.
Dat is echt zo leuk

Gefeliciteerd!
Onze ouders en zussen hebben we het snel verteld, met 6 weken dacht ik. Natuurlijk valt het op dat je niet alles meer eet. Maar ook mocht het misgaan dan sta je er niet alleen voor.

Terug
Bovenaan