wanneer vertellen jullie het?

A

Anoniem

Guest
Heeyy

Mijn vraag was wanneer jullie het vertellen aan iedereen dat je zwanger bent, ik ben zaterdag erachter gekomen dat ik zwanger ben en denk nu dat ik de 5e week inga!

xxx ssuss

wij gaan het met 12 weken vertellen. dat is over 3 weken.
voor me gevoel lijkt het wel een eeuwigheid te duren maar het is nu wel even lekker ons eigen geheimpje.
we zijn nu al wel bezig met verzinnen hoe we het gaan vertellen. heel erg leuk eigenlijk.
wanneer willen jullie het gaan vertellen??
oja en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

Hai,

Ik moet je eerlijk zeggen dat wij het onze beider moeders al hebben verteld ergens in de 5e week. Dit is de 1e keer dat ik zwanger ben en we konden het gewoon niet ' niet'   aan hun vertellen. Voor de rest weet niemand het nog...ik zat te denken om een T-shirt te laten drukken met iets van: uitgerekend in april ofzo en dan een week lang (ook naar m'n werk) aan te trekken, weet tenminste iedereen het tegelijkertijd. Dat ga ik overigens pas doen over een week of 5, nadat ik bij de verloskundige geweest ben.

Groetjes,

Mamspe (6wkn, 1 dg)

Hoi Ssuss,

Allereerst gefeliciteerd!!!

Ik heb donderdag positief getest en ben nu als het goed is ook 5 weken, en wij hebben het vrijdagavond aan mijn ouders en gisteravond aan de ouders van mijn vriend verteld.
Verder weet 1 collega/vriendin het.
Maar ik vond het wel fijn om het aan een paar mensen te vertellen, heerljk om dat te delen.
Verder wil ik het pas rond 12 weken op mijn werk vertellen en aan andere vrienden-vriendinnen en familie, maar het helemaal stil houden lukte me echt niet.

Groetjes en geniet van je zwangerschap,

Simone

Wij hebben het meteen verteld. We konden het toch niet voor ons houden. Dat het ineens verboden is te roken in huis, dat valt toch op?  
Als het mis zou gaan dan kunnen wij op veel steun rekenen van de mensen om ons heen. Ik moet er niet aan denken om dan nog te moeten vertellen dat ik zwanger was.

Hallo,
Wij hebben t aan onze ouders verteld toen we t wisten dat was ongeveer met 5 weken. Goede vrienden wisten t iets later. De rest pas met 12 weken want dan ben je beetje de risico zonde uit.
Je moet doen waar jij je t beste bij voelt.
Doeiii

Super gefeliciteerd!

Wij hebben het met 6 weken aan mijn vader vertelt. (schoonouders heb ik niet meer)
Maar met 7 wken werd ik opgenomen in het ziekenhuis (uitdroging door veel braken) en toen moesten we het wel aan iedereen vertellen!
Ik had het veel liever op leuke momenten vertelt, tijdens familiefeestjes, op mijn werk op de teamvergadering en met vrienden tijdens uiteten, maar ja helaas.
Wat ik een nadeel vind als je wacht tot je drie maanden bent, dat je als je het vertelt van die racties krijgt van 'ik zag het al, ' ik dacht het al enz.   En het wachten tot de drie maand wordt gedaan voor als je een miskraam zou kunnen krijgen.
Maar is het niet veel fijner als je dan gesteund wordt i.p.v. dat nog niemand het wist...
Ik wens iedereen ontzettend veel plezier tijdens het vertellen van het geweldige nieuws!

hej!

super gefeliciteerd!! wij hebben het zodra we het wisten aan onze families verteld.Dat was rond een week of 6.
We hebben allebei een hele hechte familie dus ook opa en oma en ooms en tantes
wisten het gelijk!
Daarna waren de beste vrienden aan de beurt dat was rond een week of 8. En nu ben ik 13 weken en mag de hele wereld het weten!
Vertel het alleen aan de mensen aan wie jij het wilt vertellen en waar je je goed bij voelt
om het aan te vertellen.
Geniet ervan!

groetjes Sheena

Terug
Bovenaan