wanneer vertellen jullie het?

hoihoi

ik heb het idee dat steeds meer stellen het zwanger zijn snel vertellen
zelf hadden ze het bij mij door omdat ik erg ziek zwak en misselijk ben
daardoor wisten ze het al bij 6 weken
doe wat je zelf wilt, vertellen of wachten.

liefs soepkipje

Ook ik heb het verteld een uur nadat we de test hadden gedaan. Aan bijna iedereen.
Natuurlijk eerst ouders en schoonouders, broers, zussen enzo gebeld.
Collega's heb ik het met ruim 8 weken verteld.
Ook ik denk er zo over: als het mis gaat is het veel fijner dat iedereen al wist dat je zwanger was. Ik hoef er echt geen geheim van de maken, dat ik zwanger ben. Zie het nut er niet van in om het pas met 3 maanden te vertellen. Maar ik respecteer het wel als anderen er wel voor kiezen hoor!
Zeker mijn ouders en naaste familie, daar wil je het toch zo snel mogelijk mee delen?!
Ik denk dat het ook beter voor de  verwerking is, als je een miskraam krijgt, dat iedereen al wist dat je zwanger was. Een miskraam kan diep ingrijpen (hoeft niet).
Als ik van de tweede zwanger ben, dan vertel ik het m'n collega's misschien als wel eerder dan ik vorige keer deed.

Hoi

Wij zijn 10 weken en willen het aan iedereen vertellen nadat we de echo hebben gehad en het hartje hebben zien\horen kloppen.
We krijgen vanavond de echo, toch weer spannend.
Weet iemand nog leuke manieren om het te vertellen.
Het is ons 2e kindje en bij de eerste had ik roze en blauwe slofjes gekocht en deze ingepakt en kado gegeven.

Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap.

hé ssus, Gefeliciteerd!

Moeilijk om het voor je te houden hè??!! Wij konden het ook niet langer voor ons houden en hebben het verteld met 5wkn 5 dagen.... Vroeg maar errug leuk en ze waren me toch verrast!!!! Voor mijn ouders is het hun eerste kleinkind, voor schoonouders 4e.

Voor mijn ouders hadden we een rompertje met de tekst erop: over 7 1/2 maand kom ik  het passen
Voor onze zussen hadden we een kaart met witte sokjes met dezelfde tekst
En voor schoonouders hadden we 2 droge beschuitjes en een kaart met de tekst: kom over 7 1/2 maand gezellig langs voor de muisjes....

Verder vertellen we het pas rond de 10 weken, heb ik eerste echo gehad en mijn buikje begint al te groeien (ben nu 7weken) Die van mij is altijd super plat geweest en nu niet meer dus het valt straks al snel op.

geniet maar lekker van je zwangerschap!!!!!

groetjes AV

Goede Avond.

Ik wilde hier ook graag even op reageren. ik ben nu 22 weken zwanger en wij hebben het verteld toen ik wist dat ik zes weken zwanger was. we twijfelden wel. maar we hebben na gedacht en het is toch al moeilijk om het voor je te houden. en wij dachten ook. stel dat het mis zou gaan dan hebben we de familie en vrienden ook nodig. ik hoop dat je hier wat mee kan.

groetjes en ik wens jullie nog een hele fijne zwangerschap toe.

Ik wilde wachten tot 12 weken, maar toen vertelde mijn zusje ineens dat ze 9 weken zwanger was, ik was toen 7 weken. Aan haar heb ik het dus meteen verteld, maar de rest moest nog even wachten. Een week later vroeg een vriendin hoe het met het zwanger worden ging, toen heb ik het haar ook verteld, was zij ook zwanger (4 dagen korter dan ik)! Familie en vrienden heb ik het met 10 weken verteld. Zeker de vriendinnen die wisten dat ik er al een tijd mee bezig was, daar kon ik het niet meer geheim voor houden. Op mijn werk vertelde ik het met precies 12 weken, sommigen hadden het met 10 weken al gezien, maar durfden het niet te vragen.

Ben nu 7 weken zwanger, en we gaan het volgende week vertellen aan mijn ouders en mijn schoonouders. Het is voor allemaal hun eerste kleinkind. We willen niet wachten omdat er iets heel verdrietigs is. Mijn schoonmoeder heeft niet lang meer te leven, ze is al een paar maanden ernstig ziek en is opgegeven. We hopen dat ze misschien  de kracht vindt om het vol te houden totdat ze haar kleinkind gezien heeft.

Rare tijd, groot geluk en groot verdriet tegelijkertijd.

Met 5 wkn hebben we het verteld aan mijn ouders en schoonouders...

Vanmiddag voor het eerst naar de vk... als alles daar goed is, hangen we het aan de grote klok.

Terug
Bovenaan